Projekt IUSES – Příručka pro pedagogy Vlasta Švejnohová, ENVIROS, s.r.o. 10. listopadu 2009 Za obsah této prezentace odpovídají pouze její autoři. Prezentace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Efektivní užívání energie v průmyslu
Advertisements

Udržitelný rozvoj energetiky
Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Efektivní užívání energie v budovách
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor evropských fondů Výroční zpráva Rámce podpory Společenství.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
managementu znalostí podle
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Učebnice věnovaná Dopravě Efektivní užívání energie v dopravě Petr Sopoliga, Vlasta Švejnohová, Lucie Kochová ENVIROS, s.r.o. Listopad 2009 Za obsah této.
ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov Energetický audit VYHLÁŠKA.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
CENTRUM VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGŮ ODBORNÝCH ŠKOL. Cíle projektu Vytvořit v Uherském Brodě regionální centrum pro další vzdělávání pedagogů - oblast strojírenství.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Energetický management jako nízkonákladové opatření k dosažení úspor
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
E M A S Workshop Pavel Růžička, MŽP Projekt „Environmentální řízení měst se zaměřením na energetický management“ Ústí nad Labem,
Referenční rámec pro udržitelná evropská města ____________________________________________________________________________ Seminář Urbánní rozměr regionálního.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Aplikace komunitně vedeného místního rozvoje do venkovského prostředí Venkovská konference Místní akční skupiny Království – Jestřebí hory, o.p.s. (20.
Enviros s.r.o. | Vlasta Švejnohová | Národní kontaktní místo čistší produkce Projekt ActClean – ENVIROS, s.r.o. Česká republika 11. dubna 2011 Vlasta Švejnohová.
Konference projektu Cesta ke kvalitě
Projekt IUSES Inteligentní využití energie na školách (Intelligent Use of Energy at School) Vlasta Švejnohová, ENVIROS, s.r.o. 10. listopadu 2009 Za obsah.
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
Energetický audit ve velkém průmyslovém podniku z pohledu zadavatele Ing. Petr Matuszek Seminář AEM Brno
Akční plán města Hlinska Ing. Michal Rohlena 5. konference K126 – Udržitelnost ve výstavbě
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Místní Agenda 21 Hodnocení místní udržitelnosti v ČR Ing. arch. Marie Petrová Hradec Králové, 18. února 2014.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Expertní panel pro GS JPD Propagace rovnosti šancí mužů a žen prostřednictvím médií - prezentace - Šance pro společnost, občanské sdružení.
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
AEM – význam a vliv krajských energetických koncepcí.. ENVIROS s.r.o. Vladimíra Henelová a kol. ÚEK - územní interpretace Státní energetické koncepce.
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Rámcové a školní vzdělávací programy
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
2. Životní cyklus a procesy projektu
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Kurikulum G Mgr. Lucie Hučínová-Slejšková, PhDr. Stanislava Krčková.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 12. listopadu 2008Dr. Aleš Vlk Prioritní osa 2 Výzva.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 2 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Didaktické prostředky
Společenská odpovědnost a školy
Řízení rizik podvodů pro období 2014–2020
Strategie regionu, obce
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Presentation Title 1st September 2002
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Projekt IUSES – Příručka pro pedagogy Vlasta Švejnohová, ENVIROS, s.r.o. 10. listopadu 2009 Za obsah této prezentace odpovídají pouze její autoři. Prezentace nepředkládá názor Evropské Unie. Evropská Unie není zodpovědná za využití uváděných informací.

Kapitola 1 – Úvod do energetiky •Co to je udržitelnost •Definice pojmů –globální oteplování –základní energetické koncepty (typy energie) –co je to elektřina –obnovitelné zdroje energie OZE

Kapitola 2 – Úvod k příručkám •Příručka o dopravě •Příručka o budovách •Příručka o průmyslu

Kapitola 3 - Způsoby výuky

Humanistický přístup - jazyky

Technický přístup

Obchodní přístup

Experimentální sada nástrojů Stavebnice & seznam pokusů - Názorné ověřování teorie v praxi

Multimediální DVD Animace ke 3 učebnicím & učebnice – doprava, průmysl, budovy Interaktivní hry k praktickému ověření znalostí Pokyny k používání stavebnice a seznam pokusů Členěno do 3 částí: PROSTORY PRAVIDLA CHOVÁNÍ

Kapitola 4 – Plán energetických úspor Plán energetických úspor HB pro učitele Obsahuje program napomáhající škole vytvořit systém energetického řízení. Průvodce Energetickým plánem v několika krocích k úspěšnému chodu

