Srovnání intervencí v období v regionech s budoucí strukturou IROP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM
Advertisements

Budoucí kohezní politika EU
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Podpora IDS z IROP v letech Konference IDS Žďár nad Sázavou 20.května Praha.
Energetický management budov Jiří Karásek Fakulta stavební, ČVUT v Praze K126.
Konference Bezpečnost dodávek v energetice – Projekty úspor Prezentace pro účastníky konference: Bezpečnost dodávek v energetice Ing.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Možnosti strukturálních fondů EU – Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik Hradec Králové, Ing. Miloš Ciniburk zástupce ředitele.
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Podpora inovací v rámci kohezní politiky
Company LOGO Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby Integrovaný operační program 2007 – 2013 Ministerstvo vnitra České republiky.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM
Integrovaný operační program (IOP) INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské nám
Integrovaný operační program (IOP) INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM.
CO NÁS ČEKÁ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ First International Company s.r.o.
ESIF – CO NÁS ČEKÁ A NEMINE ING. KLÁRA DOSTÁLOVÁ VÝROČNÍ KONFERENCE ROP JIHOZÁPAD
INVESTIČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO REGIONY V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ ING. KLÁRA DOSTÁLOVÁ INVESTMENT AND BUSINESS FORUM
1 Dotační řízení 2015 Středočeské fondy. 2 1.Základní informace pro žadatele 2.Struktura dotačních titulů Tematické zadání Rozpočty Středočeských.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Informace o přípravě Integrovaného operačního programu  Ministerstvo kultury  Ministerstvo informatiky Vít Richter Národní knihovna ČR
Integrovaný regionální operační program Dny malých obcí, 10. 3
IROP.
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Mgr. Zdeněk Semorád, náměstek ministryně MMR pro evropské programy
IROP PRIORITNÍ OSA 1 Zvyšování regionální mobility prostřednictvím připojení sekundárních a terciárních uzlů k infrastruktuře sítě TEN-T, včetně multimodálních.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
seminář pro žadatele k 2. výzvě IROP „Územní plány“
Dotace na míru starostům příležitosti pro obce prosinec 2014 prosinec 2014.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Představení priorit programu, podporovaných aktivit a alokací na jednotlivé specifické cíle Budoucí programové období.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM - aktuální stav Workshopy SMS ČR leden 2015.
Programovací období Fondy ESIF - nový souhrnný název Evropské strukturální a investiční fondy EU (ESIF) - jednotný soubor předpisů  Evropský.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Územní dimenze a nové nástroje v programovém období Mgr. Jelena Kriegelsteinová Ministerstvo pro místní rozvoj ČR.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Možnosti financování správy majetku a provozu budov z Evropských strukturálních fondů Aktuální výzvy, potenciál IROP a vícezdrojové financování Michal.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Cestovní ruch.
Integrovaný regionální operační program a udržitelná městská mobilita 1.Česko – Slovenská konference Integrované plánování a plány udržitelné městské mobility.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno,
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Dotační možnosti ve zdravotnictví v rámci ESIF programové období
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky DSO ORP Příbram.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Výzvy v rámci IROP Centrum pro regionální rozvoj České republiky Ing. Markéta Kupcová,
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Vyhlášené výzvy operačních programů pro kraj a jeho příspěvkové organizace.
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Integrovaný regionální operační program
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Operační program životní prostředí
Vazba na Operační programy
16., 21. a , 9:00 Krajský úřad Ústeckého kraje
Integrovaný plán rozvoje města Opava pro Integrovaný operační program
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
IROP SC VZDĚLÁVÁNÍ Centrum pro regionální rozvoj České republiky
Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím Integrovaného operačního programu
Transkript prezentace:

Srovnání intervencí v období 2007-2013 v regionech s budoucí strukturou IROP. co vše se mění a co tyto změny přinesou? 20.5.2014 Praha

Jak se změnil přístup EK Představení programu IROP Co se dovíte Jak se změnil přístup EK Představení programu IROP Nové přístupy a nástroje Co nás ještě čeká Kde hledat další informace

Změna v přístupu EK Tematická koncentrace („pouze“ 11 podporovatelných cílů z nařízení) Územní koncentrace (zacílení podpory do území s největší potřebou, „necukrovat“ celou ČR) Předběžné podmínky (připravené a funkční strategie, legislativa, kapacity, postupy)

