ÚVOD DO MARKETINGU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Stanovení ceny v marketingu
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Place – místo prodeje (distribuce)
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Marketingový mix Petra Krajníková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Životní cyklus výrobku
Marketingové prostředí
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Situační analýza.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Nauka o podniku Seminář 9. Co je primární: nabídka nebo poptávka? Uveďte příklady. 2.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Tržní prostředí.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Stanovení ceny v marketingu
Digitální učební materiál
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Průzkum trhu. Průzkum trhu Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu.
Marketing farmářských produktů
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

ÚVOD DO MARKETINGU

Co je to marketing? Reklama Prodej Proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace.

Marketingový mix Charakteristika, značka, jakost, technická úroveň, servis, design, životní cyklus atd. Stanovení ceny, slevy, platební podmínky aj. Odbytové cesty, místo prodeje, velikost a umístění skladů, atd. Propagace/komunikace - reklama, osobní prodej, přímý marketing, podporu prodeje a PR

Marketingový mix

Proč je důležité znát zákazníka? Abychom hýbali trhy, musíme nejprve hýbat zákazníky. Pochopíme-li cesty zákazníka, můžeme formovat jeho zkušenost. „Zkušenost zákazníka je příští bitevní pole v konkurenčním boji.“ Jerry Gregoire, CIO, Dell

Všichni zákazníci nejsou stejní… Zákazníků Profitu 20% 80% 80% 20% Paretovo pravidlo

…někteří jsou hodnotnější než ti druzí! 8% domácností kupuje 84% objemu prodeje dietní Coly 8% 84% 5 % domácností kupuje 85 % celkového prodeje Levis Jeans 5% 85% 15 % domácností konzumuje 70% celkového prodeje kávy 15% 70%

Nesnažíme se zasáhnout maximální množství lidí, snažíme se zasáhnout ty, u kterých se to vyplatí Potenciál Heavy Direct marketing Medium Mass marketing Light Non-user Zákazníci

Poznáváme zákazníky lépe Kdo jsou, odkud jsou? Proč si vybrali Vaši značku, jaký k ní mají vztah? Jaké mají potřeby? Co mají na značce nejraději a co by chtěli změnit? Která služba jim nesmí chybět? …

Průzkum trhu Informace o: Produktech - konkurenční produkty – užitné vlastnosti, sortiment, obaly, přednosti, nedostatky Konkurenci - kdo je konkurent, sídlo, tržní podíl, používané nástroje,postoj zákazníků k produktům… Zákaznících - kdo je náš zákazník, kde, kdy a jak nakupuje naše výrobky, zvyky, důvody, psycholog.potřeby, obliba značky x kdo není zákazník a proč? Cenách - konkurenční nabídky, letáky, inzeráty, info z výstav, analýza našich cen

Zjišťování informací Studiem materiálů – tisk, Internet, zprávy obchodních zástupců… Samostatné zjišťování – dotazování, ankety (obchod, Internet..), vyhodnocování připomínek zákazníků Odd.průzkumu trhu x specializovaná agentura

Marketingový plán 1. stav trhu - podklady ze 4 oblastí: 1. stav trhu - právní předpisy, hospodářská a politická situace, charakteristiky obyvatelstva (vzdělání, zaměstnanost, kupní síla..) 2. výběr segmentu trhu - cílová skupina, skupina s podobnými potřebami - př. věková skupina, pohlaví, povolání, sociální vrstva, - starší – léky, mladší hudba, oblečení, ženy –kosmetika..

3. analýza konkurence - mezi srovnatelnými produkty 4. analýza stavu podniku - SWOT analýza, poslání podniku, hlavní cíle - volba strategie = jak budeme na trhu působit - odlišení x pronikání…

Příklad úspěšného marketingového mixu Produkt - zbytky po mletí kávy, „oprášený“ produkt Cena - úroveň Pepsi a Coca-cola Place (distribuce) - točená, restaurace Komunikace - vtipné, zapamatovatelné reklamy