k ukončení projektu 12 vyšších odborných škol zdravotnických

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Představení projektu: ROZVOJ West Bohemia – rozvoj partnerství v územní působnosti Ústeckého, Plzeňského a Karlovarského kraje 2. Expertní workshop k projektu.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
VALNÁ HROMADA AVOŠ 15. duben 2014
ECVET v Programu celoživotního učení
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Jihomoravském kraji
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Základní škola, Brno, Štolcova 16
2. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Vzděláváním blíže jihočeské krajině Zahájení projektu Název návrhu GP: Vzděláváním blíže jihočeské krajině Registrační číslo GP: CZ.1.07/3.2.08/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Rozvoj výzkumu a vývoje na Ekonomické fakultě JU CZ.1.07/2.3.00/
Standardy pro onkologické pregraduální vzdělávání: cesta ke zkvalitnění vzdělávání i lepší uplatnitelnosti absolventů lékařských fakult na trhu práce.
základního vzdělávání s ohledem na rovný přístup ke vzdělávání
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
„Velká“ novela zákona č. 96/2004 Sb. Odbor vzdělávání a vědy 10. 4
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Projekt podpory technického vzdělávání B. Wojnar.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Michal Sedláček.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Workshopy se studenty SŠ PhDr. Blanka Bendlová, MBA JCI West Bohemia.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Asociace Ředitelů Zdravotnických Škol České republiky 10. dubna 2012 ______________________________ SZŠ a VOŠ zdravotnická Praha, 5. května JARNÍ SEMINÁŘ.
Zákonné podmínky pro výkon povolání nelékařů
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
● Kulatý stůl ke vzdělávání nelékařských zdravotnických povolání Střední a vyšší odborné vzdělávání nelékařských povolání MZ ČR 8. prosince 2014.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
1 Spolupráce při realizaci projektů inovací na ESF MU Mgr. David Póč, Oddělení pro strategii a rozvoj.
Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové, Komenského 234 Mgr. Jana Heřmanová Mgr. Blanka Kadeřávková Spolupráce VOŠ,
Klinická hodnocení a farmakologie pro 3.tisíciletí – multimodální edukační platforma CZ.1.07/2.4.00/
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Pracovníci ve zdravotnictví a řídící pracovníci ve zdravotnictví - resortní analýza potřeb pracovníků jednotlivých profesí a oborů s výhledem do roku 2015.
Projekt IVOŠ Inovace a modernizace vzdělávacích programů VOŠ Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory: Vyšší odborné vzdělávání.
Project HOPE – Česká republika, o.p.s. Řízení změn: Posílení role managerů ve zdravotnictví Začlenění zdravotnických asistentů do ošetřovatelského týmu.
Nezkrácený název projektu: Systém hodnocení vzdělávacího programu v mechatronice na VOŠ v prostupnosti k technickým VŠ Příjemce podpory: Vyšší odborná.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Stabilizace sektoru vyššího odborného vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a dalšího vzdělávání.
Seminář „Jak dál v přípravě zákona pro nelékařská zdravotnická povolání“ Výstupy z pracovní skupiny pro nelékařská zdravotnická povolání – směřování, cíl.
Reflexe aktivit a výsledků projektu Reflexe aktivit a výsledků projektu Evaluace a inovativní aplikace bakalářského studijního programu Učitelství pro.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Co potřebujeme v praxi? Martina Šochmanová Praha,
ZPRÁVA PŘEDSEDKYNĚ O ČINNOSTI AVOš ZA Rok 2016
Individuální projekt OP VVV
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Bc. Magdalena Zábranská
Studijní obor Fyzioterapie
Spolupráce gymnázií s vysokými školami
ZPRÁVA PŘEDSEDKYNĚ O ČINNOSTI AVOš ZA Rok 2017
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Seminář P-KAP a EQAVET k Vyšším odborným školám Ing
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

k ukončení projektu 12 vyšších odborných škol zdravotnických KONFERENCE s mezinárodní účastí k ukončení projektu 12 vyšších odborných škol zdravotnických Praha 17. prosince 2013 Partner projektu: Unie zaměstnavatelských svazů ČR Název projektu: Inovace vzdělávacích programů VOŠ v oborech diplomovaný zdravotnický záchranář, diplomovaný nutriční terapeut, diplomovaný farmaceutický asistent, diplomovaný zdravotnický laborant, diplomovaný zubní technik a diplomovaná dentální hygienistka (registrační číslo CZ 1.07/2.1.00/32.0062)

