Prezentace závěrů projektu: „Co říkají barvy o firmách“ OKI Printing Solutions a Česká marketingová společnost (ČMS)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Advertisements

VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Seminář k metodám sociologického výzkumu Josef Bernard Katedra sociologie FF UHK.
Vliv barev na psychiku člověka
6.5 Psychologie vnímání barev
6.5 Psychologie vnímání barev
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 6. – 9.
Kvalitativní výzkum.
Informatika pro ekonomy II přednáška 1
Prezentace závěrů projektu „Víme, za kolik tiskneme?“ OKI Printing Solutions a Česká marketingová společnost (ČMS)
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
PSYCHOLOGIE A REKLAMA PROKOS, Praha PROKOS, Praha
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
Profesní organizace, nadace a neziskové organizace.
STRANA 1RWE Transgas ENERGIE BUDOUCNOSTI MÁ JEN JEDNO JMÉNO V Praze
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Testování obalu přednáška.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Spotřebitelský výzkum
Podprahové vnímání barev
Produkt.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Barvy z fyzikálního a psychologického hlediska
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Colour a picture Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Produktová prezentace 08/2007 Tork is an SCA brand Produktová prezentace - ubrousky.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Assessment centrum.
Co je kognitivní psychologie?
Pilotní tréninky hotel Zlatý Orel K1- K14 Výsledky hodnocení tréninku kompetencí: Bilanční workshop hotel Troyer
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
SELF-CONCEPT OF WOMEN Zuzana Brychtová. OSNOVA Self-concept a jeho užití Hledání obrazu ideální ženy Nalezení obrazu ideální ženy?? Shrnutí a rozdíly.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta HODNOTA A POSTOJ OŠETŘOVATELSTVÍ PRO VEŘEJNOST Prezentace diplomové práce: Vedoucí.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Hodnota vnímaná zákazníkem ve vybraném podniku Autor práce: Jana Štindlová,
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
VŠTE České Budějovice Ústav podnikové strategie
Motivace a stimulace pracovníků v podniku Terno České Budějovice
Seminář pro žadatele 29. července 2008, Praha Mgr. Magda Cabrnochová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
MARKETING Přednáška P
Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Hodnota vnímaná zákazníkem
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Assessment centrum.
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
Pracovní prostředí, pracovní místo
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Člověk a barvy Barvy jsou přítomny v nesčetných různých formách a jevech Člověk je schopen prostým okem rozeznat aspoň 2000 různých odstínů Člověk barvy.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
Psychologické působení barev
SPECIFICKÉ KATEGORIE NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE
INFORMACE O LÉCÍCH A PROPAGACE LÉKŮ
MARKETING Přednáška P
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

Prezentace závěrů projektu: „Co říkají barvy o firmách“ OKI Printing Solutions a Česká marketingová společnost (ČMS)

Cíl projektu •Zlepšit znalosti o působení barev v marketingové komunikaci. •Přispět k rozšíření poznatků o významu a vlivu barev (konkrétně barevného tisku) v marketingové komunikaci. •Zjištění postojů a názorů malých a středních podnikatelů a novinářů na tiskové materiály a jejich zpracování. •Hodnocení ukázek konkrétních tiskových materiálů se zaměřením na jejich barevné provedení. •Testování příkladů konkrétních log z vybraných oblastí podnikání. •Vnímání barev ve vztahu k jednotlivým oblastem podnikání.

Metodika výzkumu Zkoumaný vzorek: podnikatelé z malých a středních podniků a novináři Metody a techniky: 1) ové dotazování – až ) skupinový rozhovor – Využité techniky: - volné asociace - numerické škály - projektivní techniky

Hlavní zjištění

Významy barev, barevné asociace •Každá barva má svoji charakteristiku, na které se lidé všeobecně shodují a i přes individuální preference mají všeobecnou platnost. •Výsledky dotazníkového šetření se shodují s předešlými výzkumy a obecnými asociacemi. •Z pohledu marketingové komunikace je důležité, že barvy přitahují pozornost a přibližují zobrazené předměty realitě.

Obecná asociace vs. asociace v rámci průzkumu BarvaObecná asociace Asociace v rámci průzkumu Červenáaktivní, veselá, živá, vládnoucí akční, veselá, odvážná, dráždivá Oranžovázářivá, přátelská, jasná, veselá pozitivní, optimistická, hřejivá Žlutásvětlá, jasná, teplá, volnáteplá, pozitivní, radostná Modrá jistá, pokojná, pasivní, zdrženlivá, jistáseriózní, chladivá, klidná, Zelená uklidňující, osvěžující, svěží, klidnáčerstvá, uklidňující, stabilní

Barvy a obory podnikání •Řada firem či produktů je jednoznačně spojována s určitou barvou. •S jednotlivými typy podnikání si lidé spojují konkrétní barvy, které souvisí s jeho charakterem. •Je možno vysledovat určité tendence až stereotypy při přiřazování barev k jednotlivým odvětvím podnikání.

