Zájmena a pády Adjust the pronouns between slash marks to fit the context. Remember to use the correct case. Vzor: Pozdravuj od /já/ rodiče. Pozdravuj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
2 3 Lokalita Pod Javornic kou silnicí 4 směr Solnice směr Javornice směr Vamberk CENTRUM 10min. směr Častolovice.
Cases of Czech Names Rewrite the following sentence three times, each time substituting Karel for each name in turn. Věta: Mileno, kdo je s Evou u Vladimíra?

Jména a pády Put the nouns between slash marks into the appropriate case, as determined by the context. Vzor: Román se stal tím, čím v /minulost/ byla.
Způsobové slovesa Conjugate the infinitives in the following sentences to fit the context. Vzor: (smět) číst ten časopis? Smím číst ten časopis? *Taken.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L5 ex 3: my a já 1. Včera nám představil tu dívku.
Vy a ty: Changing Personal Pronouns In each of the following sentences, replace vy with ty, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the correct.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Pronouns in the Accusative & Dative Insert the appropriate pronouns into the sentences below. Vzor: Prosí ___, abych vyšel z pokoje. Prosí mě, abych vyšel.
ZÁJMENA Mgr. Michal Oblouk.
Telling Time Write out each of the following time expressions in words. Vzor: 5:25 Je pět hodin a dvacet pět minut. *Taken from Lesson 7, pg. 89, ex. 7.
Zájmena on, ona, oni Fill in the blanks with the appropriate forms of on, ona, or oni. Vzor: Já ___ znám jen od vidění. Já ho znám jen od vidění. *Taken.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Slovosled Unscramble the following sentences. Vzor: nebudu bez ničemu rozumnět slovníku Bez slovníku ničemu nebudu rozumnět. *Taken from Lesson 12, pg.
Song Presentations. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Ten, ta, to II Fill in the blanks with the appropriate forms of ten. Vzor: Proč potřebuješ ___ knihy? Proč potřebuješ ty knihy? *Taken from Review Lesson.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kolja 5 (první část). Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes.
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Kolja 9.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Constructions with by Rewrite the following sentences using by constructions. Do not change the aspect. Vzor: Chci hrát tenis. Chtěl/Chtěla bych hrát tenis.
Konverzace Máte psa nebo k očku?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Rozkazovací způsob Imperatives Rewrite the following sentences in the imperative. Vzor: Koupíš si dražší šaty? Kup si dražší šaty! *Taken from Review Lesson.
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 13. května 2014.
Pády a koncovky: Cases & Endings Adjust the words between slash marks to fit their contexts, using the appropriate case endings. Vzor: Co budeš dělat o.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
PROJEKT PŘEDPOVĚĎ POČASÍ Předpověď počasí na
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Working with Verbs I Rewrite the following three sentences, replacing vidět with the appropriate conjugated forms of rozumět, mluvit o, hledat, and pracovat.
Se a si: Reflexive Pronouns Insert se or si into the following sentences, if possible. Vzor: Povídali jsme ___ ještě několik minut. Povídali jsme si ještě.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Song Presentation. RL10 nová slova Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Ona a on: Masculine & Feminine Pronouns In each of the following sentences, replace ona with on, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the correct.
Prepositions & Cases Combine the following nouns with the given prepositions to form prepositional phrases. Don’t forget to use the correct case of the.
Dejte slovo do věty Rewrite the following sentences, replacing the underlined word with the word between slash marks. Remember to use the correct case.
My a já: Singular & Plural Personal Pronouns In the following sentences, replace my with já, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the appropriate.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Test určování a zařazování členovců
Budoucí a minulý čas Rewrite the following sentences in the past and future. Use the perfective if possible. Vzor: Začíná překládat román. Začal překládat.
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns Insert the correct form of the demonstrative pronoun into the following sentences. Be sure to use the appropriate case,
Connecting Sentences with který Connect the following sentences with který. Remember to put který into the appropriate number and case. Vzor: Viděl jsem.
Neurčitá zájmena Indefinite Pronouns In the following sentences, replace the underlined expressions by indefinite pronouns with approximately the same.
Conjugating Verbs Make sentences out of the following word groups. Omit personal pronouns. Use only the present tense. Vzor: /překládat/ vaši hru. (já)
Přeložte zájmena: Translate the Pronouns In each of the following sentences, translate the English pronouns into Czech. Possible variants will be displayed.
Zápor: Negation Negate the following sentences. This will require negating the verb and changing the indefinite pronouns into negative pronouns. Vzor:
Stupňování Put the words between slash marks into the correct form of the comparative or superlative. Vzor: Tahla zkouška je /lehký/ než tamta. Tahla zkouška.
Verbal Nouns Construct sentences with verbal nouns based on the following pattern. Vzor: Rád létám. Mám rád létání. *Taken from Lesson 10, pg. 126, ex.
SKLOŇOVÁNÍ ZÁJMEN ON, ONA, ONO
Prepositions & Cases II Form at least two reasonable prepositional phrases by combining the word between slash marks with the prepositions mezi, na, naproti,
Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes.
Ten, to, ta: Demostrative Pronouns
Ona a on: Masculine & Feminine Pronouns
Prepositions & Cases II
My a já: Singular & Plural Personal Pronouns
Se a si: Reflexive Pronouns
Zápor: Negation Negate the following sentences. This will require negating the verb and changing the indefinite pronouns into negative pronouns. Vzor:
Transkript prezentace:

