Renata Schejbalová Konference AŘG 3.4.2013, Přerov.

Slides:



Advertisements
Similar presentations
Spolupráce gymnázií a fakult vzdělávajících učitele Jana Coufalová Konference Asociace ředitelů gymnázií ČR 3. – 5. dubna 2013 Přerov.
Advertisements

Přijímací řízení.
Další profesní vzdělávání, realizované prostřednictvím úřadu práce
příspěvková organizace Středoškolská 3, Ostrava-Zábřeh
Připomínky k přípravě učitelů na VŠ Zdeněk Bergman Konference AŘG Přerov 2013.
I NOVACE KOMBINOVANÉ FORMY STUDIA BAKALÁŘSKÉHO A MAGISTERSKÉHO STUDIJNÍHO PROGRAMU „T ĚLESNÁ VÝCHOVA A SPORT “ A JEHO UČITELSKÝCH OBORŮ NA F AKULTĚ TĚLESNÉ.
Vědecká rada Fakulty bezpečnostního inženýrství 8. prosince 2010
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
I NOVACE KOMBINOVANÉ FORMY STUDIA BAKALÁŘSKÉHO A MAGISTERSKÉHO STUDIJNÍHO PROGRAMU „T ĚLESNÁ VÝCHOVA A SPORT “ A JEHO UČITELSKÝCH OBORŮ NA F AKULTĚ TĚLESNÉ.
Počet žáků ve třídě Marcela Matějková Dagmar Šetková Martina Říhová
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Fakulta ekonomická ZČU v Plzni Informace pro uchazeče:
Centrum celoživotního vzdělávání
AUTOEVALUACE ACADEMIA MERCURII NÁCHOD ZAMĚŘENÍ NA OBLASTI: Průběh vzdělávání – výuka, výsledky ( metody, náročnost, rozvoj klíčových kompetencí, umístění.
UKONČENÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Vzdělání a prosperita Nejlepší investice do budoucnosti je vzdělání.
1.1. RADA VYSOKÝCH ŠKOL  V akademickém roce 1999/2000 zahájily výuku první 3 soukromé vysoké školy  Dnes „aktivně“ působí 44 soukromých vysokých.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Konference Škola ve firmě – firma ve škole
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Podpora odborného vzdělávání MŠMT - září Vzdělávací nabídka v. požadavky trhu práce -zpětná vazba má dlouhý časový posun -předvídání ekonomického.
Aktuální stav dalšího vzdělávání v České republice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Univerzita Karlova v Praze PEDAGOGICKÁ FAKULTA Středisko vzdělávací politiky Malátova 17, Praha 5 Tel.:
ODBORNÉ ŠKOLSTVÍ A DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ V KRÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
UNIVERZITA KARLOVA, PRAHA PEDAGOGICKÁ FAKULTA STŘEDISKO VZDĚLÁVACÍ POLITIKY Malátova 17, Praha 5 Tel.:
Koncepce DVPP pro Českou republiku. Obsah prezentace Cíle koncepce a rámec její tvorby Obsah koncepce Priority státní vzdělávací politiky Poradní sbor.
Výstupy z učení a nové metody výuky v současných podmínkách vysokého školství v České republice Eva Lajtkepová, VŠPJ Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských.
Na začátek malý test: Poznáte poněkud „zašifrovaná“ česká rčení
Vedoucí KHI: Katedra historie FP TUL Sokolská 8, budova S, 2. P. Vedoucí KHI:
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Třetí role vysokých škol - spolupráce s průmyslem a soukromým sektorem 10. zasedání předsednictva Rady VŠ 22. března 2007 V. Kebo, B. Tremlová.
Hodnocení UJEP AK ČR Závěry a doporučení. Personální zajištění posilovat kvalifikační strukturu pracovišť - vytvořit realistické a kontrolovatelné plány.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Aktuální problémy v přípravě učitelů (Komise pro přípravu učitelů Rady VŠ) Materiál pro 17. zasedání předsednictva Rady VŠ dne
VYSOKÉ ŠKOLY v datech Ústavu pro informace ve vzdělávání.
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
Situace vysokých škol v České republice Panelová diskuse: „Je naše vysoké školství českým národním zájmem?“ Jana Mačáková Univerzita Palackého v Olomouci.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Vybrané problémové oblasti problematiky fakult vzdělávajících učitele závěry a doporučení z diskuse na semináři „Kvalita přípravy učitelů – podmínka pro.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
Problémy vymezení hledisek kvality v přípravě učitelů pozitivní přínos určení a uplatňování hledisek kvality závisí na splnění podmínek pro jejich užitečné.
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
Příprava učitelů ekonomických předmětů pro střední školy a VOŠ Alena Králová.
Gymnázia v kontextu systému středního školství v ČR Jana Straková, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK
Fakulta zdravotnických studií
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 24. ledna Co u nás můžete studovat? Studijní obory na KBO 1.Bakalářské (bc.) 1.1. Učitelské1.2. Neučitelské 2. Magisterské.
Všeobecné nebo odborné vzdělání? Konference AŘG Hradec Králové 2015 RNDr. Zdeněk Bergman.
Terciární vzdělávání v ČR podíl veřejných vysokých škol (VVŠ): 84% Nárůst počtu studentů a zaměstnanců VVŠ nárůst [%] studenti
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Příprava učitelů ekonomických předmětů pro střední školy a VOŠ Prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Vybrané statistické údaje, zájem o studium technických oborů Josef Beneš CSVŠ, v.v.i. SPAV Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky.
Vybrané statistické údaje zájem o studium technických oborů Josef Beneš CSVŠ, v.v.i. SPAV Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky.
Vybrané statistické údaje zájem o studium technických oborů Josef Beneš CSVŠ, v.v.i. SPAV Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky.
IPN Zajišťování a hodnocení kvality v systému terciárního vzdělávání Kvalita přípravy učitelů – podmínka pro udržení konkurenceschopnosti ČR Kašperské.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
Rozvoj inovace a integrace studijních programů a oborů pro učitele a pracovníky ve školství Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Asociace ředitelů gymnázií ČR
Příprava učitelů ekonomických předmětů pro střední školy a VOŠ
Fakulta zdravotnických studií
Šetření uplatnění absolventů vysokých škol
Fakulta zdravotnických studií
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Studijní program Ošetřovatelství
Spolupráce gymnázií s vysokými školami
Presentation transcript:

