05. 02. 2014 Hradec Králové. 1.Příručka pro příjemce OP VK, verze 7, kapitola 7 - postupy pro zadávání VZ 2.Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Liberec, 19. května 2008.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Zlepšení prostředí v problémových sídlištích Centrum pro regionální rozvoj ČR Zadávání veřejných zakázek.
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/
Veřejné zakázky Zákon o veřejných zakázkách č. 137/2006 Sb.
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Pravidla výběru dodavatelů při pořizování zboží a služeb z prostředků finanční podpory OP VK Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Informace k zadávání zakázek OP LZZ Seminář pro žadatele Praha, 24. května 2011 Brno, 31. května 2011 Ing. Ivana Projsová.
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Seminář pro žadatele o finanční podporu – Výzva č. 51 Veřejné zakázky v oblasti ICT.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Zadávání zakázek u projektů realizovaných v OP LZZ Seminář pro příjemce.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Informace k zadávání zakázek OP LZZ
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Veřejné zakázky v rámci OP VK
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

Hradec Králové

1.Příručka pro příjemce OP VK, verze 7, kapitola 7 - postupy pro zadávání VZ 2.Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů  novelizované znění 3.Závazné postupy pro zadávání zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadající pod aplikaci zákona č. 137/2006 Sb. v programovém období (MMR) Ministerstvo pro místní rozvoj

DĚLENÍ ZAKÁZEK DRUHY ZAKÁZEK:  dodávky  služby  stavební práce

ZADÁVÁNÍ ZAKÁZEK V RÁMCI:  Zadávací řízení – postup dle zákona č. 137/2006 Sb. – hodnota bez DPH >/= 2 mil. u dodávek a služeb – hodnota bez DPH >/= 6 mil. u stavebních prací  Výběrové řízení – veřejné zakázky malého rozsahu (VZMR) – mimo rámec zákona č. 137/2006 Sb. – hodnota bez DPH < 2 mil. u dodávek a služeb – hodnota bez DPH < 6 mil. u stavebních prací

 Zadavatel  každý příjemce, který během realizace projektu provádí výběrové/zadávací řízení  vždy zodpovídá za řádný průběh výběrového řízení  Uchazeč  subjekt, resp. potencionální dodavatel, který podal nabídku do výběrového řízení  Dodavatel/Poskytovatel  fyzická nebo právnická osoba, která dodává zboží, poskytuje služby nebo provádí stavební práce (vítěz VŘ)

Obecné zásady:  volný pohyb zboží a služeb  právo usazování (omezení svobody podnikání zakázáno)  rovné zacházení  zákaz diskriminace  transparentnost  proporcionalita  vzájemné uznávání osvědčení

• Všechna plnění, která spolu místně, věcně a časově souvisí, nebo jejichž předměty tvoří jeden funkční celek. • Všechna obdobná a spolu související plnění, která zadavatel zamýšlí pořídit v průběhu jednoho účetního období (např. nákup zařízení a vybavení, nákup služeb lektorů, příprava vzdělávacích modulů, atd.). • Nesmí docházet k dělení předmětu zakázky na menší zakázky s cílem snížit hodnotu pod stanovené limity. • Je však umožněno rozdělení předmětu zakázky na SAMOSTANÉ části, kdy v rámci jednoho výběrové řízení může být uzavřena smlouva s více dodavateli. • Hodnoty zakázek není nutné sčítat za předpokladu, že je jedná o zakázky 1.pořízené „nahodile“ dle zcela aktuálních potřeb, a které nelze objektivně dopředu zcela předvídat, 2.nakupované nepravidelně, kdy je jejich jednotková cena v průběhu účetního období proměnlivá.

Při určení předmětu zakázky není přípustné: o uvádět odkazy na obchodní firmy, názvy, značky, označení zboží apod., které jsou příznačné pro určitou osobu či firmu Výjimky – nutno zdůraznit, že jsou akceptovatelná i jiná kvalitativně a technicky obdobná řešení odpovídající konkrétně uvedenému v zadávací dokumentaci : o Pokud by jinak nebylo možné dostatečně přesně popsat a srozumitelně určit předmět zakázky. o Pokud by bylo poptávané plnění nekompatibilní s již používaným zařízením či systémy a jeho přizpůsobení by provozu zadavatele působilo mimořádné obtíže. o Neuvádět počet jader či taktovací frekvenci! Neuvádět „dle tel. dohody“ apod.!

