Interaktivní testy v matematice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

CLIL Content and Language Integrated Learning
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
Výstupy projektu. Popis projektu Implementace ICT v rámci předmětů biologie a zeměpisu evidenční číslo: 0341P2006 Cílová skupina: Děti, žáci a studenti.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA PŘI SANATORIU EDEL ZLATÉ HORY
Inovace vzdělávacího programu Zahradní a krajinná tvorba Projekt OPVK, oblastní podpora 2.1.
Strukturované učení PROJEKT EU
CENTRUM VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGŮ ODBORNÝCH ŠKOL. Cíle projektu Vytvořit v Uherském Brodě regionální centrum pro další vzdělávání pedagogů - oblast strojírenství.
Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Centrum vzdělávání pedagogů odborných škol. Zahájení projektu: Ukončení projektu: Délka realizace projektu:19 měsíců.
Svazky obcí jako zřizovatelé škol a školských zařízení
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
ICT M 5.R. Desetinná čísla
ICT M 5.R. Další jednotky hmotnosti
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_755.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Autor výukového materiálu:
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Racionální lomená funkce.
Učme se nově Souhrnné informace o projektu. Základní údaje Název projektu:Učme se nově Registrační číslo:CZ.1.07/1.1.04/ Název operačního programu:
ICT M 5.R. Písemné násobení a dělení
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Projekt „Modernizace vzdělávání – šance lepšího pracovního.
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Autor výukového materiálu:
ICT M 5.R. Desetinná čísla kolem nás
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
Projekt IVOŠ Inovace a modernizace vzdělávacích programů VOŠ Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory: Vyšší odborné vzdělávání.
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
MATURITA 2010 změna modelu a novelizace zákona základní model nové maturity skladba zkoušek nové maturity maturita bez hendikepů průběh maturity organizace.
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Prezentace projektu EU peníze školám ZŠ Liberec, Dobiášova, příspěvková organizace Mgr. Ivo Svatoš.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociální fondem a státním rozpočtem ČR. Operační.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Komplexní systém hodnocení
Digitální učební materiál
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_06_30_ Převody jednotek objemu -procvičení.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

Interaktivní testy v matematice Základní škola a Mateřská škola Blansko, Salmova17 Interaktivní testy v matematice http://www.zssalmova.cz

Řešitelský tým projektu: Mgr. Jitka Lebišová Mgr. Jaromíra Hřebíčková Mgr. Renata Vahalová Mgr. Darja Tesařová Mgr. Jitka Varhánková Mgr. Anna Sládková, ekonom projektu Zdeněk Doležel, ICT metodik

Anotace projektu: Projekt je určen ke zvýšení kvality výuky matematiky a počítačové gramotnosti žáků na II. stupni základní školy. K jednotlivým tematickým celkům v 6. a 7. ročníku jsme připravili soubor interaktivních testů, které respektují individuální schopnosti žáků. Pro řešení testů z Geometrie jsme využili program Cabri Geometrie II Plus. Součástí projektu bylo vybudování počítačové učebny v informačním centru školy, což zlepšilo podmínky pro využití počítačů v dalších vyučovacích předmětech.

Cíl projektu a jeho zdůvodnění: Cílem projektu je zvýšení kvality výuky matematiky a počítačové gramotnosti žáků. K jednotlivým tematickým celkům v 6. a 7. ročníku jsme připravili soubor interaktivních testů, které respektují individuální schopnosti žáků. Tím bychom chtěli u žáků dosáhnout lepší motivace k učení a zvýšit efektivitu vzdělávání. Domníváme se, že tento způsob výuky, tj. využívání interaktivních testů, přispěje k vytvoření lepších podmínek pro rozvoj klíčových kompetencí v rámci školního vzdělávacího programu.

Definice ukazatelů dosažení cílového stavu: Výchozí stav: Možnost využití počítačové učebny a výukových programů, které škola vlastnila, bylo limitováno počtem pracovních míst v učebně. Většina programů byla využitelná zejména k procvičování učiva za předpokladu, že nešlo o početnou třídu. Tím docházelo k situacím, že třídy II. stupně, ve kterých bylo více než 18 žáků, měly omezené možnosti v učebně pracovat. Ve stávajícím programovém vybavení jsme postrádali právě soubory testových úloh.

Cílový stav: Zpracovaný soubor testů pro žáky 6. a 7. ročníku umožní rozšířit formy hodnocení žáků a současně přispěje ke zdokonalení žáků při práci s počítačem i ke zlepšení motivace žáků k průběžnému vzdělávání. Podmínkou dosažení cílového stavu bylo také dovybavení učebny – informačního centra, dalšími počítači včetně dataprojektoru. Jako nezbytný se jevil nákup programu Cabri Geometrie II Plus, který je využíván v testech z geometrie. Součástí cílového stavu je také instruktáž učitelů a následné využívání testů všemi žáky příslušného ročníku bez ohledu na počet žáků ve třídě.

Rámcový časový harmonogram projektu: květen – červen 2006 konkretizace úkolů jednotlivých členů realizačního týmu zahájení prací na testech z aritmetiky výběr a zakoupení HW a SW nezbytného pro splnění cílů projektu

červenec – září 2006 dokončení testů z aritmetiky zahájení prací na testech z geometrie instalace HW a SW v nové počítačové učebně seznámení se s programem Cabri Geometrie II Plus říjen – listopad 2006 dokončení testů z geometrie průběžné ověřování testů v praxi prosinec 2006 vyhodnocení výsledků projektu pokračování v ověřování testů v praxi evaluace s partnerskou školou

Hodnocení projektu: K jednotlivým tematickým celkům v 6. a 7. ročníku jsme připravili soubor interaktivních testů zahrnující slovní úlohy z praxe využívající mezipředmětové vztahy, testy s výběrem možností, pamětné počítání, odhady a převody jednotek. Abychom respektovali individuální schopnosti každého žáka, mají testy tři stupně obtížnosti. Testy se týkají těchto tematických celků: desetinná čísla, racionální čísla, dělitelnost přirozených čísel, přímá a nepřímá úměrnost, procenta a úroky, úhel a jeho velikost, trojúhelník, čtyřúhelník.

Zpracovaný soubor testů umožňuje rozšířit formy hodnocení žáků, přispívá ke zdokonalení žáků při práci s počítačem i ke zlepšení motivace žáků k průběžnému vzdělávání, čímž zvyšuje efektivitu vzdělávání a napomáhá k vytvoření lepších podmínek pro rozvoj klíčových kompetencí v rámci školního vzdělávacího programu. Celý soubor testů je zpracován na CD tak, že je použitelný libovolně v rámci naší školy, ověřovací školy a dále školami v regionu.

Podmínkou dosažení cílového stavu bylo také dovybavení učebny – informačního centra, 12 počítači včetně dataprojektoru. Jako nezbytný se jevil nákup programu Cabri Geometrie II Plus, který je využíván v testech z geometrie. V rámci projektu proběhla také instruktáž učitelů matematiky k programu Cabri Geometrie II Plus. V současné době jsou testy využívány všemi žáky šestého a sedmého ročníku naší školy.

Ukázky testů: Zaokrouhlování desetinných čísel – obtížnost A Jednotky objemu – obtížnostA Znaky dělitelnosti – obtížnost B Úhly v trojúhelníku – obtížnost C Obvody, obsahy – obtížnost B