Jak soutěžit …. Plán energetických úspor HB pro učitele Krok 1: Založit Energetickou radu (Tým energetického řízení). K převzetí zodpovědnosti za celý proces, K šíření informací po škole, K zavedení užitečných nástrojů a aktivit, K organizaci akcí, K pravidelným schůzkám sledujícím vývoj a změny Hlavní úkoly :

Jak soutěžit …. Plán energetických úspor HB pro učitele Krok 2: Provést Energetický Audit (Energetický přehled) objektu  zhodnotit spotřebu energie a odhadnou prostor k úsporám  odhalit slabá místa energetické spotřeby a nastavit opatření a jejich zavedení Hlavní úkoly : Jednoduše- udělejte si svůj energetický audit

Jak soutěžit …. Plán energetických úspor HB pro učitele Krok 2: Proveďte energetický audit budovy Sběr údajů o spotřebě Viz tabulka Sekce 3 a) Formulář do soutěže 3 fáze : 1. fáze :

Jak soutěžit …. Plán energetických úspor HB pro učitele Krok 2: Proveďte energetický audit budovy Získání detailního přehledu o spotřebě 2. fáze: Nebo přeskočte a jděte rovnou dál (rychlejší a jednodušší) Budovy 1., 2. a 3. cvičení Provést energetický přehled (zjištění slabin) 3. fáze: Budovy 5. cvičení “Záznamový list Energetického auditu” “k odhalení ztrát a možností energii ušetřit kontrolou vybavení, zařízení, oken, dveří apod.”.

Jak soutěžit … Plán energetických úspor HB pro učitele Krok 3: Stanovit cíle pro Akční plán  snížit energetickou spotřebu budovy minimálně o __% na konci daného období - ve srovnání s účty z předchozích let - zavést výchozí úroveň spotřeby ve školním roce 20XX - spočítat průměrnou spotřebu posledních let.  Vyměnit minimálně __% zářivek  Snížit dobu svícení o __% v celé škole Hlavní cíle: Specifické cíle:

Jak soutěžit … Plán energetických úspor HB pro učitele Krok 4: Sestavit balíček opatření k dosažení cílů – Akční plán Na základě energetického auditu a kontroly budovy a systémů Plán energetických úspor Toto je Sekce 2 Formuláře (Aktivity & Opatření) Alternativně

Jak soutěžit … Plán energetických úspor HB pro učitele Krok 4: Sestavit balíček opatření k dosažení cílů – Akční plán Jednodušší metoda sestavení akčního plánu: “ nastavit opatření/aktivity a rozplánovat v čase”

Jak soutěžit … Plán energetických úspor HB pro učitele Krok 5: Zavést Akční plán  Zapojení a motivování všech lidí ve škole  Rozvoj komunikačních strategií pro zapojení vedení školy (viz Komunikační plán). - zavést pravidelné školení zaměstnanců školy na téma energetika - zpřístupnět výukové materiály pro pedagogy k zapojení do svých předmětů - přijmout pravidla energetického chování pro každodenní život ve škole - Zavést pravidelné oceňování energetické efektivnosti, zelených pravidel, přátelského chování vůči životnímu prostředí, apod. Příklady způsobů zavádění: Klíčové faktory:

Jak soutěžit … Plán energetických úspor HB pro učitele POSLEDNÍ krok 6: Proces sledování a vyhodnocování Systém sledování se musí zakládat na cílech, indikátorech a harmonogramu stanovených v Akčním plánu a měl by používat jednoduché nástroje Vzor zprávy o činnosti  Zjištěné výsledky (zápisník)  Průběžné zprávy  Setkání  Ohodnocení  Využití informací Příklady:

Jak soutěžit … Plán energetických úspor Formulář pro uchazeče soutěže Souhrn vzájemných vazeb Sekce 1: Informace o škole Sekce 2:Aktivity a opatření Sekce 3:Spotřeba a výsledky Sekce 4:Další plán Sekce 5: Prohlášení 1. Energetická rada 2. Energetický audit 3. Stanovení hlavních cílů 4. Navržená opatření (Akční plán) 5. Realizace 6. Sledování a hodnocení procesu

Kapitola 5 – Komunikační plán Veřejná prezentace školních aktivit •Uznání & prestiž •Dobré vztahy s veřejností (i úřady) •Předání zkušeností dalším školám •Přístup ke sponzorům

Kapitola 5 – Komunikační plán Aktivity školy: •Organizace akce pro veřejnost •Tisková konference •Rozhovor v médiích (TV, rozhlas, tisk) •Webová stránka •Distribuce brožur, triček, odznaků, atd…

Partner projektu IUSES za ČR ENVIROS, s.r.o. Na Rovnosti Praha Děkujeme za pozornost.