Změna v přístupu EK Výkonnostní rámec (finanční závislost na rychlosti a kvalitě čerpání) Zacílení na měřitelné výsledky (nikoliv jen „páchání všobecného dobra“) Integrované nástroje (odpovědnost za investice a rozvoj v území) Finanční nástroje (posun od dotací ke zvýhodněným úvěrům)

Změna v přístupu EK – a jak na to reaguje ČR? Tematická koncentrace (v IROP 7 z 11 tematických cílů) Územní koncentrace (snaha o co nejširší pojetí – riziko omezení absorpční kapacity) Předběžné podmínky (veliké riziko – a to nejen reputační - pro ČR, více než polovina dosud nesplněna!) Výkonnostní rámec (srovnej se stavem 2007-2013…)

Změna v přístupu EK – a jak na to reaguje ČR? Zacílení na měřitelné výsledky (snaha o lepší a jednotný monitoring, indikátory) Integrované nástroje (kromě ITI a CLLD jsme si vymysleli ještě IPRÚ) Finanční nástroje (zapojení FN ve více OP, větší podíl než v 2007-2013)

Vznik programu Vymezení operačních programů pro programové období 2014 – 2020 včetně IROP Usnesení vlády č. 867 ze dne 28. 11. 2012 Zřízení Řídicího orgánu IROP Rozhodnutí ministra pro místní rozvoj č. 144/2012 z 13.11.2012 Zřízení Řídicího výboru IROP leden 2013 Vychází z Dohody o partnerství

Globální cíl IROP „Zajistit vyvážený rozvoj území, zlepšit veřejné služby a veřejnou správu pro zvýšení konkurenceschopnosti a zajištění udržitelného rozvoje v obcích, městech a regionech“

Struktura IROP Vnitřní struktura IROP: 4 prioritní osy Prioritní osa 1: Konkurenceschopné, dostupné a bezpečné regiony (faktor konkurenceschopnosti „infrastruktura“) Prioritní osa 2: Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů (faktor konkurenceschopnosti „lidé“) Prioritní osa 3: Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí (faktor konkurenceschopnosti „instituce“) Prioritní osa 4: Komunitně vedený místní rozvoj strategie „3I“ (infrastructure, inhabitants, institutions) financování z ERDF, pro území ČR mimo Prahy návaznost na 7 tematických cílů EU členění do 12 specifických cílů

Finanční alokace

Alokace a kofinancování Celková alokace i s národním kofinancováním cca 137 mld. Kč Kofinancování 85% ERDF, 15% ČR (příjemce), 95% ERDF u CLLD Ex-post financování projektů po etapách DPH bude způsobilým výdajem

SC 1.1. Zvýšení regionální mobility prostřednictvím modernizace a rozvoje sítí regionální silniční infrastruktury navazující na síť TEN-T Alokace 954 805 868,2 EUR (20% z IROP) rekonstrukce, modernizace, popř. výstavba silnic a budování obchvatů sídel na vybrané regionální silniční síti s cílem zvýšit konektivitu k síti TEN-T ekonomický přínos k rozvoji regionu - zvýšení zájmu investorů, zmenšení rizika potenciálních center nezaměstnanosti, umožnění efektivní dojížďky za prací, ekologický přínos – snížení expozice obyvatelstva emisemi ze silniční dopravy a hlukem, sociální přínos – odstraňování překážek mobility v dopravně nejhůře dostupných regionech. Vybrané silnice II. třídy (výjimečně III. třídy) z páteřní regionální dopravní sítě Komunikace ve městech s ITI a IPRÚ za předpokladu existence udržitelného plánu mobility ve městech Žadatel musí mít zpracovaný víceletý plán údržby včetně zajištěných národních zdrojů financování.

SC 1.2. Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy Alokace 477 402 934,1 EUR (10% z IROP) podpora veřejné dopravy a multimodality (přestupní terminály pro veřejnou dopravu, P+R, K+R, B+R) aplikace moderních technologií v dopravě (telematika, informační a platební systémy) zmírnění negativních dopadů v dopravě, např. nákup nízkoemisních a bezemisních vozidel a výstavba plnicích a dobíjecích stanic pro ně zvýšení bezpečnosti železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy rozvoj cyklodopravy rozvoj zelené infrastruktury (doplňková aktivita k aktivitám a - e) Soulad se strategickým plánem udržitelné městské mobility Vozidla nakupovaná pro veřejnou dopravu jsou upravená pro přepravu osob se sníženou schopností pohybu a orientace. Vozidla nakupovaná pro veřejnou dopravu musí splňovat Euro 6.

