Management sportovního klubu © Nymburk 2012

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Advertisements

Hodnocení ředitelů škol zřizovaných Pardubickým krajem
Strategie rozvoje ČSA na léta © Nymburk 2012
Evropský rok dobrovolnictví • Evropský rok dobrovolných činností na podporu aktivního občanství (ERD) je tematickým rokem vyhlášeným pro všechny členské.
Beach Centrum Club o.s. Nabídka spolupráce Sezóna
Neziskové organizace a jejich financování
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Finanční možností svépomocných skupin
Dívčí Akademie ragby 2013 Nabídka pro partnery | Praha.
Projekty ve sportu Brigita Stloukalová. „Pobytová“ – „rekreační“ akce 1.CO? 2.PROČ? 3.PRO KOHO? 4.KDE? 5.KDY? 6.S KÝM? 7.S ČÍM? 8.JAK? 9.ČÍM SE LIŠÍM?
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
FC Slovan Rosice, o.s. Mgr. Petr Čejka.
FINANCOVÁNÍ ŠKOLSTVÍ.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY PRO POSKYTOVÁNÍ A VYÚČTOVÁNÍ DOTACÍ 5. ledna 2011, Městský úřad Vsetín.
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Systém podpory sportu ve městě OTROKOVICE SETKÁNÍ SE ZÁSTUPCI SPORTOVNÍCH ORGANIZACÍ Citius – Altius – Fortius rychle – výše - silněji.
Tématické stezky zaměřené na cestovní ruch Stezka řemesel v Livradois-Forez v oblasti Auvergne.
Rámcové představení projektu TRIATLON DĚTI 9. listopadu 2013 Voroněž, Brno.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
NS-LEV 21 pro český sport Jiří Šlégr http://
Prezentace turistické oblasti
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce Ing. Petra Murycová, oddělení Evropské unie, MPSV.
© 2010 IBM Corporation Chytré řešení pro úspory při poskytování veřejných služeb Ivo Kramoliš – ředitel IBM Global Business Services Česká republika 03/12/2010.
Vize softballových soutěží. Co chceme ? Co je cílem ? Pozvednout a rozšířit povědomí o softballu Vytvořit mediální obraz našich nejvyšších soutěží Vytvořit.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
ČLENSKÁ SCHŮZE Rozpočet MAESTRO CLUBU Kolovraty na rok 2015.
ČLENSKÁ SCHŮZE 2007 Rozpočet MAESTRO CLUBU Kolovraty na rok 2008.
Grantové programy Odboru školství, mládeže a sportu KrÚ pro rok 2008: Sportoviště 2008 Jednorázové akce 2008.
Podpora obnovy venkova podpora regionálního rozvoje v roce 2008.
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
ČLENSKÁ SCHŮZE 2009 Rozpočet MAESTRO CLUBU Kolovraty na rok 2010.
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Sportovní klub Case study EKOS P10. Typologie sportovních klubů Dle velikosti (počtu členů) –Univerzální organizace (Sokol, Orel,..) –Velké – nad 300.
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Marketing klubu a události (Club Marketing and Event Marketing)
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Podnikatelský záměr: Turnaj v malé kopané. Základní info: turnaj v amatérské malé kopané dvoudenní turnaj přínos pro Olomoucký kraj a město Olomouc, široké.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
FC Slovan Rosice, o.s.. Činnost klubu v roce 2015 Informace v číslech: ● Počet týmů – 11 ● Členská základna – 247 členů ● Roční rozpočet – ,-
 kolektivní halový sport, který se hraje na hřišti o rozměrech 40x20 metrů a lehkým dutým míčkem z plastu. V jednu chvíli je z každého.
Kanadská obchodní komora v České republice Březen 2016.
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Ekonomika a management atletických klubů. Ekonomika ČAS Česká atletika s.r.o. Česká atletika, s. r. o., je marketingovou agenturou Českého atletického.
SK Slavia Praha pozemní hokej Nejstarší a nejúspěšnější klub v ČR
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Meath Local Sports Partnership - Committed to the development of sport in Meath Místní sportovní partnerství Meath.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Benefity. Výhody poskytování benefitů pro zaměstnavatele:  úspora mzdových nákladů s ohledem na daňové úlevy  účinný nástroj personálního managementu.
Neziskový sektor. Neziskový sektor Cílem neziskových organizací je uspokojení řady lidských potřeb: Ochrana lidských práv Ochrana přírodního prostředí.
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Sdružení AMIGA - Agency for Migration and Adaptation
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Otakar Mestek, Michal Blažej
7. Přednáška do předmětu Projektový management ve sportu FSpS MU
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Organizačně-právní podmínky fungování ekonomiky cestovního ruchu v Polsku Dr. Piotr Gryszel, Ph.D.
Jednání PS Vzdělávání Mgr. Barbora Ledlová
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Svaz měst a obcí ČR Základní informace o činnosti
Bod č. 7: Částečné zrušení usnesení přijatého na 19
Zralostní model SK Florbal Benešov: komentář 2018
Transkript prezentace:

