Vybraný scénář : Observe and create a resource Třídy: 2.A a 3.B Věk žáků: let Vyučovací předmět: španělský jazyk (úroveň A1 – A1+) Téma/ Látka: Jeden den v mém životě Žáci byli téměř všichni začátečníci ve španělském jazyce. Nejprve jsme si vysvětlili, co je cílem projektu, jaké podmínky musí být splněny. Všichni dostali podrobná scénář s pokyny. Vysvětlili jsme si, jaké fáze projekt obsahuje a studenti s rozdělili do skupin – 3 skupiny ve 3.B a 4 skupiny ve 2.A
Vytvořit výukovou pomůcku pro sebe i pro ostatní studenty Naučit sebe i druhé strukturovat vyprávění Vizuálně podpořit učení se daného tématu (denní režim, hodiny, časové předložky, zvratná a další slovesa) Podpořit práci ve skupině a práci s jednoduchými IT nástroji Podpořila vlastní reflexi o tom, co komu pomáhá při učení se
Seznámení se smyslem výukového bloku a s postupem prací. Diskuse o návrzích výstupů a společné sestavení osnovy (obsah, rozsah a forma) Shlédnutí videí Diskuse o nich Vstupní informace měly ukázat, CO všechno může být součástí všednodenních aktivit, JAK lze o nich vyprávět, V ČEM se liší realita všedního dne od jejich přání a snů, a PROČ. Videa byla vybraná tak, aby zobrazovala různé přístupy k tomu, co se skrývá a co si každý představuje pod pojmem Můj den. Smyslem bylo, aby se žáci konfrontovali a aby byli schopni říci, co je na videu inspirující, co je naopak podivné.
Shlédnutí videí, práce s pracovním listem (poznámky, zhodnocení) Diskuse – pozitiva a negativa Brainstorming – co by se nám hodilo Založení komunikačního nástroje › GoogleDocs/Drive dokument › Sdílení dokumentu k editaci v rámci skupiny a s monitorujícím - komentujícím učitelem › nastavení Skype skupiny (samostatně vždy pro jednu diskusní skupinu)
Rozdělení rolí Diskuse: › Jak bude produkt vypadat? Plakát? Prezentace? Video? › Co bude všechno obsahovat? Hudbu? Obrázky? Animace? Fotky? Videa? Mluvený komentář...? › Co k tomu budeme potřebovat využít? › Založení gmail účtu
Získávání podkladů Třídění Sestavení harmonogramu a přidělení úkolů Práce na scénáři – plánu práce Průběžné komentáře učitele Práce s internetovým „časovačem“ sloves (např. elconjugador.com ), s překladači …
Finalizace výstupu Poslední úpravy a doplnění
Prezentace výstupu ve třídě Zavěšení na školní web Zhodnocení (sebehodnocení a hodnocení práce učitelem)
Vyzkoušení si pozitiv i úskalí týmové práce Rozvoj komunikačních i technických dovedností Zapojení fantazie Seznámení se s možností samostatně řešit problém či neznalost!!! Převzetí zodpovědnosti za výsledek práce své skupiny (ne vždy příjemná zkušenost) Uvědomění si problematičnosti a významu týmové práce Mezipředmětové vztahy Upevnění zpracovaného učiva Motivující
Časově náročné vzhledem k povinnému programu dle ŠVP Problém v různorodosti skupin a v míře ochoty ke spoluprácí zaměřené na dosažení cílů Častá absence a neochota pracovat na dálku Neschopnost rozdělit si úkoly a pracovat na nich samostatně Nepřítomnost „vedoucí“ osoby v některých skupinách Pracovité skupiny se někdy cítily až moc početné (4-5) a nevytížené, skupiny nepracující (7-8 členů) měly pocit, že jich není dost Technické problémy (malé množství počítačů s různými systémy, pomalé připojení nebo problémy s prohlížeči, přehrávači zvuku apod.)
Školní Gmail Drive Google Google Translate Skype youTube PPT
2.A_1 2.A_2 2.A_3 3.B_1 3.B_2
Mgr. Martina Hulešová, M.A.