SC 1.3. Zvýšení připravenosti k řešení a řízení rizik a katastrof Alokace 190 961 173,6 EUR (4% z IROP) zajištění adekvátní vybavenosti složek IZS a odolnosti v území s důrazem na přizpůsobení se změnám klimatu a novým rizikům modernizace a adaptace stanic: nové dislokace stanic složek IZS ve vazbě na vzniklá rizika, modernizace stávajících stanic složek IZS pro jejich odolnost na mimořádné události jako prvků kritické infrastruktury (např. směřující k energetické soběstačnosti stanic), technika a prostředky pro řešení mimořádných událostí, modernizace výcvikových a vzdělávacích středisek pro složky IZS, zaměřených na rozvoj specifických schopností a součinnost složek IZS při řešení mimořádných situací Pro základní složky Integrovaného záchranného systému První aktivita jen ve velmi omezeném území, kde dochází k mnohočetnému výskytu klimatických, antropogenních a technologických rizik.

infrastruktura komunitních center; SC 2.1. Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucí k sociální inkluzi Alokace 491 725 022,1 EUR (10,3% z IROP) sociální služby zřizování nových či rekonstrukce stávajících zařízení pro poskytování komunitní péče; zřizování nových či rekonstrukce stávajících zařízení pro dosažení deinstitucionalizované péče; infrastruktura pro terénní, ambulantní a nízkokapacitní pobytové formy sociálních, zdravotních a návazných služeb pro osoby sociálně vyloučené či sociálním vyloučením ohrožené; sociální bydlení podpora pořízení bytů a bytových domů pro sociální bydlení; infrastruktura komunitních center; Druhá aktivita na území správních obvodů ORP se sociálně vyloučenou lokalitou s výjimkou území hl. m. Prahy.

soulad s principy sociálního podnikání: Sociální prospěch SC 2.2. Vznik nových a rozvoj existujících podnikatelských aktivit v oblasti sociálního podnikání Alokace 95 480 586,8 EUR (2% z IROP) výstavba, rekonstrukce, rozšíření a vybavení sociálních podniků na území správních obvodů ORP se sociálně vyloučenou lokalitou s výjimkou území hl. m. Prahy soulad s principy sociálního podnikání: Sociální prospěch podnik přispívá k podpoře sociálního začleňování, min. 30 % zaměstnanců z celkového počtu zaměstnanců sociálního podniku musí pocházet z cílových skupin, vztahy v sociálním podniku směřují k maximálnímu zapojení pracovníků do rozhodování. Ekonomický prospěch zisk je používán přednostně pro rozvoj sociálního podniku Environmentální a místní prospěch uspokojení přednostně místní potřeby a využití přednostně místních zdrojů, zohledňuje environmentální aspekty.

zvýšení kvality vysoce specializované a návazné péče SC 2.3. Rozvoj infrastruktury pro poskytování zdravotních služeb a péče o zdraví Alokace 286 441 760,5 EUR (6% z IROP) zvýšení kvality vysoce specializované a návazné péče modernizace infrastruktury poskytovatelů vysoce specializované péče (onkogynekologická a perinatologická síť) v podobě pořízení přístrojového vybavení a nezbytných stavebních úprav; modernizace infrastruktury návazné péče v podobě pořízení přístrojového vybavení a nezbytných stavebních úprav; opatření směřující k transformaci poskytování psychiatrické péče pořízení vybavení mobilních týmů; zřizování nových či rekonstrukce stávajících zařízení pro poskytování komunitní péče; zřizování nových či rekonstrukce stávajících zařízení pro dosažení deinstitucionalizované péče; doplňková zeleň v okolí budov a na budovách, např. zelené zdi a střechy, aleje, parky a zahrady

rozšíření kapacit pro předškolní vzdělávání SC 2.4. Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení Alokace 477 402 934,1 EUR (10% z IROP) rozšíření kapacit pro předškolní vzdělávání výstavba, rekonstrukce a vybavení odborných učeben, laboratoří, dílen a pozemků pro výuku přírodovědných a technických oborů a pro výuku technických a řemeslných dovedností rekonstrukce a vybavení vzdělávacích zařízení pro rozvoj vybraných klíčových kompetencí komunikace v českém jazyce, komunikace v cizích jazycích; matematická schopnost a základní schopnosti v oblasti vědy a technologií; schopnost práce s digitálními technologiemi. úpravy budov a učeben, vybavení nábytkem, stroji, didaktickými pomůckami, kompenzačními pomůckami a kompenzačním vybavením pro vzdělávání žáků a studentů se SVP rozvoj vnitřní konektivity škol (a školských zařízení) v učebnách, laboratořích a dílnách a připojení k internetu; doplňková zeleň v okolí budov a na budovách, např. zelené zdi a střechy, a zahrady (doplňková aktivita u aktivit a, b)

