Porada Ministerstva vnitra s tajemníky obcí s rozšířenou působností Návrh státního rozpočtu na rok 2012 Změna zákona o RUD v souvislosti se změnami v sazbách.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2010 Ministerstvo financí září 2009.
Advertisements

Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2012 a vazba na rozpočty obcí Miroslav Kalousek ministr financí 10. listopadu 2011.
místopředseda Asociace krajů ČR a hejtman Pardubického kraje
Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Dopad daňových reforem na vztah zaměstnavatel – zaměstnanec.
Reformy v sociální oblasti Změny ve financování sociálních služeb Ing. Ondřej Mátl.
Koncepce politiky bydlení v ČR do roku 2020 a sociální bydlení 18. Září 2012.
Dávky sociální péče pro občany těžce zdravotně postižené
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. 22. května IFA. 1. Příjmové daně 2. Věcný záměr nového zákona o daních z příjmů 3. Nový zákon o daních z příjmů (NZDP)
Makroekonomie I ( Cvičení 12 – Fiskální politika - shrnutí )
Majetkové narovnání Stručný přehled. Kontaktní údaje: tel.: , Jak je dnes financována naše církev? o Vlastní zdroje.
Finanční prostředky pro příští programové období prosince 2006 Ing. Bohdan Hejduk, náměstek ministra.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 14. dubna 2014.
1 Dotace MPSV jako zdroj financování zaměstnanců v sociálních službách Praha, květen 2014 Mgr. Antonín Shejbal Odbor sociálních služeb.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 8. dubna 2013.
Pracovní setkání s obcemi ZK 2014
Ministr práce a sociálních věcí Petr NEČAS 17. července 2008 Dopady sociálních reforem leden - květen.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Úsporná opatření v působnosti MPSV a daních z příjmů.
Financování výkonu státní správy územních samosprávných celků
ZÁKON O ROZPOČTOVÉM URČENÍ DANÍ č. 243/2000 Sb..  upravuje rozpočtové určení daně z přidané hodnoty, daní spotřebních, daní z příjmů, daně z nemovitostí.
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
Daňová reforma - reformní novela 2013 JUDr. Radim Boháč, Ph.D
Budoucnost národních dotací Ministerstvo financí ČR Praha prosinec 2010 Jan Zikl XIII. celostátní finanční konference "Obce a vláda na prahu nového partnerství"
Soustava veřejných rozpočtů II.
Návrh rozpočtu vlastního hlavního města Prahy na rok 2010 Praha
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Sociální reforma 2011 Státní sociální podpora  Rodičovský příspěvek  Příspěvek na bydlení  Posuzování zdravotního stavu dětí  Sankce za neplnění povinné.
Státní rozpočet Rozpočet přebytkový Rozpočet vyrovnaný
Ekonomický pokles a hospodaření českých obcí a měst Ekonomický pokles a hospodaření českých obcí a měst Ing. Ivan Černý předseda Finanční komise SMO ČR.
1 Evropská dimenze ekonomické krize Ing. Oldřich Vlasák předseda SMO ČR a poslanec EP XII. Celostátní finanční konference 23. listopadu 2009.
Rozpočty obcí Ministerstvo financí ČR Praha listopad 2009 NM Ing Bohdan Hejduk.
Rozpočty územních samosprávných celků
Novela RUD účinná k Novela RUD účinná k Hospodaření ÚSC Jan Zikl Ředitel odboru financování územních rozpočtů a prog. financování Ministerstvo.
Ing. Karel Tyll ředitel odboru státního rozpočtu 2. prosince 2010
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 20. dubna 2015.
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2007 I.náměstek ministra financí Ing. Eduard Janota 11. září 2006.
„Realistický pohled na stav veřejných financí“ Ministerstvo financí ČR Praha květen 2010 Jan Zikl.
Pokles příjmů obecních rozpočtů a způsoby řešení jeho dopadů Ministerstvo financí ČR Praha listopad 2009 Jan Zikl.
Stabilizace veřejných rozpočtů – novely daňových předpisů Michal Radvan Za využití Kalousek, M. Návrhy změn právních předpisů. Daňová reforma 2008 – 2010.
Financování regionálního školství
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
Financování kapitol státního rozpočtu II
Rozpočty obcí a krajů v roce 2009 v návaznosti na aktuální ekonomický vývoj Ministerstvo financí ČR Praha červen 2009 Jan Zikl ředitel odboru financování.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Převod kompetencí krajům (decentralizace a dekoncentrace) Ing. Světlana Kubíková Vrchní ředitelka sekce veřejné správy, Ministerstvo vnitra Praha, 24.
Návrh na změnu RUD (kompromisní návrh) Miroslav Kalousek, ministr financí ČR.
Problematika sestavování a plnění rozpočtu územní samosprávy Ministerstvo financí ČR říjen Předpoklad příjmů obcí v roce 2012 v závislosti na státním.
Obsah veřejných rozpočtů III 18. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 21.
Hospodaření rozpočtů územních samosprávných celků za rok 2005 Mgr. Oldřich Hájek.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Příjmy rozpočtů územní samosprávy v ČR Příjmy jsou: Daňové příjmy Daňové příjmy Nedaňové příjmy Nedaňové příjmy Kapitálové.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Porada ředitelky Krajského úřadu JMK s tajemnicemi a tajemníky obecních úřadů obcí typu I, II, III Brno, 10. prosinec 2015.
Ing. Luděk Tesař ekonom Ekonomika ČR v souvislostech rozpočtů.
1 Vývoj hlavních makroekonomických indikátorů české ekonomiky a jejich predikce I. Zdroj: Predikce makroekonomického vývoje na rok 2004, MFČR, 2004.
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok Obecný úvod  Návrh státního rozpočtu na rok 2013 kapitoly 335 – Ministerstvo zdravotnictví je předkládán.
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok Východiska pro sestavení návrhu rozpočtu JMK na rok 2016  Návrh zákona o státním rozpočtu České republiky.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2015
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2017
Příjmová a výdajová stránka obecních rozpočtů - pokračování
Ministerstvo financí 29. listopad 2016
Příjmy a výdaje SR.
Obsah veřejných rozpočtů III
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2011
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2017
Obsah veřejných rozpočtů III
Transkript prezentace:

