GIMP 3.L. Odkazy Zdrojů či návodů je na internetu téměř nekonečně, uvádím jen některé, které jsem zahlédl: • cafe.cz/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=53www.gimp.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
Zoner Callisto.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
Grafický editor GIMP (3)
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Návod na složení jména z písmenkových log
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
INKSCAPE Vektorová grafika.
Úprava digitálních fotografií Terezie Svobodová. => cesta mezi fotoaparátem a tiskem…
Vkládání kreslených útvarů
Informace a Internet Bohumil Bareš. Grafický editor GIMP (1)  úvod  seznámení s programem  výběry  práce se schránkou 2.
Nástroj guma Guma se používá k odstranění barvy z aktivní vrstvy, výběru nebo obrázku. Pokud je Guma použita tam, kde není podporována průhlednost (v kanálu,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
INFORMATIKA 7 Úpravy obrázků v MS WORD III2 - I7- 18.
Malování.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Počítačová grafika Cvičení.
Úprava firemních fotografií v programu Photoshop 3MA381 Simona Vlčková.
Přepínání klávesnice Umístění jednotlivých znaků se na klávesnici může měnit v závislosti na tom, jakou klávesnici používáme.U nás se samozřejmě nejčastěji.
Grafický editor GIMP (6)
Barva popředí a pozadí Nastavení barev popředí/pozadí najdeme v Panelu nástrojů. Barvu popředí používáme především při kresleni s nástroji jako Tužka,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
Zoner Callisto 4 Callisto 1 – základy, křivky, tvary, výběr.
Grafický editor – GIMP Základy práce
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
GIMP Využití nástroje Cesty Michal Zerzáň
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA PROGRAMY A NÁSTROJE PRO PRÁCI S RASTROVOU GRAFIKOU 3 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Grafický editor GIMP (2)
GIMP : úpravy fotografií
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Kreslicí nástroje VY_32_INOVACE_GR_786. KRESLICÍ NÁSTROJE 1. Plechovka - slouží k vyplňování výběru barvou nebo vzorkem. Nastavení: Režim - standardně.
Grafický editor GIMP (9)
VY_32_INOVACE_GR_789 CD- OBAL. Zadání: vytvořte obal na CD použijte 5 fotografií (každou v samostatné vrstvě) vložené obrázky upravte pomocí nástrojů.
Vytváříme „složku dokumentů“
Grafický editor GIMP (3)  a zase vrstvy  použití masky Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Grafický editor GIMP (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
PIXLR ‒ ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (5) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Milan Adámek VY_32_INOVACE_AS1 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Grafický editor GIMP (2)
Grafický editor GIMP (3)
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Vkládání grafických objektů
Základní nástroje v Adobe Photoshopu
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – program Gimp, ukázka č. 1 – „Hvězdné nebe s planetou“
Grafický editor GIMP (9)
Základní úpravy jasu v Adobe Photoshop
Grafický editor GIMP (6)
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – výběrové nástroje.
téma vyjádření Obrázek SmartArts obrázky na červeném pozadí
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Grafický editor GIMP (6)
Transkript prezentace:

GIMP 3.L

Odkazy Zdrojů či návodů je na internetu téměř nekonečně, uvádím jen některé, které jsem zahlédl: • cafe.cz/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=53www.gimp.cz cafe.cz/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=53www.gimp.cz • • • – tak jako pro každý jiný program, je zde spousta návodů, které lze sledovat krok za krokem

Co po vás chci umět: 1)Základní operace s výběry a obrázkem 2)Práce s výběry na snímku 3)Práci s retušovacími nástroji 4)Práce s vrstvami

Základní operace s obrázkem/výběrem Rotace Změna velikosti; při zmenšení se zmenší a dojde ke ztrátě kvality Naklonění Samotná operace se poté potvrdí v otevřeném menu (transformace, naklonění aj.) Perspektiva (lze v parametrech zapnout mřížka a srovnat pak lépe perspektivu u vyfocených domů nebo horizontu krajiny) Převrácení – vodorovné a svislé Lze použít pro celý obrázek, nebo jen pro tvůj výběr

Umět vybrat část snímku Vytvoří nový výběr – obdélník, čtverec (zvolit poměr stran v parametrech) Výběr elipsa - kruh (Shift) Společně se stisknutou klávesou Shift přidá další výběr (Ctrl) Společně se stisknutou klávesou Ctrl ubere část z původního výběru (Shift + Ctrl) Se stisknutými klávesami Shift a Ctrl vytvoří průnik výběrem Vyhlazení výběru prolnutí okraje zaoblené rohy Výběr složitého tvaru, mnohoúhelníku (auto, člověk apod.) Výběr podobně zbarvené plochy – např. nebe bez mraků; parametrem „práh“ se Nastavuje citlivost pro ještě shodnou barvu (např. jaké odstíny modré ještě označí)

Práce s retušovacími nástroji Klonování – CTRL + Lmyš = zdroj (kopie části obrázku někam jinam; např pro zakrytí loga, ptáka na nebi aj.) Podobné jako klonování, ale nemění kontrast a jas (opět CTRL+Lmyš = zdroj) -vhodné tedy nejčastěji na nedostatky pleti, ale lze použít i jinde. Rozmazávání podobně jako vodou (drž CTRL+Lmyš = zaostřování) (použití jen na malé části obrázku; jinak udělej výběr a aplikuj filtr) Rozmazávání jakoby tahem mokrým štětcem Zesvětlení (např. zubů); při držení CTRL opak, tzn. ztmavování (použití jen na malé části obrázku; jinak udělej výběr a aplikuj změnu barvy z menu nebo použij filtr) VŠECHNY NÁSTROJE MAJÍ RŮZNÉ PARAMETRY – ZKUS JE MĚNIT! (průměr, krytí aj.)

Práce s vrstvami V Zoneru jsme si už kdysi udělali výběr lva z jedné fotky a poté jsme jej umístili do druhé. Zoner nemá vrstvy, takže krajina pod lvem ze překryje lvem a nejde už obnovit – je přemazána právě tím lvem. Proto lepší grafické programy používají vrstvy (hladiny). Na spodní je např. pozadí, nad ní je třeba stín, poté nějaký objekt a zcela v horní vrstvě jsou nějaké nápisy. Počet vrstev není omezen. Např. každý objekt může mít vrstvu svoji.

Práce s vrstvami 2 -vrstvy mají své vlastní okno -Lze je přesouvat, mazat, vytvářet, duplikovat -Každá vrstva může mít svoji masku (tyto pak používáme pro vytvoření průhlednosti!) -Vrstvy lze zobrazovat nebo skrývat -Na vrstvy lze aplikovat různé nástroje, filtry, úpravy -Nová vrstva může vzniknout i vložením výběru -Masku k vrstvě přidáme následovně: -Na vrstvě pravou myš a zvolit „Přidat masku vrstvy“ -Zde vybereme stav masky „Bílá“ – tzn. při malování bílou barvou na obrázek v této vrstvě, bude vše co je bílé průhledné; -Lze použít i přechod barev, takže poté bude např. polovina fotky vidět a druhá ne. Lze tak snadno udělat prolnutí dvou fotek, kde z jedné bude použito nebe a z druhé popředí.