SC 2.5. Snížení energetické náročnosti v sektoru bydlení Alokace 477 402 934,1 EUR (10% z IROP) Snižování spotřeby energie zlepšením tepelných vlastností budov zateplení obvodového pláště, vodorovných a střešních konstrukcí; výměna a rekonstrukce otvorových výplní (oken a dveří); prvky pasivního vytápění a chlazení, stínění; instalace systémů řízeného větrání s rekuperací odpadního tepla. Zařízení pro vytápění nebo přípravu teplé užitkové vody výměna zdroje tepla bytového domu pro vytápění, využívajícího pevná nebo tekutá fosilní paliva za efektivní ekologicky šetrné zdroje; výměna zdroje tepla bytového domu pro přípravu teplé užitkové vody využívajícího pevná nebo tekutá fosilní paliva za efektivní, ekologicky šetrné zdroje; výměna rozvodů tepla a vody; kondenzační kotle na zemní plyn nebo zařízení pro kombinovanou výrobu elektřiny a tepla využívající obnovitelné zdroje nebo zemní plyn a kryjící primárně energetické potřeby budov, kde jsou umístěny; instalace systémů měření a regulace otopné soustavy. Vlastníci bytových domů - budovy se čtyřmi a více byty Dotace v území se znečištěným ovzduším, zvýhodněný úvěr v ostatním území

SC 3.1. Zefektivnění prezentace, posílení ochrany a rozvoje kulturního a přírodního dědictví Alokace 429 662 640,7 EUR (9% z IROP) revitalizace vybraných nemovitých památek národní kulturní památky; památky navržené k prohlášení za národní kulturní památky; památky zapsané na Seznam světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO; památky zapsané na Seznam kandidátů na zápis na Seznam světového kulturního a přírodního dědictví; revitalizace přírodního dědictví revitalizace krajinných památkových zón; revitalizace parků a zahrad u národních kulturních památek a památek navržených k prohlášení za národní kulturní památku; návštěvnická veřejná infrastruktura pro zpřístupnění přírodního dědictví; infrastrukturní opatření pro posílení ochrany, zpřístupnění a využívání kulturního dědictví zlepšení podmínek pro uchování a zefektivnění správy sbírek a mobiliárních fondů; zpřístupnění sbírek a mobiliárních fondů pro veřejnost a pro kulturně-kreativní průmysl; Návštěvnická veřejná infrastruktura pro zpřístupnění kulturního dědictví. Projekt musí být v souladu s Integrovanou strategií podpory využití potenciálu kulturního dědictví v kontextu politiky soudržnosti 2014+

SC 3.2. Zvyšování efektivity a transparentnosti veřejné správy prostřednictvím rozvoje využití a kvality systémů ICT Alokace 381 922 347,3 EUR (8% z IROP) eGovernment, infrastruktura a informační a komunikační systémy veřejné správy rozšíření, propojení, konsolidace datového fondu veřejné správy a jeho efektivní a bezpečné využívání dle jednotlivých agend i na principu “opendata“, které bude založeno na zásadě sdílení jednou pořízených dat za účelem jejich přístupnosti dalším subjektům veřejné správy i mimo ni a to zejména pro zajištění úplného elektronického podání a elektronizaci agend (např. eCulture, eHealth, eJustice, eProcurement, elektronické identifikace a autorizace);  specifické informační systémy modernizace informačních a komunikačních systémů pro specifické potřeby subjektů veřejné správy a složek IZS;  kybernetická bezpečnost podpora vzniku a vybavení orgánů veřejné moci pro ochranu infrastruktury ICT a zajištění řízeného a bezpečného sdílení dat veřejné správy v souladu se standardy kybernetické bezpečnosti a to včetně komunikační a radiokomunikační infrastruktury státu.