• do ,- Kč (bez DPH)  nemusí být VŘ • od – ,- Kč (bez DPH)  musí být VŘ • od ,- Kč (bez DPH) a) příjemce je veřejným zadavatelem b) příjemce není veřejným zadavatelem Zakázky malého rozsahu (mimo zákon č. 137/2006 Sb.) Dle zákona č. 137/2006 Sb.

Nedosahující Kč (bez DPH) • Nemusí být provedeno výběrové řízení ani uzavírána písemná smlouva s dodavatelem. • Dostačující je zaslaná pís. objednávka potvrzena vybraným dodavatelem. • V případě nákupu drobných položek (do Kč bez DPH ) v obchodě stačí doložit paragon s doplněnými náležitostmi účetního dokladu. • V případě nákupu bez výběrového řízení musí zadavatel prokázat úmysl zadat zakázku a vždy postupovat hospodárně  cenový průzkum (založit podklady).

– Kč (bez DPH) • Písemně/elektronicky vyzvat k podání nabídky minimálně 3 dodavatele. • Uveřejnit oznámení o zahájení výběrové řízení na stránkách Královéhradeckého kraje. Kontaktní osoba – Ing. Petra Hnátová, • Lhůta pro podání nabídek – minimálně 10 celých kalendářních dní (počítáno od následujícího dne po vyhlášení). • Hodnocení nabídek – min. 3 členná hodnotící komise (min. 1 odborník). • Písemná smlouva s vybraným dodavatelem – podpis do 15 dnů ode dne odeslání oznámení o výsledku VŘ, včetně uveřejnění na profilu zadavatele (u zakázek od 500 tis. bez DPH )

– Kč (bez DPH) • Výsledek VŘ - Formulář Výsledek VŘ + Protokol/Zápis z jednání hodnotící komise  Počet došlých nabídek, vč. identifikace, počet hodnocených nabídek, způsob hodnocení nabídek, výsledné pořadí nabídek/uchazečů včetně hodnocení + další náležitosti • Písemná smlouva s vybraným dodavatelem (+ případné dodatky ke smlouvě)  podpis do 15 dnů ode dne odeslání oznámení o výsledku VŘ • uveřejnění Profil zadavatele: při smlouvě v hodnotě – bez DPH • uveřejnění Profil KHK (ZS): při smlouvě v hodnotě – bez DPH

nad Kč (bez DPH) a)příjemce je veřejným zadavatelem - postupovat dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. b)příjemce není veřejným zadavatelem - nutné dodržet pravidla Příručky pro příjemce. Při pořizování zboží a služeb z prostředků OP VK je také nutné dodržovat a být v souladu s vnitřními předpisy dané organizace!

1.Oznámení o zahájení VŘ, resp. výzva k podávání nabídek zaslaná požadovanému počtu zájemců vč. dokladů prokazující jejich odeslání (poštovní dodejka, podací lístek, s potvrzení o doručení apod.). 2.Doklad o uveřejnění výzvy k podávání nabídek na stránkách Královéhradeckého kraje (je-li uveřejnění požadováno)  PrntScrn. 3.Nabídky všech uchazečů, tj. nabídka vítězného uchazeče i všech ostatních uchazečů. 4.Protokol/Zápis o posouzení a hodnocení nabídek vč. čestných prohlášení o nestrannosti a nepodjatosti členů hodnotící komise. 5.Smlouva uzavřená s vybraným uchazečem. 6.Oznámení o výsledku VŘ zaslané všem uchazečům, kteří podali nabídku v řádném termínu, vč. dokladů prokazující jejich odeslání (poštovní dodejka, podací lístek, apod.); Rozhodnutí o výběru 7.Doklad o uveřejnění výsledku VŘ na stránkách KHK (je-li uveřejnění požadováno).

Výzva k podávání nabídek Oznámení o zahájení výběrového řízení, resp. výzva • ke stažení na stránkách MŠMT a KHK( včetně dalších podkladů k VŘ) • uveřejnění na webu + oslovení uchazečů ( s doručenkou ) v jeden den  Musí obsahovat údaje stanovené Příručkou pro příjemce (Kap. 7)  Součástí zadávacích podmínek výzvy (VZMR) - zadávací dokumentace („podrobnosti“ pro vypracování nabídky) i.samostatný dokument /příloha (rozvedené upřesňující info, požadavky, údaje, podmínky…) ii.text v oznámení o zahájení výběrového řízení/výzvě.

