1 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/01.0154, je spolufinancován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mediální prezentace projektu
Advertisements

Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
INTERNET A WORL WIDE WEB JAKO SOUČÁST INFORMAČNÍHO SYSTÉMU ZÁKLADNÍ ŠKOLY Petr Vitásek, 2004 Diplomová práce.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
KROK ZA KROKEM K MODERNÍ ŠKOLE Registrační číslo: CZ.1.07/1.2.08/
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Organizační stránka předsednictví České republiky v Radě Evropské unie leden - červen 2009 PhDr. Jana Hendrichová, náměstkyně místopředsedy vlády pro evropské.
Střední průmyslová škola, Karviná
Základní škola, Brno, Štolcova 16
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PREZENČNÍ INFORMAČNÍ SEMINÁŘ PRO VEDOUCÍ ZAMĚSTNANCE.
Porada řešitelů projektu ORBIS PICTUS 21. STOLETÍ
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
ORBIS PICTUS 21. STOLETÍ. Projekt je zaměřen na inovaci výuky odborných a všeobecně vzdělávacích předmětů za pomoci ICT, interaktivních a multimediálních.
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MPO včetně existujících mechanismů finanční podpory PhDr. Věra Havránková © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
„Přírodní vědy moderně a interaktivně“ „Natural Sciences in Modern and Interactive Way“ Město Orlová.
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
ROZPOČET PROJEKTU Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka -základní krok do života Registrační číslo:CZ.1.07/1.2.33/
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Cesta k modernímu vzdělávání
Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/ října 2014, Plzeň Představení projektu Mgr. Karel Psohlavec.
Ing. Pavel Halfar - IPH Servis
VZDĚLÁVÁNÍ ÚČASTNÍKŮ KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE SPRÁVNÍCH OBVODECH HL. MĚSTA PRAHY.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Michal Sedláček.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Kolejní 2906/ Brno Vysoké učení technické v Brně Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií INVESTICE DO ROZVOJE.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Průběžné výsledky zjišťování absorpční kapacity v oblasti vzdělávání Projekt: Šance pro Moravskoslezský kraj – Vzdělaní lidé a připravený venkov.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Projekt Rovná šance Číslo projektu: CZ.1.07/1.2.08/ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Název projektu: „Výstavba pavilonu E v MŠ Pod Hájem„ Registrační číslo projektu: CZ.1.15/3.2.00/ SEZNAMTE SE S PROJEKTEM „Výstavba pavilonu E v.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Projekt,,Šablony v SZŠ Příbram“ OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Projekt je.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociální fondem a státním rozpočtem ČR. Operační.
MKV – 400x na českých školách Zahájení projektu: Ukončení projektu:
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Hlavní manažér SP Kvalita I
Transkript prezentace:

1 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. PhDr. Milan KLEMENT, Ph.D. hlavní manager projektu TŘI ROKY PROJEKTU IVOŠ ZHODNOCENÍ PŘÍNOSU INTERAKTIVNÍ VÝUKY Z POHLEDU ŽÁKŮ A UČITELŮ PARTNERSKÝCH ŠKOL

2 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. První rok projetu IVOŠ První rok řešení projektu „IVOŠ“ byl specifický zejména tím, že se stanovoval základní organizační rámec celého projektu a to i s přesahem do dalších let řešení. Celý proces řešení projektu v prvním roce trvání, byl tedy ve znamení tří hlavních klíčových aktivit, které svou povahou a dosahem byly pro zdárné řešení projektu naprosto zásadní. Tyto klíčové aktivity ovlivňovaly, ovlivňují a budou ovlivňovat veškeré další aktivity realizované v projektu. Jedná se o tyto tři klíčové aktivity: Klíčová aktivita 01 - Administrativní zajištění realizace projektu Klíčová aktivita 02 - Technické zajištění realizace projektu Klíčová aktivita 03 - Vzdělávání pedagogických pracovníků partnerských základních škol

3 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. První rok projetu IVOŠ – Celkové výsledky Hlavní výsledky řešení projektu v roce 2009 je tedy možné shrnout do těchto bodů: •byly nastaveny specifické procesy realizace projektu, •došlo k vytvoření interních směrnic v oblasti finančních toků, účetnictví a mzdové agendy v souladu s platnou legislativou (563/1991 Sb., 568/1992 Sb., a 262/2006 Sb.), •byla realizována výběrová řízení na dodavatele, •došlo k uzavření všech pracovních smluv a dohod v souladu se zákonem č. 262/2006 Sb., •byly předkládány průběžné monitorovací zprávy o realizaci projektu, •byla zajištěna povinná publicita projektu dle podmínek OP VK, •bylo provedeno vybavení 17-ti základních škol potřebnými interaktivními didaktickými pomůckami nezbytnými pro realizaci projektu, •bylo provedeno vybavení 1 metodického vzdělávacího pracoviště na půdě PdF UP (katedra technické a informační výchovy), •vznikl a je provozován specifický webový internetový portál včetně elektronické knihovny výukových materiálů. •byly vytvořeny základní výukové vzdělávací interaktivní moduly na jednotlivé předměty: anglický jazyk, český jazyk, matematika, fyzika, biologie a zeměpis, •byly realizovány dva vzdělávací moduly pro učitele partnerských ZŠ •všech 37 proškolených pedagogů jednotlivých partnerských ZŠ bylo certifikováno.