SC 4.1. Posílení komunitně vedeného místního rozvoje za účelem zvýšení kvality života ve venkovských oblastech a aktivizace místního potenciálu Alokace 381 922 347,3 EUR (8% z IROP) Za účelem naplnění specifického cíle 4.1 budou podporovány aktivity identifikované ve schválených strategiích komunitně vedeného místního rozvoje, které jsou v souladu s následujícími specifickými cíli. SC 1.2 Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy – a), b), c), d), e), f) SC 2.1 Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucí k sociální inkluzi – a), b), c), d) SC 2.2 Vznik nových a rozvoj existujících podnikatelských aktivit v oblasti sociálního podnikání – a) SC 2.3 Rozvoj infrastruktury pro poskytování zdravotních služeb a péče o zdraví – a), b) SC 2.4 Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení – a), b), c) d), e), f) SC 3.1 Zefektivnění prezentace, posílení ochrany a rozvoje kulturního a přírodního dědictví – a), b), c)

Integrované nástroje Integrované územní investice („ITI“ – Integrated Territorial Investments, podle čl. 36 obecného nařízení) budou využity v metropolitních oblastech. Jádry metropolitních oblastí jsou největší města v ČR (Praha, Brno, Ostrava, Plzeň), včetně jejich funkčního zázemí. Z hlediska koncentrace obyvatelstva jsou k těmto centrům přiřazeny Ústecko-Chomutovská, Olomoucká a Hradecko-Pardubická aglomerace (celkem 7 ITI); Integrované plány rozvoje území (dále jen „IPRÚ“), zahrnující ostatní aglomerace krajských měst (České Budějovice, Karlovy Vary, Liberec – Jablonec, Jihlava, Zlín) a jejich zázemí a město Mladá Boleslav a jeho zázemí (celkem 6 IPRÚ). Zařazení IPRÚ vyplynulo z dohody regionálních partnerů a z Dohody o partnerství, Komunitně vedený místní rozvoj (dále jen „CLLD“ – Community-led Local Development, podle čl. 32 - 35 obecného nařízení). V roce 2014 existuje v ČR zhruba 182 Místních akčních skupin.

Integrované nástroje a podíly příjemců Podíl IN na celkové alokaci IROP je 29% (1,38 mld. EUR) z toho: 49,29% ITI 23,35 IPRÚ 27,36 CLLD Podíl na alokaci programu podle příjemců z řad: 17,3 % organizační složky státu a jejich organizace 30,9 % kraje a jejich organizace 32,1 % obce a jejich organizace 19,8 % ostatní (NNO, podnikatelé, církev apod.)

Implementační struktura

NA co je potřeba se zaměřit Úspěšně dokončit programy ze stávajícího období – renomé u EK, zkušenosti pro 2014-2020 Dokončení koncepcí a strategií na národní (ale i regionální a místní) úrovni Vyjednání našeho přístupu s EK Návaznost na měkké aktivity financované z ESF z OP Zaměstnanost a Op Věda, výzkum a vzdělávání Příprava projektových záměrů, legislativní/územní připravenost jednotlivých řešení a schopnost kofinancovat a uřídit projekt Udržitelnost – provoz, obnova pořízeného majetku

Co nás čeká v nejbližší době Ukotvení postupů pro integrované nástroje Dokončení strategií (národní, regionální) a splnění předběžných podmínek Dokončení předběžného hodnocení programu a dopadů SEA Zmapování absorpční kapacity Nastavení parametrů veřejné podpory Příprava na vyjednávání s EK Příprava řídicích a kontrolních mechanismů v programu a implementační struktury programu Nastavení koordinačních mechanismů s ostatními OP a národními dotačními tituly

Schvalování a náběh IROP Schválení nařízení v EU – prosinec 2013 Neformální vyjednávání OP s EK – 01-06/2014 Předložení jednotlivých OP vládě – červenec 2014 Předložení IROP k formálnímu vyjednávání s EK – červenec 2014 Schválení programu – konec roku 2014 Audit připravenosti systému – 1Q 2015 První výzvy – 1. polovina roku 2015

Rizika přípravy a realizace ČR neumí prioritizovat své potřeby (všechno všem a všude) Nepřipravenost strategií (co, jakým způsobem a v jaké míře) Protichůdnost snahy zjednodušovat a zároveň zvýšit dohled a kontrolu v systému Zatížení budoucích příjemců provozními výdaji na investice z předchozích období

Kde hledat další informace Web přípravy ČR na nové programové období http://www.strukturalni-fondy.cz/cs/Fondy-EU/Kohezni-politika-EU Web programu IROP + návrh programového dokumentu IROP http://www.strukturalni-fondy.cz/irop Novinky politiky soudržnosti 2014-2020 na stránkách DG Regia http://ec.europa.eu/regional_policy/what/future/index_cs.cfm

DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST Ing DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST Ing. Rostislav Mazal, Řídicí orgán IROP E-mail: irop@mmr.cz; mazros@mmr.cz Web: http://www.strukturalni-fondy.cz/irop Telefon: +420 22486 1379