Slogan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777 399 01 Milevsko www.issou-milevsko.cz Slogan
Mgr. Josef Kašpar VY_32_INOVACE_05_B_13_MEV Škola SOŠ a SOU Milevsko Autor Mgr. Josef Kašpar Název VY_32_INOVACE_05_B_13_MEV Téma Slogan Anotace Žák se seznámí s procesem tvorby firemního a produktového sloganu. Klíčová slova Mediální výchova, slogan, originalita Cílová skupina Žáci maturitních oborů SOŠ a SOU Milevsko Datum tvorby 26.4. 2013 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0557 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Metodický pokyn: Prezentace je zaměřena především na výklad učiva. 4. – 8. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad (využití mezerníku) 9. – 14. snímek: úkol (po kliknutí na textové pole se objeví řešení) Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad problémem (problémové vyučování – žák sám přichází na řešení zadaného úkolu), interaktivnost probíhá využitím ICT.
Firemní a produktové slogany Slogan je marketingovým nástrojem, který pomáhá k reprezentaci firmy nebo produktu. Slogan by měl být součástí každé značky, pomáhá k její propagaci. Je to takové krátké heslo ( motto ), které musí být jednoduše zapamatovatelné.
Jak vypadá správný slogan? Zapamatovatelný ( ne příliš dlouhý ) Výstižný Originální Poutavý
Nad čím se zamyslet Zjistit si informace o firmě Vybrat si typ sloganu ( produktový x firemní ) Zamyslet se nad cílem sloganu Zmapovat konkurenci a její slogany Zamyslet se nad tím, co ve sloganu chci sdělit
Důležité! Slogan musí být zajímavý a zapamatovatelný Pokud bude mít rytmus ( záměrné opakování určitých prvků ), bude se dobře vyslovovat a bude snadněji zapamatovatelný U sloganu můžete použít rým Vhodné jsou dvojsmysly, ( pozor na vulgárnost ) Pro slogan můžete vymyslet nová slova Použijte přenesené významy (metafora) U sloganů můžete zapůsobit na emoce recipientů. Slogan by neměl být příliš dlouhý, nezajímavý a vulgární Slogan musí být zajímavý pro cílovou skupinu Vyvarujte se generátorům sloganů nebo jejich doslovnému překládání
Příklady sloganů Chráníme vaše sny (Česká pojišťovna) Zde jsem člověkem. (DM drogerie) Večer chutná, ráno pomáhá (Gutalax) Matonni už není (Matonni) Redbull ti dává křídla (Redbull)
Úkol – kterým značkám patří tyto slogany Vaše čokoládová hvězda Poctivá káva Žijeme sportem Simply clever Na těchto základech můžete stavět
Vaše čokoládová hvězda ORION
Poctivá káva JIHLAVANKA
ŽIJEME SPORTEM ČT SPORT
SIMPLY CLEVER ŠKODA AUTO
Na těchto základech můžete stavět Českomoravská stavební spořitelna
Zdroje a citace HORŇÁKOVÁ, Michaela. Copywriting. Brno: Computer Press, a.s, 2011, ISBN 978-80-251-3269-2. Copyright (c) 2013 [Josef Kašpar] and its licensors (Corel). All rights reserved. HRKAL, Marek. Reklamní slogany [online]. [cit. 11.3.2013]. Dostupný na WWW: http://marekhrkal.cz/reklamni-slogany.htm