Management sportovního klubu © Nymburk 2012

Obsah Co to je sportovní klub Činnosti sportovního klubu Zázemí sportovního klubu Partneři sportovního klubu Informační systém, vnitřní a vnější komunikace Propagace a marketing Financování sportovního klubu Aktuální tendence financování sportovního prostředí

Co je sportovní klub Funkce sportovního klubu: Shromažďování členů za účelem sportování Vytváření společenské skupiny Základní článek realizace fenoménu sportu Forma právního uspořádání: Občanské sdružení, jeho založení a fungování (zákon 83/1990 Sb.)

Co je sportovní klub Struktura klubu: Management klubu (rozhoduje o zásadních otázkách směřování klubu) Trenérská rada (rozhoduje o metodickém vedení jednotlivých týmů, stanovuje posuny jednotlivých hráčů a hráček) Hráči a hráčky Rodiče a přátele klubu (veliký zdroj pomoci pro klub – doprava, materiální pomoc, divácká kulisa, atmosféra v klubu, dokumentace)

Činnosti sportovního klubu Sportovní (krátkodobé a dlouhodobé cíle, získávání, rozvoj a motivace trenérů, rozhodčích, zapisovatelů, koncepce a rozvoj, jednotná metodika, nábor členů) Organizační (turnaje, soutěže) Společenská (slavnosti klubu, otevírání zavírání sezóny – ne jen sport je důležitý ! ) Obchodní

Zázemí sportovního klubu Kvalitní zázemí, kvalitní sportoviště je základním kamenem dobrého vývoje každého klubu Každý rodič se hledí kam dává své dítě Lepší možnosti pro sportování Možnost organizace turnajů a různých akcí Marketingový produkt

Zázemí sportovního klubu Co je třeba mít na paměti při rozhodování o velikosti a kvalitě sportovního zázemí ? Prostorové možnosti Finanční prostředky na výstavbu Finanční prostředky na následnou údržbu

Informační systém Webové stránky, Facebook – základní image klubu, komunikace směrem dovnitř i ven Vnitřní informační systém – komunikace uvnitř klubové struktury, efektivní informační nástroj je nutný Vnější informační systém – komunikace směrem ven, k médiím, k veřejnosti (inzerce v lokálních médiích, cílené pozvánky)

Partneři sportovního klubu Zastřešující organizace (ČOV, ČSTV, ČSA) Lokální autority (obec, město, kraj) Veřejnost Sponzoři Rodiče

Propagace a marketing Cílové skupiny propagace: Vlastní členská základna Sponzoři a partneři Veřejnost Propagační a marketingové nástroje: Informační letáky k akcím Programy, plakáty Klubová ročenka Klubový merchandising (trička, čepice, odznaky…)

Finance Zdroje, výnosy: Členské příspěvky členů Dotace ze střešních organizací (ČOV, ČSTV, ČSA) Granty a státní dotace Soukromé zdroje (sponzoři) Vlastní hospodářská činnost (organizace akcí, doprovodné aktivity, pronájem zařízení, obchodní činnost

Finance – struktura výnosů

Finance Náklady: Režijní náklady sportovního zařízení (nájem, energie, údržba) Mzdy a odměny trenérům Sportovní činnost (doprava, ubytování, startovné, rozhodčí, sportovní výzbroj) Reklamní a propagační činnost Investiční činnost

Finance – struktura nákladů

Aktuální tendence financování sportovního prostředí Snížení sponzorského plnění s ohledem na aktuální hospodářskou situaci Zvýšení počtu žádostí rodičů na rozložení plateb členských příspěvků Ztráta výnosů společnosti Sazka a.s. pro sportovní prostředí Stále obtížnější hledání nových adeptů pro sport – spolupráce se školami v blízkosti klubu 50 % všech výnosů směřují do zachování a obnovy majetku (údržba areálu) - tím se umenšuje prostor pro vlastní realizaci vlastního sportu

Proměna významu zdrojů Intenzifikace spolupráce s rodiči – báze komunitní společnosti Rozšíření portfolia vlastní hospodářské činnosti (nové zdroje, nemusí se nutně vztahovat k vlastní sportovní činnosti) Význam municipality – podpora sportovní infrastruktury, propojení s akcemi na obecnou podporu sportu Zvyšující se význam národních federací – financování klubů prostřednictvím národních federací