Renata Schejbalová Konference AŘG , Přerov

 Vývoj počtu žáků na SŠ a VŠ  Studenti na VŠ  Struktura zájemců o pedagogické obory  Nezaměstnanost absolventů  Koncepce pregraduální přípravy učitelů  Doporučení

 11/12 nastoupilo na VŠ 80% SŠ žáků  03/04 jen 42% Zdroj: UIV

 06/07: na VŠ zapsáno studentů ◦ dle metodiky OECD 60% populace ◦ 2000: 25% populace ◦ tj. více než ekonomicky vyspělejší země  např. Německo, Rakousko, Švýcarsko  09/10: na VŠ zapsáno studentů ◦ dle metodiky OECD 61,5% populace  58% růstu ve prospěch veřejných VŠ  42% růstu ve prospěch soukromých VŠ Zdroj: Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období ,

 Zvyšuje se hlavně počet soukromých škol  Na veřejných VŠ vznikají nové fakulty ◦ nových fakult  Rozmach nových detašovaných pracovišť Zdroj: Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období ,

Zdroj: MŠMT, ČSU

 zájem o studium pedagogiky klesl ◦ 2000: 22% uchazečů o studium na VŠ ◦ od 2005: 15%-17%  pouze každý čtvrtý uchazeč je mužského pohlaví  skladba uchazečů dle typu SŠ ◦ 46%-49%: gymnázia ◦ 54%-51%: odborné školy, konzervatoře, SOU Zdroj: Motivace, priority a kvalita uchazečů o studium na VŠ, Vybraná zjištění z projektů Vektor a Národní srovnávací zkoušky

Zdroj: aktualne.cz,

 grémium konstatovalo, že současný stav, kdy: ◦ každá VŠ a někdy i fakulta si stanovuje sama rozsah základních složek učitelské přípravy ◦ realizace pedagogicko-psychologické složky učitelské přípravy se výrazně liší mezi fakultami stejného typu ◦ absolvent učitelství má nedostatečnou praxi na školách, kde má vyučovat ◦ absolvent učitelství někdy nemá ani soubornou, tím méně státní zkoušku z pedagogiky a psychologie  je nadále neudržitelný

 grémium dospělo k závěru, že i při dodržení autonomie VŠ je třeba: ◦ předložit rámcovou koncepci pregraduální přípravy učitelů ZŠ a SŠ ◦ definovat rámcové požadavky na podobu učitelské přípravy, aby absolvent byl jako učitel profesně připraven Zdroj: pregradualni-pripravy-ucitelu-zaklanich-a- strednich-skol, cit

 změny v přijímání ◦ psychotesty ◦ logopedické vyšetření  rozdělení studia ◦ bakalářské  neučitelské, odborné, oborově předmětové ◦ magisterské  učitelské způsobilosti (pedagogicko-psychologické dovednosti)  pedagogická praxe – „klinický rok“ na škole

 jaký by měl být učitel ◦ nemusí být 100% odborník, ALE ◦ mít vztah k dětem (psychotesty) ◦ umět látku podat, předat, vyložit ◦ přirozená autorita