Cíle, realizace a význam projektu pro další rozvoj VOŠ: Projektový tým: Řídící tým PhDr. Karel Štix hlavní manažer Ing. Markéta Pražmová věcný manažer Ing. Jaroslava Malinovská finanční manažer Jana Honnerová, DiS personalistika a mzdy Mgr. et Mgr. Eva Prošková zástupce hl.manažera a partnera projektu UZS Odborný tým 58 pedagogů z 12 zapojených VOŠZ ( z 16 mimopražských) 6 koordinátorů - ředitelů škol zapojených v projektu 10 expertů

2. Realizace klíčových aktivit projektu Realizace projektu – 18 měsíců (červenec 2012 – prosinec 2013) Finanční náklady na projekt – 7,1 mil. Kč Cíl projektu: zkvalitnit přípravu studentů v oborech vzdělání DDZ,DNT,DZL,DFA,DZT,DDH umožnit studentům lepší prostupnost mezi studijními programy na vyšších odborných školách a vysokých školách Identifikovat a iniciovat opatření (včetně legislativních) pro zlepšení prostupnosti mezi VOŠ a VŠ Vyvolat zájem VŠ o podporu prostupnosti v oborech, které nabízejí bakalářské programy VŠ

2.1 Klíčová aktivita 01: SWOT analýza stávajících programů DZZ,DNT,DDZ, DFA, DZL, DZT a DDH na VOŠ zdravotnických (provedena ve 12 VOŠZ) Silné stránky – uplatnění absolventů v praxi, provázanost teoretických a praktických předmětů Slabé stránky – duplicita v obsahu předmětů, kreditní disproporce s požadavky ECTS11 Příležitosti – uplatnění absolventů na trh práce, uplatnění absolventů v zahraničí Hrozby – obava z ohrožení existence VOŠZ, demografický pokles populace

2.2 Klíčová aktivita 02 Průzkum požadavků na kompetence a počty pracovníků sledovaných oborů: Výstup: Studie požadavků na profese absolventů VOŠ (dotazníkové šetření) Zpracovala: Ing. Iva Merhautová, MBA -ředitelka Městské polikliniky Praha Dosažené vzdělání pracovníků jednotlivých profesí (uvedeno v %) Název profese VŠ VOŠ SOŠ z počtu Zdravotnický záchranář 15,88 35,23 48,89 491 Zdravotní laborant 5,69 18,50 75,81 281 Nutriční terapeut 8,75 25,30 66,13 245 Zubní technik 6,10 25,19 68,71 131 Dentální hygienistka 18,45 81,55 - 23

Závěr studie: Požadavky zaměstnavatelů na počty pracovníků v letech 2014 – 2016 Obor vzdělání DZZ – dostatek na trhu práce; z hlediska praxe – akceptováno vzdělání na VOŠ i VŠ (tzv. duplicita vzdělávání není problémem); podpora specializačního vzdělávání (nejen pro absolventy VŠ); vzdělávání na různých úrovních – většinová podpora zaměstnavatelů Obor vzdělání DNT – nedostatek (územní rozdíly, finanční limity); předpokládaná vyšší potřeba také v sociálních službách (demografické hledisko) Obor vzdělání DFA – dostatek; dle zaměstnavatelů – přebytek Obor vzdělání DZL - dostatek; předpoklad do budoucna – stejný nebo nižší počet absolventů Obor vzdělání DZT – dostatek; předpoklad stejného počtu absolventů Obor vzdělání DDH – nedostatek; předpoklad vyššího počtu absolventů

Závěr: optimální uplatnění absolventů VOŠ střední, drobní a soukromí zaměstnavatelé – preference prakticky zaměřených absolventů středních a vyšších odborných škol nižší ekonomické zatížení zaměstnavatelů B) Oponentský posudek partnera projektu (UZS) zpracovala Mgr. E. Prošková Požadavky praxe: Zachovat pluralitu vzdělávání na vyšších a vysokých školách zachovat VOŠ ve vzdělávacím systému českého školství Zachovat možnost získání specializace i pro absolventy vyšších odborných škol Posílit praktickou výuku na VOŠ a VŠ zejména u oborů vzdělání zdravotnický záchranář a nutriční terapeut Doporučit nárůst počtu absolventů lze u oborů vzdělání nutriční terapeut a dentální hygienistka, o snížení lze uvažovat u oborů zdravotní laborant a zdravotnický záchranář

V důsledku demografických změn a změn na trhu práce – rozšířit v dlouhodobém horizontu participaci VOŠ na celoživotním (postgraduálním) vzdělávání C) Analýza rozdílů v teoretické přípravě studentů VOŠ a VŠ Zpracovala RNDr. Jitka Mudruňková (SZŠ a VOŠZ Alšovo nábř. Praha1) testováno 327 studentů VOŠ a 55 studentů VOŠ Závěry: Výstupy teoretické přípravy studentů VOŠ jsou srovnatelné s výstupy teoretické přípravy studentů VŠ. Rozdíl v počtu úspěšných odpovědí 1,99% ve prospěch studentů VŠ lze označit jako rozdíl statisticky nevýznamný.