Hodnotící kritéria Musí být vždy uvedena ve výzvě:  výše v %  celkem 100 %  jasný a konkrétní textový popis Příklad: nabídka s nejnižší cenou - jediné kritérium: cena, váha kritéria: 100%, popis:bude hodnocena nabídková cena bez DPH, nabídka s nejnižší nabídkovou cenou bez DPH získá 100 bodů a bude nabídkou vítěznou …………………..  Nabídka s nejnižší cenou: 100% celkem 100 % cena Doporučujeme, aby předmětem hodnocení byla cena s DPH.  Ekonomicky nejvýhodnější nabídka: 100% celkem cena (%) + kvalitativní kritérium/a (%) Kvalitativní kritérium/a: číselné (objektivní) x nečíselné (subjektivní) Subjektivní kriterium/a (nečíselné/kvalitativní)  konkrétní a jasný popis, co toto kritérium představuje a jak bude hodnoceno  stanovení bodové stupnice (1 – 100; 100 bodů pro nejvhodnější nabídku; 1 – 10, průměrování)  každý hodnotitel hodnotí sám za sebe  písemné zdůvodnění hodnocení za každého jednotlivého hodnotitele  např. pozáruční servis, školení aj.

Smlouva s dodavatelem Povinné náležitosti: • smluvní strany, • předmět plnění, • cena, platební podmínky • doba a místo plnění, • povinnost dodavatele umožnit provedení kontroly dokladů vztahující se k danému projektu všem oprávněným subjektům. Nelze uzavřít smlouvu s dodavatelem v případě, že: 1.uchazeč (vybraný dodavatel) je zaměstnanec zadavatele, statutární zástupce zadavatele, člen správní rady nebo člen realizačního týmu projektu či osoba, která se na základě smluvního vztahu podílela na přípravě výběrového řízení, 2.subdodavatelem je zaměstnanec zadavatele nebo člen realizačního týmu či osoba, která se na základě smluvního vztahu podílela na přípravě výběrového řízení projektu.

1.Zrušení výběrového řízení ze strany zadavatele – kdykoliv, nejpozději do uzavření smlouvy (bez uvedení důvodu – musí být zakotveno ve výzvě) 2.Žádná z obdržených nabídek nesplňuje dané požadavky – zrušení VŘ a vyhlášení nového s oslovením jiného okruhu uchazečů. 3.Nabídka pouze od jednoho dodavatele (VZMR) – v případě, že nabídka splňuje všechny požadavky výzvy, může být uzavřena smlouva. 4.Žádná nabídka – VŘ musí být zrušeno a zadavatel může dodavatele oslovit napřímo, anebo vyhlásit nové s řádným uveřejněním oznámení o zahájení VŘ.  Nutno zajistit analýzu/pís. podklady, proč nebyla podána žádná nabídka.

1.Nedostačující počet dodavatelů k oslovení  pouze jeden určitý dodavatel  oslovení tohoto 1 dodavatele  menší počet dodavatelů než je stanoveno závaznými postupy  oslovení všech potencionálních dodavatelů a realizace VŘ 2.Dlouhodobě nasmlouvané dodávky nebo služby – písemná smlouva min. 6 měsíců před podáním projektové žádosti. 3.Pronájem existujících nemovitostí či nebytových prostor např. pro účely administrace projektu, realizaci kurzů.

-Nedostatečně popsaný předmět plnění. -Uvedení konkrétních značek zařízení do předmětu plnění. -Nedostatečně stanovena hodnotící kritéria. Již ve výzvě musí být nastavena jednoznačná metodika, vč. stupnice! -Nesoulad hodnot zakázky (jiná cena ve výzvě, nabídce a smlouvě s dodavatelem). -Neprůkazné doložení oslovení dostatečného počtu potenciálních dodavatelů. -Není doloženo jmenování členů (náhradníků) hodnotící komise a komise pro otevírání obálek, příp. je uvedeno nesprávné datum. (komise pro otevírání obálek většinou plní i funkci hodnotící komise) Před vyhlášením výzvy doporučujeme využít obecné (nikoliv právní) konzultace s poskytovatelem dotace!!! Za průběh a výsledek výběrového řízení zodpovídá vždy zadavatel.