Využití ICT technologií pro posílení ekonomické a finanční gramotnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. cvičení úrokování.
Advertisements

Finanční matematika.
2. cvičení úrokování. spoření.
Ekonomická gramotnost
Kupovat na splátky, nebo na úvěr ? Pokud si chceme pořídit nějakou věc nebo službu a nemáme na ni dostatek hotovosti, můžeme ji koupit na splátky nebo.
Produkty finančního trhu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
MS EXCEL Funkce PLATBA.
FINANČNÍ PRODUKTY - PŮJČKY VY_62_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Radka Koldinská VYTVOŘENO: září 2011 STRUČNÁ ANOTACE: druhy půjček, praktické úlohy (úroková.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základy financí 8. hodina.
Ekonomická gramotnost Hypotéky a spotřebitelské úvěry.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Spoření a pravidelné investice
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Příklady (část 1.) Kolik budu mít v bance po 4 letech, jestliže dnes vložím 500 tis. Kč při roční úrokové míře 5 %? Kolik budu mít v bance jestliže bude.
POUŽIVÁNÍ FUNKCÍ V EXCELU DOMÁCÍ ÚKOL - KURZ PRÁCE S POČÍTAČI „POKROČILÍ“ NA TÉMA FUNKCE V EXCELU Vypracoval: Petr Šimek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_12_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_11_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Seminář o stavebním spoření
Finanční plánování Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace.
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Jednoduché úrokování.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Označení materiálu: VY32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA2_03 Název materiálu: CIZÍ A VLASTNÍ ZDROJE Tematická oblast: Ekonomika, 2. ročník Anotace: Prezentace.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Prezentace příkladu 7.3. z FIPV1
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Úročení Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
AnotacePrezentace k finanční gramotnosti. RPSN – roční procentuální sazba nákladů - základní informace. AutorČekalová Sylva JazykČeština Očekávaný výstupZnát.
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 03 Půjčky a úvěry 2 „Odměna za to, že se člověk vyzná je obrovská. A tresty za neznalost finanční.
EU_62_A_sada 2_04_M_Úspory a půjčky domácnosti_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_01 Název materiáluFinanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_03 Název materiáluFinanční.
Finanční gramotnost: Počítání s procenty. PROCENTA A ÚROK 01 Počítání s procenty 2 Existují 2 skupiny lidí. Ti, kteří úroky platí, a ti, kteří je inkasují.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 11 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
VY_62_INOVACE_ Název výukového materiálu: Je leasing výhodný způsob pořízení majetku? Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Duben 2013 Předmět:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_18 Název materiáluÚvěry a.
Finanční gramotnost: Peníze a jejich časová hodnota.
Ing. Veronika Dostálková MBA BANKOVNÍ PRODUKTY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Daně, úroky Daně se musí zaplatit včas Bereme si novomanželskou půjčku.
FINANČNÍ GRAMOTNOST AKTIVA A PASIVA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Finanční matematika 2. část
Kam s penězi, aby nezahálely
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Ceny PRODUKTŮ NA FINANČNÍM TRHU
Půjčky.
Výpočet úroku na běžném účtu, úroková čísla, úrokový dělitel, spoření
Úroky Jsou cenou půjčených peněz Jistina je půjčená částka
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ22 Excel – funkce Platba Předmět 
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
POHYB PENĚZ 1-3% 7-15% 7-15% DANĚ BANKA POJIŠŤOVNA PRŮMYSL KLIENT
Úroky Jsou cenou půjčených peněz Jistina je půjčená částka
Transkript prezentace:

Využití ICT technologií pro posílení ekonomické a finanční gramotnosti Mgr. Lenka Galejová

Nebojme se finančních funkcí Nebojme se finančních funkcí! Zkusme si ukázat použití základních finančních funkcí pro výpočty časové hodnoty peněz.

MS Excel nám odpoví na otázky typu: Můžu si půjčit? Jak na počet splátek? A co spoření? Jak se vypočítá úroková míra?