Porada Ministerstva vnitra s tajemníky obcí s rozšířenou působností Návrh státního rozpočtu na rok 2012 Změna zákona o RUD v souvislosti se změnami v sazbách DPH Rozpočtový výhled Ministerstvo financí ČR říjen 2011

Vývoj daňových příjmů územních samosprávných celků v roce 2011 a 2012 Daňový příjem Očekávaná skutečnost roku 2011Predikce na rok 2012 kraje*obce**kraje*obce** Daň z přidané hodnoty25,059,925,661,5 Daň z příjmů právnických osob celkem11,231,611,432,1 Daň z příjmů právnických osob10,825,811,026,3 Daň z příjmů právnických osob plac. kraji a obcemi0,45,80,45,8 Daň z příjmů fyzických osob celkem12,232,411,932,0 Daň z příjmů fyzických osob - zvláštní sazba1,12,71,12,7 Daň z přiznání celkem0,32,00,32,3 daň z přiznání - sdílená část výnosů0,30,60,30,7 daň z příznání - 30 % dle místa vzniku 1,4 1,6 Daň ze závislé činnosti celkem10,827,710,527,0 daň ze závislé činnosti - sdílená část10,825,910,525,2 daň ze závislé činnosti - 1,5 % motivace 1,8 DAŇOVÉ PŘÍJMY CELKEM*** 48,4123,948,9125,6 * Podíl krajů na daňových příjmech podle § 3 odst. 2 zákona č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení daní, v platném znění. ** Podíl obcí na daňových příjmech podle § 4 odst. 2 a odst. 9 zákona č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení daní, v platném znění. *** Jedná se o propočet vycházející z predikce celostátního inkasa, vliv zpoždění při převodech daňových příjmů v závěru roku není zohledněn.

Finanční vztahy SR k rozpočtům obcí (příloha č. 6 k návrhu zákona o SR) Příspěvek na výkon státní správy  podrobnosti viz dále tis. Kč Příspěvek na školství  příspěvek nebyl pro rok 2012 valorizován tis. Kč Dotace na vybraná zdravotnická zařízení  dotace nebyla pro rok 2012 valorizována tis. Kč Dotace na výkon zřizovatelských funkcí převedených z OkÚ  dotace nebyla pro rok 2012 valorizována tis. Kč

Prostředky na úhradu výkonu přenesené působnosti na rok 2012 pro obce a hl. m. Praha Příspěvek na výkon státní správy celkem tis. Kč z toho:pro obce v jednotlivých krajích tis. Kč pro hl. m. Prahu tis. Kč  Zohlednění meziročního nárůstu počtu obyvatel dle bilance obyvatel ČR k  Zohlednění krácení příspěvku ve výši 17,6 % v roce 2011  Zahrnutí položky v kapitole VPS s názvem „Částečná kompenzace snížení příspěvku na výkon státní správy v roce 2011 pro obce s rozšířenou působností s ekonomickým dopadem z tohoto snížení“ tis. Kč  Navýšení příspěvku v návaznosti na nabytí účinnosti novely zákona č. 254/2001 Sb. (vodní zákon) a s ním souvisejícímu převodu kompetencí z obcí POU na obce ORP POU: tis. Kč ORP: tis. Kč  Snížení v návaznosti na novelizaci zákonů v sociální oblasti tzv. Sociální reformu I tis. Kč  Praha - u působnosti kraje se příspěvek snižuje o 6,3 mil. Kč z důvodu novelizace zákonů v sociální oblasti tzv. Sociální reformy I.