4 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Druhý rok projetu IVOŠ V roce 2010, ale také částečně ještě v roce 2009, pokračovalo řešení projektu „IVOŠ“ realizací dalších dvou klíčových aktivit. Tyto aktivity, na rozdíl od tří předchozích, byly již zaměřeny na vlastní implementaci interaktivních způsobů výuky do edukačního procesu odehrávajícím se 17-ti partnerských základních školách. Obě aktivity na sebe bezprostředně navazovaly a umožnili tím vytvoření základní báze interaktivních výukových hodin (dále jen IVH), které byly zapojovány do reálné výuky. Jedná se tedy o tyto dvě klíčové aktivity: Klíčová aktivita 04 - Vytvoření výukových modulů a interaktivních materiálů pro výuku předmětů na partnerských ZŠ Klíčová aktivita 05 - Pilotní zavádění interaktivní výuky do škol a aktualizace ŠVP

5 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Druhý rok projetu IVOŠ – Celkové výsledky Hlavní výsledky řešení projektu v roce 2010 je tedy možné shrnout do těchto bodů: •byly vytvořeny kompletní výukové moduly jednotlivých předmětů (6 předmětů pro 17 ZŠ), •probíhaly pracovní semináře a workshopy (celkem 5), •byly publikovány výukové materiály pro ZŠ – 20 kompletních souborů IVH, •probíhala přímá výuka předmětů: anglický jazyk, matematika, český jazyk, fyzika, biologie a zeměpis na 17-ti partnerských základních školách Olomouckého kraje, •došlo k přímému zapojení 37 vyučujících pedagogů do pilotního zavádění interaktivních metod ve výuce na partnerských základních školách, •došlo k přímému zapojení žáků do pilotního zavádění interaktivních metod ve výuce na partnerských základních školách, •nastartování procesů směřujících k realizaci 5. klíčové aktivity.

6 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Třetí rok projetu IVOŠ 5. klíčová aktivita projektu IVOŠ byla realizována v období až a měla 3 základní etapy. První a druhá etapa byla zaměřena na pilotní zavádění interaktivní výuky a IVH (interaktivních výukových hodin) do škol a jejich evaluaci, přičemž první etapa probíhala od do a druhá etapa od do Poslední třetí etapa, zaměřená na aktualizaci ŠVP jednotlivých partnerských škol, probíhá od do Konkrétně můžeme vymezit jednotlivé činnosti spojené s realizací této aktivity vymezit takto: •přímá výuka předmětů na partnerských základních školách, •prezentace vytvořených a otestovaných modulárních interaktivních výukových materiálů prostřednictvím elektronické knihovny umístěné na specifických WWW stránkách projektu, •nastavení procesu evaluace na úrovni jednotlivých partnerských ZŠ (vytvoření nástrojů hodnocení, vlastní hodnocení, analýza efektivity výuky).

7 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Třetí rok projetu IVOŠ – Celkové výsledky V rámci třetí etapy 5. klíčové aktivity projektu IVOŠ jsou realizovány především tyto činnosti: •aktualizace jednotlivých ŠVP ZŠ na základě realizované výuky pomocí IVH, •vyhodnocení evaluace jednotlivých IVH, •prezentace otestovaných a evaluovaných modulárních interaktivních výukových materiálů prostřednictvím elektronické knihovny umístěné na specifických WWW stránkách projektu •konání konference PROTECH 2011, •finalizace výstupů celého projektu, •ukončení smluv o Zápůjčce majetku, finanční vyrovnání a převedení pořízeného vybavení do majetku partnerských škol.

