- zajištění akceschopnosti alespoň na dnešní úrovni - zlepšení platových podmínek na úroveň před snížením platových prostředků v r nedotknutelnost sociálních jistot - nesnižování rozsahu služeb pro občany - postupné zvyšování bezpečnostního standardu v ČR ne jeho snižování - nedopustit uzavírání požárních stanic - udržet kvalitu velice dobře fungujícího IZS v ČR - vrátit důstojnost příslušníkům bezpečnostních sborů CO JE NAŠÍM CÍLEM
PROSPĚŠNOST HZS ČR
Porovnání skutečného průměrného platu příslušníků HZS za rok s rozpočtovaným průměrným platem v roce u HZS ČR - grafické znázornění
Porovnání jednotlivých složek skutečného průměrného měsíčního platu příslušníků HZS za rok v Kč Hasičský záchranný sbor ČRplatový tarif příplatek za vedení zvláštní příplatek osobní příplatek odměna za služební pohotovost plat a příplatek za práci přesčas náhradyodměny celkem průměrný měsíční plat průměrný plat za rok průměrný plat za rok průměrný plat za rok průměrný plat za rok průměrný plat za rok Porovnání jednotlivých složek skutečného průměrného měsíčního platu příslušníků HZS za rok v % k celkovému průměrnému platu Hasičský záchranný sbor ČRplatový tarif příplatek za vedení zvláštní příplatek osobní příplatek odměna za služební pohotovost plat a příplatek za práci přesčas náhradyodměny celkem průměrný měsíční plat průměrný plat za rok ,2%1,4%7,0%2,3%9,1%1,0%10,9%4,1%100,0% průměrný plat za rok ,6%1,4%7,1%2,8%9,0%0,9%11,5%5,7%100,0% průměrný plat za rok ,3%1,4%7,9%3,2%9,1%0,9%11,6%4,6%100,0% průměrný plat za rok ,1%1,4%6,8%3,2%9,0%0,8%11,6%4,1%100,0% průměrný plat za rok ,2%1,5%6,1%3,4%8,8%0,6%11,4%7,0%100,0%
skupiny příslušníků skutečný průměrný plat rok 2010 skutečný průměrný plat rok 2011 rozdíl mezi platy 2011/2010 v Kč rozdíl mezi platy 2011/2010 v % výjezdoví ,6 denní ,8 OPIS ,2 OPIS ,4 Porovnání skutečně vyplacených průměrných platů příslušníků HZS za rok 2011/2010 podle jednotlivých skupin u HZS krajů (bez ZÚ Hlučín)
Porovnání skutečného průměrného platu občanských zaměstnanců za rok s rozpočtovaným průměrným platem v roce u HZS ČR - grafické znázornění
Předseda OSH dnes předal JUDr. Richardovi Falbrovi podklady ze schůzky V Předseda Odborového svazu hasičů dnes předal poslanci Evropského parlamentu JUDr. Richardu Falbrovi dohodu a memorandum Odborových svazů působících v hasičských sborech o vzájemné spolupráci zemí Visegrádské čtyřky (Polska, Slovenska, České republiky a Maďarska). Odborové svazy v těchto zemích tíží stejné problémy, jako snížení platů, hrozba zhoršení sociálního zabezpečení hasičů a v některých zemích i nastavení pracovního času. Stejně postupovali kolegové z Odborového zväzu hasičov Slovenské republiky. Ti předali podklady pro projednání v Evropském parlamentu poslankyni Kataríně Nevedelové. Oba poslanci EP přislíbili projednání usnesení V4 na plenárním zasedání EP. OSH Související článek: Richard Falbr projedná problémy hasičů v Evropském parlamentu :11 Předseda Odborového svazu hasičů Zdeněk Obberreiter dnes předal v redakci Sondy Revue poslanci Evropského parlamentu (EP) Richardu Falbrovi (bývalý dlouholetý předseda ČMKOS) dohodu a memorandum odborových svazů působících v hasičských sborech o vzájemné spolupráci zemí Višegrádské čtyřky (Polska, Slovenska, České republiky a Maďarska). Odborové svazy v těchto zemích tíží stejné problémy, jako je snížení platů, hrozba zhoršení sociálního zabezpečení hasičů a v některých zemích i nastavení pracovního času. Stejně postupovali kolegové z Odborového zväzu hasičov Slovenské republiky. Ti předali podklady pro projednání v Evropském parlamentu europoslankyni Kataríně Nevedelové. Oba poslanci EP přislíbili projednat problémy, které tíží hasiče zemí V4 na plenárním zasedání Evropského parlamentu.
K n á vrhu st á tn í ho rozpočtu na rok Návrh státního rozpočtu počítá s mírným meziročním snížením objemu prostředků na platy, s čímž ČMKOS zásadně nesouhlasí. Tzn. i v roce 2013 bude pokračovat stagnace až propad platů převážné většiny zaměstnanců veřejných služeb a správy. Stupnice platových tarifů byly hromadně valorizovány naposledy k 1. červnu 2009, a to v průměru o 3,5 % oproti předcházejícím hodnotám platových tarifů. Ke změně, která v podstatě nebyla žádným finančním přínosem, došlo od pouze u pedagogických pracovníků a od u lékařů pracujících ve zdravotnických zařízeních ústavní péče nebo v záchranné službě. Je nutné zastavit tento proces, stabilizovat veřejné služby a správu a k tomu je nezbytné v návrhu státního rozpočtu na rok 2013 vyčlenit prostředky na valorizaci platových tabulek pro všechny zaměstnance veřejných služeb a správy. Rozsah a kvalita veřejných služeb jako významný faktor životní úrovně obyvatelstva jsou politikou této vlády systematicky destruovány, a to do takové míry, že se to stává pro společnost neúnosným. Kroky vlády ohrožuji kvalitu práce, likvidují motivační funkci platu a vyvolávají sociální napětí. Další zmrazení nebo dokonce pokles platů je proto z hlediska udržení kvalifikační úrovně zaměstnanců, rozsahu a složitosti vykonávané práce absolutně nepřijatelný. ČMKOS požaduje navýšení úrovně platových tarifů pro všechny zaměstnance veřejných služeb a správy, a to minimálně v rozsahu, který bude garantovat kompenzaci propadu reálných platů v roce 2011 a pokrytí nárůstu spotřebitelských cen v letech 2012 a Toto stanovisko bude součástí celkového stanoviska ČMKOS k návrhu rozpočtu na rok 2013 a bude i součástí jednání pléna Rady hospodářské a sociální dohody dne 24. září Zdeněk J. Oberreiter, předseda OS hasičů
děkuji za pozornost Z. J. Oberreiter předseda Odborového svazu hasičů.