Porovnání studijních plánů oboru nutriční terapeut D) Analýza rozdílů mezi studijními plány bakalářských programů VŠ a vzdělávacích programů VOŠ Ing. Mgr. Diana Chrpová (VOŠZ a SZŠ Praha4, 5. května): Porovnání studijních plánů oboru nutriční terapeut LF Masarykova univerzita Brno, 1. lékařská fakulta UK Praha, Zdravotně - sociální fakulta JU České Budějovice RNDr. Jitka Mudruňková (VOŠZ a SZŠ Praha1, Alšovo nábř.) Porovnání studijních plánů oboru zdravotnický laborant Masarykova univerzita Brno, 2. lékařská fakulta UK Praha, Farmaceutická fakulta UK Hradec Králové, LF Ostravské univerzity v Ostravě Doc.PhDr..Dagmar Kalátová, PhD.(VOŠZ a SZŠ Příbram) Porovnání studijních plánů oboru zdravotnický záchranář Fakulta zdravotnických studií Pardubice, Fakulta zdravotnických studií Plzeň, VŠZ Praha 5, o.p.s. Doc. PhDr. Miroslava Kyasová, Ph.D. (proděkanka pro nelékařské obory LF MU Brno): Porovnání studijních plánů oboru dentální hygienistka 3. LF UK Praha a LF MU Brno, LF Masarykova univerzita Brno Závěr: z bakalářské formy oboru DH studia nebude mezi fakultami možný přestup studentů v průběhu studia

2.3 Klíčová aktivita 03 Návrh opatření (včetně legislativních) ke zlepšení prostupnosti mezi VOŠ a VŠ Horizontální rovina: prostupnost mezi vzdělávacími programy oborů vzdělání na VOŠ zdravotnických. Podmínka zajištění prostupnosti – akreditace inovovaných programů v denní a kombinované formě u VŠECH VOŠZ! Vertikální rovina: prostupnost mezi vzdělávacími programy VOŠ a studijními programy VŠ (vyhláška č. 39/2005. Sb. – parametry pro prostupnost) Hledání společných pilířů: Stejný počet i názvy povinných a PV předmětů/modulů/ přizpůsobená shoda v hodinové dotaci u povinných předmětů a předmětů absolutoria a státní závěrečné zkoušky (Bc) shoda v předmětech/modulech praktického vyučování (cvičení) a odborné praxe částečná/přiměřená shoda v kreditech dle ECTS Podobnost v obsahové náplni předmětů/modulů těsnější spolupráce mezi VOŠ a VŠ

Hlavní překážky prostupnosti: VŠ neuznávají VOŠ jako partnery nejednotnost v obsahu jednotlivých předmětů a hodinových dotacích mezi VŠ Návrh inovovaných programů pro obory DZZ,DNT,DFA,DZL,DZT a DDH: Společné (oborové) jazykové moduly (anglický, německý a latinský jazyk) Společné moduly a kredity pro 5 odborných předmětů

2.4 Klíčová aktivita 04 Výstup týmové práce koordinátorů a pedagogů: Návrh vzorových vzdělávacích programů (prezenční + kombinovaná forma vzdělávání) Popis nezbytných předmětů vzdělání v uvedených oborech (povinných + povinně volitelných v prezenční a kombinované formě) Návrh vzorových nepovinných předmětů pro každý program

2.5 Klíčová aktivita 05 Výstup: Zpracování programů každé VOŠ zdravotnické do formy žádosti o akreditaci Příprava vzdělávacích programů k posouzení AK VOV pro získání akreditace Zpracováno 29 inovovaných vzdělávacích programů v prezenční formě Zpracováno 15 vzdělávacích programů v kombinované formě (kromě DZT) Zpětná vazba: výsledná podoba vzdělávacích programů předložena k připomínkování min. 10 studentům každého oboru Připomínky byly zapracovány včetně připomínek oponentů, odborníků z praxe a zástupce partnera v projektu (UZS) Závěr: Validita o objektivita provedených výstupů Vysoká erudice a odborný přístup projektového týmu Inovace vzdělávacích programů s využitím kreditního systému (ECTS) Psychologický význam projektu (koncepční rozhodování o další budoucnosti VOŠ) Snaha o sbližování a prostupnost s VŠ Implementace vzdělávacích programů v rámci všech VOŠ zdravotnických

Děkuji Vám za pozornost