Sledované oblasti podnikání •Cestovní kanceláře •Právní kanceláře •Kosmetické salony •Jazykové školy •Stavební firmy

Přehled asociací s obory podnikání - 1 Cestovní kanceláře Barvy asociující letní pohodu, slunce, moře, oblohu: •Oranžová - barva tepla, slunce, pohody •Žlutá – barva písku, tepla •Modrá – barva moře, letní oblohy Právní kanceláře Barvy představující serióznost, důstojnost, konzervativnost, jistotu: •Šedá - konzervativnost, důstojnost, uhlazenost •Černá – serióznost, důstojnost, konečné rozhodnutí •Modrá – jistota, serióznost

Kosmetický salon Pastelové „voňavé“ barvy a barvy přírodní: •Bílá – čistota, nevinnost •Růžová – pastelová, jemná, něžná •Světle modrá – jemná, voňavá, bezstarostná •Světle zelená – svěží, čistá, barva naděje Jazyková škola Barvy vyjadřující kvalifikovanost, serióznost, příslib „života, barvy daných zemí: •Modrá – serióznost, důvěra, kvalifikovanost •Zelená – klid, svěží mysl, cesta, dálky •Oranžová – živost, komunikace •Červená – aktivita, absence nudy Přehled asociací s obory podnikání - 2

Přehled asociací s obory podnikání - 3 Stavební firma Barvy spojované se stavebním materiálem a znalostí log stavebních firem: •Šedá – barva základního stavebního materiálu, nevzbuzuje emoce •Bílá – barva vápna, uvolnění, chlad •Červená – barva cihel, radosti ze stěhování do nového domu

Firemní tiskové materiály - obecné postoje •Nezbytná součást komunikace firmy ve všech podobách. •Zpracování a barevnost je považována za velmi důležitou, u malých podnikatelů mají důležitou roli vizitky. •Většinu materiálů si zpracovávají malé a střední firmy svépomocí. •Personalizovaná komunikace tiskových materiálů je považována za užitečnou, ale také náročnou na zpracování.

Hodnocení tiskových materiálů Hodnoceny byly tiskové materiály těchto firem: •Nabídkové letáky jazykových škol (Clever, Berlitz, IGL) •Leták kadeřnického salonu •Katalogy cestovních kanceláří (My Planet, Sunny days, Autoturist)

Příklad negativního hodnocení •Nedůvěryhodnost •Amatérské působení •Laciné provedení/domácí práce

Příklad pozitivního hodnocení • Zřetelně asociuje cestovní kancelář obrazovým i barevným vyjádřením. • Kombinace modré s oranžovou navozuje představu slunné dovolené.

Příklad nejednoznačné asociace Zvolená barevná kombinace byla charakterizována jako poutavá a svěží, ale nenaplňovalo představu cestovní kanceláře. Nezvyklé barevné vyjádření sice vzbuzuje pozornost, ale zcela zřetelně nenaplňuje „barevná očekávání“ cestovních kanceláří.

Hodnocení log ve vztahu k barevnému provedení •Do testování byla zahrnuta náhodně zvolená loga existujících realitních kanceláří a restaurací. •U obou skupin byl prokázán význam barevného ztvárnění pro jejich hodnocení a asociace, které logo vyvolává. •Barevné řešení je součástí loga jako určitého symbolu, který plní emocionální i informační funkce.

Hodnocená loga realitních kanceláří

Výsledek hodnocení log realitních kanceláří •Pozitivně byla většinou hodnocena loga, která v sobě obsahují modrou barvu, která ve spojení s realitní kanceláří představuje solidnost, nabídku solidních až luxusních nemovitostí. •Atributy luxusu dodává spojení modré a zlaté. •Vymyká se logo realitní kanceláře Honzík, přestože vybočuje z představ vnímání tohoto podnikání, tak je přijímáno pozitivně především emocionální komunikací vzbuzující příjemné pocity.

Hodnocená loga restaurací

Výsledek hodnocení log restaurací •Z předložených log byla z hlediska barevnosti preferována ta, která v sobě mají zlatou (oranžovou) a červenou barvu. •Loga, která byla jednoznačně odmítnuta byla černobílá – nekomunikovala totiž žádným způsobem obsah. •Černá barva není spontánně spojována s restauračním zařízením, i když mohou být výjimky.

Shrnutí •Barvy zprostředkovávají vizuální poselství, umožňují snadnější vnímání a pochopení komunikovaného sdělení. •Každá barva má svoji charakteristiku, na které se lidé všeobecně shodují, i když se individuální preference mohou v konkrétních situacích lišit. •Pro marketingovou komunikaci je důležité, že barvy přitahují pozornost. •S jednotlivými typy podnikání si lidé spojují konkrétní barvy.

•Téměř žádný druh podnikání si lidé nespojují se samotnou černou barvou. •Adekvátní využití barev pomůže firmám v komunikaci se zákazníky a zlepší efektivitu svých tištěných materiálů. •Je třeba naučit se barvy správně používat. •Díky technickému pokroku je barevná tištěná komunikace dostupná všem firmám.