Milan Babický Štěpán Barák Ubytovací zařízení Milan Babický Štěpán Barák
Cíl: Hlavním cílem je definovat ubytovací zařízení a seznámit studenty s tímto tématem Metodika: Seznámení se s tématem a zpracování základních a důležitých informací z tématu Klíčová slova: ubytování, zařízení, hotel, pension
Ubytovací zařízení slouží k přechodnému ubytování hostů mimo místo jejich trvalého bydliště budují se společně s odbytovými středisky, které poskytují služby stravovací a společensko – zábavní nebo se budují jako samostatné UZ ( chatová osada, kempy)
Charakteristika ubytovacích zařízení veřejné UZ- objekty, kde je veřejnosti poskytováno za úhradu přechodné ubytování a služby s ním spojené ubytovací objekt - samostatně stavebně oddělené uzamykatelná část UZ (chata, srub, bungalov) ubytovací část zahrnuje pokoje hostů a vstupní prostory pro příjem (recepce, vrátnice) odbytová část jsou prostory ve kterých je zabezpečeno stravování a spol.- zábavní služby
Dělení ubytovacích zařízení -podle 3 kritérií 1) podle způsobu výstavby pevné – hotely, motely částečně pevná – montované chaty přenosná – stany pohyblivé – lůžkové a lehátkové vozy, obytné přívěsy
2) podle časového využití celoroční sezónní 3)podle kategorií na tradiční – hotely, penziony, hostely doplňkové – chaty, kempy, ostatní zařízení, které poskytují služby 9 měsíců v roce ostatní – studentské koleje, domovy mládeže
Kategorizace zařízení UZ se dělí podle druhu vybavení, úrovně a rozsahu poskytovaných služeb do kategorií:
Asociace a klasifikace ubytovacích zařízení http://www.hotelstars.cz/
Charakteristika jednotlivých ubytovacích zařízení Hotel Hotel garni Depandace Motel Botel Penzion
Turistické ubytování Hostel Ubytovna Chatová osada Kulturně-historické objekty
Funkce zaměstnanců ubytovacích zařízení Recepční provádí registraci hostů péče o hosta dodržuje zásady chování kontrola dokladů znalost alespoň 2 světových jazyků dodržování platných cen
Žurnalistka vede hotelový deník a účty hostů vede přehled o využití lůžkové kapacity vyhotovuje účty hostů a odpovídá za správnost účtovaných cen
F&B manažer řídí personál hotelu stará se o skladování zásob spolu s manažerem odpovídá za provoz podniku za vyhlášky a směrnice strava a nápoje
Fakturantka odpovídá za správnou fakturaci všech služeb vede knihu faktur zpracovává hotelové faktury
Zdroje Cs.wikipedia.org www.booking.com HOUŠKA, Petr. Klasifikace ubytovacích zařízení jako způsob podpory kvality služeb v cestovním ruchu. Praha : Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, c2007. ISBN 978-80- 87147-00-9
Děkujeme za pozornost