Cíl semináře: Využití a vyzkoušení finančních funkcí BUDHODNOTA, PLATBA,ÚROKOVÁ.MÍRA, POČET.OBDOBÍ

Můžu si půjčit? Víme kolik potřebujeme si půjčit, snadno si zjistíme i procento úroku (webové stránky banky, na které si půjčíme)

Chceme si koupit auto za 547 000 Kč a banka nám na dobu 5 let půjčí peníze na úrok ve výši 9,8%. Spočtěme si, kolik bysme měli měsíčně splácet a také kolik např. za období zaplatíme navíc. Nebudeme zahrnovat poplatky za povolení půjčky, za vedení účtu ani za pravidelné zasílání výpisů.

Pro tento výpočet použijeme funkci PLATBA – tato funkce umí vypočítat velikost pravidelných splátek funkce pro výpočet měsiční splátky označení znaménkem mínus (-) odkaz na půjčené peníze

Zdá-li se nám částka vysoká, spočtěme si kolik zaplatíme bance navíc (o kolik přeplatíme) Náš přeplatek Půjčka ANO či NE Levnější AUTO?

Jak dlouho splácet úvěr? Potřebujeme si půjčit, tedy vzít úvěr. Naše možnosti měsíčního splácení známe, na jak dlouho ale si půjčku protáhnout, zda 10, 15 či na 30 let.

Potřebujeme úvěr v částce 1 200 000 Kč, a v bance dostaneme úrok ve výši 4,8%. Měsíčně můžeme splácet například 9 000 Kč, vyšší splátky nejsou možné. Na takový výpočet použijeme funkci POČET.OBDOBÍ

vydáváme označíme minus (-) Peníze, které vydáváme označíme minus (-) Počet měsíčních splátek Měsíční splátky vydělíme 12

Snažím si najit výhodnější situaci: - zvýšení splácení částky Kolik přeplatím? Snažím si najit výhodnější situaci: - zvýšení splácení částky - modelovat úvěr na nižší částku - nebo na vyšší, ale při nižším úroku

Chci spořit ! Kolik si naspořím, když nám banka bude dávat určitý úrok z postupně ukládaných peněz. Nepůjde o přesný údaj, protože z úroku se musí platit daň státu, ale i tak si můžeme celou situaci představit.

Chceme zjistit, kolik bysme museli měsíčně spořit, když za dva roky chceme mít 70 000 Kč.Nyní máme 12 000 Kč a úrok v bance je 2,8 %. Opět použijeme funkci PLATBA, ale argumenty dosadíme trošku jinak než při prvním výpočtu.

Výše měsičního spoření

A kolik dostanu na úrocích od banky

Podobně lze použít pro spoření POČET.OBDOBÍ Počet měsičních úložek Úrok od banky

Jak se vypočítá úroková míra? V reklamních letácích je někdy uvedena částka, kterou si můžeme na určité zboží půjčit, velikost splátky i počet splátek, ale není tam uvedena úroková míra. K tomu slouží funkce ÚROKOVÁ.MÍRA Výpočet funkce probíhá na základě iterací.

V reklamě jsme objevili prodej zboží v hodnotě 16 800 Kč, dále je uvedeno, že při koupi můžeme zaplatit jen 1 680 Kč a pak deset měsíců budeme splácet po 1680 Kč. Zní to přece výhodně! Spočtěme si úrokovou míru.

Na první pohled to vypada dobře Roční 23,56 !!!!!!

Co s dědictvím? Měli jsme to štěstí, zdědili jsme po tetičce z Ameriky v přepočtu půl milionu korun. Máme výnosové zaměstnání, které nám umožňuje ukládat 10 000 Kč měsíčně. A navíc jsme dítě štěstěny, banka nám úročí naše vklady na účet 5% za rok. Kolik budeme mít na účtu za 3 roky naspořeno, vložíme-li celé dědictví a navíc na začátku každého měsíce budeme ukládat zmíněnou částku.

Použijeme funkci BUDHODNOTA

Nedejme se napálit! Děkuji za pozornost