8 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Interaktivní výuka na školách z pohledu jejích účastníků Interaktivní výuka je novou, relativně nepopsanou výukovou metodou, které je kombinací několika různorodých částí. Jedná se tedy o kombinaci následujících částí: •moderních didaktických výukových prostředků, •moderních elektronických výukových materiálů, •moderních výukových metod a příslušných organizačních forem. Aby bylo možné sestavovat a vhodně projektovat interaktivní výuku postavenou na využití IVH je nutné zjistit názory a postoje jednotlivých účastníků tohoto vzdělávání a vymezit jednotlivé důležité aspekty tohoto vzdělávání. Byly tedy zjišťovány názory z pohledu: •názory žáků na interaktivní výuku podpořenou IVH, •názory učitelů na interaktivní výuku podpořenou IVH, V podmínkách škol, které realizují interaktivní výuku je takto pojaté a koncipované vzdělávání reprezentováno INTERAKTIVNÍ VÝUKOVOU HODINOU (IVH), která v sobě zahrnuje všechny tři výše uvedené části a kde základní a neodmyslitelnou didaktickou technikou je interaktivní tabule a její příslušenství.

9 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Názory žáků na interaktivní výuku podpořenou IVH Dále jsou uvedeny základní výsledky provedeného výzkumného šetření provedeného mezi žáky 17 – ti partnerských základních škol, kteří mohli pomocí dotazníku projevit svoje názory či postoje k interaktivní výuce podpořené IVH. Respondenty tedy bylo 2011 žáků partnerských základních škol projektu PROŠ. Struktura výzkumného vzorku - žáci

10 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Názory žáků na interaktivní výuku podpořenou IVH

11 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Názory žáků na interaktivní výuku podpořenou IVH

12 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Názory žáků na interaktivní výuku podpořenou IVH

13 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Názory žáků na interaktivní výuku podpořenou IVH Z výsledků provedeného výzkumného šetření jednoznačně vyplývá, že žáci hodnotí využívání interaktivních tabulí ve výuce kladně a chápou je jako výrazný motivační faktor. Výsledky této části šetření je tedy možné shrnout do těchto bodů: •žáci hodnotí využití interaktivních tabulí ve výuce jednoznačně kladně, •žáci lépe chápou učivo, pokud je prezentováno pomocí interaktivní tabule, •žáci by rádi využívali pro výuku interaktivní tabule i v budoucnu, •žáci by rádi využívali pro výuku interaktivní tabule i v jiných předmětech vyučovaných na jejich škole, •žáci nemají problémy s obsluhou interaktivní tabule a jejího příslušenství.

14 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Názory učitelů na interaktivní výuku podpořenou IVH Dále jsou uvedeny základní výsledky provedeného výzkumného šetření provedeného mezi učiteli 17 – ti partnerských základních škol, kteří mohli pomocí dotazníku projevit svoje názory či postoje k interaktivní výuce podpořené IVH. Respondenty tedy bylo 35 učitelů partnerských základních škol, uvedených na začátku této kapitoly. Šetření bylo realizováno dotazníkovou metodou. Struktura výzkumného vzorku - učitelé * Počet vyplněných autoevalučních dotazníků koresponduje s faktem, že každý učitel zapojený v projektu samostatně evaluoval 5 vlastních IHV a IVH od jiného učitele. Tímto opatřením došlo k výrazné objektivizaci hodnocení jednotlivých IVH. V případě špatného výsledku autoevaluace IVH doválo k postupným úpravnám předmětných IVH tak, aby co nejlépe odpovídali potřebám žáků.

15 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Názory učitelů na interaktivní výuku podpořenou IVH

16 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Názory učitelů na interaktivní výuku podpořenou IVH

17 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Názory učitelů na interaktivní výuku podpořenou IVH

18 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Názory učitelů na interaktivní výuku podpořenou IVH Pedagogičtí pracovníci (učitelé) hodnotí využívání interaktivních tabulí ve výuce velmi kladně. Pozorováním se prokázalo, že interaktivní tabule jsou při výuce využívány efektivně. Výsledky této části šetření je tedy možné shrnout do těchto bodů: •učitelé dospěli k závěru, že využití IVH ve výuce zásadním způsobem zvyšuje její efektivitu, •učitelé dospěli k závěru, že využití IVH ve výuce zásadním způsobem zvyšuje motivací žáků ke studiu, •značná většina učitelů využívá akcí a dalších nadstandardních prvků v konstruovaných IVH a to i přes složitost a náročnost jejich tvorby a použití, •IVH ve výuce jednoznačně rozvíjí znalosti u žáků, •IVH ve výuce jednoznačně rozvíjí dovednosti u žáků, •IVH ve výuce jednoznačně rozvíjí názorovou orientaci a postoje u žáků, •IVH ve výuce jednoznačně rozvíjí představivost u žáků. IVH plnohodnotným nástrojem pro dosahování nejširšího spektra výukových cílů a strategií.

19 Projekt „IVOŠ - zvyšování kvality ve vzdělávání zavedením interaktivní výuky do škol“, s registračním číslem CZ.1.07/1.1.04/ , je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST