Fyzika 9. ročník Anotace Prezentace, která se zabývá jadernou energetikou Autor Ing. Zdeněk Fišer Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci se seznámí s klady.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Jaderná energie.
Zpracovaly:Klára Hamplová Barbora Šťastná
Jaderný reaktor Aktivní zóna – část reaktoru, kde probíhá řetězová reakce. Jako palivo slouží tyče s uranovými tabletami Moderátor – slouží jako tzv. zpomalovač.
Jaderná energie Objevitelé Jaderné elektrárny Jaderné zbraně
Jaderná energie Výroba paliv a energie.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Fyzika 7. ročník Síla Anotace
Jaderná energie.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Jaderné elektrárny.
Fyzika 9. ročník Anotace Prezentace, která se zabývá Ohmovým zákonem
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Fyzika 7. ročník Otáčivé účinky síly Anotace
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Fyzika 9. ročník Anotace Prezentace, která se zabývá seznámením s elektrotechnickými značkami Autor Ing. Zdeněk Fišer Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci.
Jaderná energie.
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
Druhy pohybu – posuvný, otáčivý
Jaderná energie Atomová jádra Jaderné reakce Radioaktivita
Jaderné elektrárny Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Jaderné elektrárny.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Jaderná energie Martin Balouch, Adam Vajdík.
Jaderná energie.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Jaderné reakce.
ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
JADERNÁ ELEKTRÁRNA.
Jaderná Energie.
Energetika.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Atomové elektrárny.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_10 Tematická.
Fyzika 7. ročník Pohyb tělesa Anotace
Jaderná energie Jaderné zbraně.
Tíhová síla a tíha tělesa
Jaderná Elektrárna.
Jaderné elektrárny Vypracoval: Matěj Kolář Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2014/15 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Jsou zásoby přírodních zdrojů na Zemi omezené?
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_352
Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
Jedna ze dvou jaderných elektráren v ČR - Temelín
F_070_Jaderná energie_Jaderná energie Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Jaderné elektrárny.
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny Anotace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 26-opakování Evropy AnotaceOpakování Evropy AutorMgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný výstupŽáci si zopakují získané.
Druhy pohybu – přímočarý, křivočarý
Neseďte u toho komplu tolik !
Jak se trvale získává jaderná energie
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2012 Určeno:9. ročník.
Jaderná elektrárna.
Elektrárny Zbožíznalství 1. ročník Elektrárny - rozeznáváme: 1. tepelné elektrárny 2. vodní elektrárny 3. jaderné elektrárny.
1 JE – jaderne elektrarny JE – Jaderné elektrárny 2 1 DDZ, rozdělení elektráren, Princip výroby elektřiny, 2 Objev elektronu, Historie JE.
Jaderná energetika. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Jaderná zařízení a jejich dopad na okolní prostředí
Černobyl Richard Horký.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Jaderné reakce Při jaderných reakcích se mohou přeměňovat jádra jednoho nuklidu na jádra jiných nuklidů. Přitom zůstává elektrický náboj i počet nukleonů.
Výukový materiál Škola: Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Autor: Zbyněk Lecián Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Černobyl.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Fyzika 9. ročník Anotace Prezentace, která se zabývá jadernou energetikou Autor Ing. Zdeněk Fišer Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci se seznámí s klady a zápory výroby el. Proudu pomocí jaderné reakce SVP Ne Klíčová slova Fyzika, napětí, proud, jádro Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-15 let Celková velikost 204 kB

Jaderná hrozba Fyzika 9. ročník

Jaderná elektrárna Výrobna elektrické energie Složení: Jaderný rektor, turbína s alternátorem „Parní elektrárna“ Energie získaná jaderným reaktorem -pára v parogenerátoru- parní turbíny-elektrická energie Palivo: Uran(ještě 270 let) 650 kWh/m2

Jaderná energie z jaderných reakcí v atomovém jádře někdy nazývána atomová energie využívá se štěpná reakce uranu, plutonia, (thoria) využití termonukleární syntézy-sloučení atomových jader (přeměna vodíku na hélium) Obnovitelný i neobnovitelný zdroj

Výroba jaderné energie Jaderné zdroje 17% podíl na výrobě elektřiny 7% na spotřebu Nejvyšší podíl elektrického proudu: Litva-80% Francie-78% Belgie-60%

Historie výroby jaderné energie 1. pokus(úspěšný)-1938-Otto Hanhn 1. řízená řetězová štěpná reakce- 2.12.1942- v reaktoru(Enrico Fermi) Motivace: Vědeckáa vojenská Pozdější rektory- výroba plutonia pro použití v jaderné zbrani Hirošima a Nagasaki !!!

Historie výroby jaderné energie 1. Jaderná elektrárna-Obninsk (označována) 1. skutečná-Calder Hall (Velká Británie) Konec 80. let- výstavba v Číně V roce 2005 odpor proti elektrárnám (Černobyl) Zpomalování výstavby: Strach z radiace-referenda (Rakousko, Švédsko, Italie) Finance Spotřeba rostla-řada technických zlepšení

ČERNOBYLSKÁ HAVÁRIE 26. dubna 1986 _1:23:58 – UKRAJINA Nejhorší jaderná havárie Riskantní pokus-přehřátí a exploze jaderného rektoru-uvolnění radioaktivního mraku Kontaminace-Ukrajina, Bělorusko, Rusko Přesídlení 200 000 lidí Zvýšené obavy o bezpečnost jaderného průmyslu Obtížné zaznamenat počet úmrtí-odhady 100-150 osob(výbuch)

U města Prapjať-18km od města Černobyl Stavba-V 70. letech 2O.století 4 reaktory Katastrofní exploze, která odtrhla víko reaktoru, vyústila v požár a sérii dalších explozí

Konec zdroje www.google.com Obrázky Seminární práce D. Průšová