Dotace na činnosti vykonávané obcemi s rozšířenou působností v oblasti sociálně-právní ochrany dětí  Dotace je poskytována na základě § 58 odst. 1 zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů  Dotace je určena pro obce s rozšířenou působností a hl. m. Prahu  Dotace nebyla pro rok 2012 valorizována tis. Kč Navýšení příspěvku na výkon státní správy v oblasti sociálních služeb pro obce s rozšířenou působností a hl. m. Prahu  Dotace byla určena na výkon státní správy v oblasti sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, zejména na činnosti související se správou příspěvku na péči (posuzování žádostí, vyplácení příspěvku a kontrola jeho využití). Protože od roku 2012 v souvislosti s připravovanou sociální reformou již nebudou obce s rozšířenou činností příslušné činnosti zajišťovat, dotace již není rozpočtována. Ruší se ( tis.Kč)

Změna zákona o RUD v souvislosti se změnami v sazbách daně z přidané hodnoty

Hlavní principy navrhované právní úpravy • změna v sazbách daně z přidané hodnoty, a to – zvýšení snížené sazby daně z přidané hodnoty na 14 % s účinností od 1. ledna 2012, – zavedení jedné sazby daně z přidané hodnoty ve výši 17,5 % s účinností od 1. ledna 2013, • změna rozpočtového určení daně z přidané hodnoty, a to – snížení podílu na výnosu daně z přidané hodnoty na 19,93 % pro obce a 8,29 % pro kraje s účinností od 1. ledna 2012, – snížení podílu na výnosu daně z přidané hodnoty na 19,90 % pro obce a 8,28 % pro kraje s účinností od 1. ledna 2013, • zvýšení daňového zvýhodnění na vyživované dítě u daně z příjmů fyzických osob o Kč ročně, tzn. o 150 Kč měsíčně.

Předpokládaný finanční dosah navrhované právní úpravy Rok Rozpočtový dopad celkem na veřejn é rozpočty v mld. Kč 17,918,524,4 v tom: Daň z přidan é hodnoty zvý š en í sazeb 21,322,528,4 Daň z př í jmů fyzických osob z přizn á n í 1 z toho: RUD krajů RUD obcí 0,0-0,600 -0,054 -0,128 -0,600 -0,054 -0,128 Daň z př í jmů fyzických osob ze z á visl é činnosti 2 z toho: RUD krajů RUD obcí -3,400 -0,303 -0,728 -3,400 -0,303 -0,728 -3,400 -0,303 -0,728 1 Dan í z př í jmů fyzických osob z přizn á n í se rozum í daň placen á na z á kladě daňov é ho přizn á n í a z něj plynouc í ch z á loh, nez á visle na tom, z jak é ho zdroje plynou daňov é mu subjektu př í jmy (konkr é tně se jedn á o př í jmy směřuj í c í na ú čty finančn í ch ú řadů s předč í sl í m 721). 2 Dan í z př í jmů fyzických osob ze z á visl é činnosti se rozum í daň placen á pl á tci daně z př í jmů ze z á visl é činnosti.

Rozpočtový výhled

Zadluženost obcí, krajů a státu (mld. Kč) Kraje Kraje1,31,52,97,710,414,620,919,1 Obce Obce48,355,870,474,979,081,079,380,180,683,3 Stát Stát345,0395,9493,2592,9691,2802,5892,3999, , ,0

Fiskální cíle stanovené vládou pro období střednědobého výhledu, které lze vyčíslit jako podíl deficitu veřejných rozpočtů na HDP, jsou následující: fin. ú daje v mld. Kč Rok Výdajové rámce1 154,21 176,81 211,7 Deficit VR na HDP plán3,50%2,90%1,90% Nutná příjmová a výdajová opatření-28,9-60,0-98,4 Aktualizované příjmy a výdaje => deficit4,20%4,30%4,10%

Struktura příjmů SR

TITUL MANDATORNÍCH VÝDAJŮ index v mil.Kčskutečnostrozpočet 2011/2010 Dávky důchodového pojištění (vč.ozbrojených složek) ,1 Dávky nemocenského pojištění ,3 Dávky státní sociální podpory ,1 Ostatní sociální dávky ,5 Podpory v nezaměstnanosti ,8 Mandatorní sociální dotace zaměstnavatelům ,3 Transfery na dávky pomoci v hmotné nouzi ,9 Transfery na příspěvek na péči podle zákona o soc. službách ,5 Státní příspěvek k penzijnímu pojištění ,6 Platba státu do zdravotního pojištění - VPS ,9 Výdaje na dluhovou službu ,0 Příspěvek státu na podporu stavebního spoření ,8 Podpora exportu -MF, EGAP, ČEB ,1 Dotace státním fondům ,9 Jednorázová částka účastníkům národního boje ,4 Státní záruky ,1 Transfery mezinárodním organizacím, platby MMF, SB ,8 Odvody a příspěvky do rozpočtu EU ,7 Ostatní ,6 Celkem ,3

index OSTATNÍ QUASI MANDATORNÍ VÝDAJEskutečnostrozpočet 2011/2010 Aktivní politika zaměstnanosti Kap. Min. obrany - bez soc. dávek ,4 Zahr. pomoc, humanitární pomoc ,5 Mzdy OSS a příspěvk. organizací vč. poj. a FKSP ,3 Platy duchovních a administrativy vč. pojistného ,1 Investiční pobídky - na daňovou povinnost ,3 CELKEM ,9

Daňové příjmů - skutečnost 2010

Náklady na základní dopravní obslužnost

Děkuji Vám za pozornost