Zájmena a pády Adjust the pronouns between slash marks to fit the context. Remember to use the correct case. Vzor: Pozdravuj od /já/ rodiče. Pozdravuj ode mě rodiče. *Taken from Review Lesson 10, pgs. 213-214, ex. 1 of Contemporary Czech by Michael Heim.

Zájmena a pády 1. Proč s /ona/ nesmí jít?

Zájmena a pády 1. Proč s ní nesmí jít? 2. Nač se /oni/ mám zeptat?

Zájmena a pády 1. Proč s ní nesmí jít? 2. Nač se jich mám zeptat? 3. Počkejte na /já/ chvíli!

Zájmena a pády 1. Proč s ní nesmí jít? 2. Nač se jich mám zeptat? 3. Počkejte na mne chvíli! 4. Přes pěkné počasí s /my/ nechtěl jít na výlet.

Zájmena a pády 1. Proč s ní nesmí jít? 2. Nač se jich mám zeptat? 3. Počkejte na mne chvíli! 4. Přes pěkné počasí s námi nechtěl jít na výlet. 5. Představil jsem ti /on/?

Zájmena a pády 1. Proč s ní nesmí jít? 2. Nač se jich mám zeptat? 3. Počkejte na mne chvíli! 4. Přes pěkné počasí s námi nechtěl jít na výlet. 5. Představil jsem ti ho? 6. Pospícháme kvůli /oni/.

Zájmena a pády 6. Pospícháme kvůli nim. 7. Je podobnější /já/ nebo /ty/?

Zájmena a pády 6. Pospícháme kvůli nim. 7. Je podobnější mně nebo tobě? 8. Jejich cvičení opravím bez /oni/.

Zájmena a pády 6. Pospícháme kvůli nim. 7. Je podobnější mně nebo tobě? 8. Jejich cvičení opravím bez nich. 9. Byl jsem k /oni/ nedávno pozván.

Zájmena a pády 6. Pospícháme kvůli nim. 7. Je podobnější mně nebo tobě? 8. Jejich cvičení opravím bez nich. 9. Byl jsem k nim nedávno pozván. 10. Sedni si vedle /já/.

Zájmena a pády 6. Pospícháme kvůli nim. 7. Je podobnější mně nebo tobě? 8. Jejich cvičení opravím bez nich. 9. Byl jsem k nim nedávno pozván. 10. Sedni si vedle mne. 11. Pořád jsme se /ona/ smáli.

Zájmena a pády 11. Pořád jsme se jí smáli. 12. Kromě /já/ nepřišel nikdo včas.

Zájmena a pády 11. Pořád jsme se jí smáli. 12. Kromě mne nepřišel nikdo včas. 13. Zpíval před /vy/ nebo po /vy/?

Zájmena a pády 11. Pořád jsme se jí smáli. 12. Kromě mne nepřišel nikdo včas. 13. Zpíval před vámi nebo po vás? 14. Tak já /oni/ to ukážu.

Zájmena a pády 11. Pořád jsme se jí smáli. 12. Kromě mne nepřišel nikdo včas. 13. Zpíval před vámi nebo po vámi? 14. Tak já jim to ukážu. 15. Budeme obědvat u /já/.

Zájmena a pády 11. Pořád jsme se jí smáli. 12. Kromě mne nepřišel nikdo včas. 13. Zpíval před vámi nebo po vámi? 14. Tak já jim to ukážu. 15. Budeme obědvat u mne. 16. Zdá se /já/, že jsem /oni/ někde už viděl.

Zájmena a pády 16. Zdá se mi, že jsem je někde už viděl. 17. Ani se na /já/ nepodíval.

Zájmena a pády 16. Zdá se mi, že jsem je někde už viděl. 17. Ani se na mne nepodíval. 18. Asi /ty/ nevěří.

Zájmena a pády 16. Zdá se mi, že jsem je někde už viděl. 17. Ani se na mne nepodíval. 18. Asi ti nevěří. 19. To pro /on/ nic neznamená.

Zájmena a pády 16. Zdá se mi, že jsem je někde už viděl. 17. Ani se na mne nepodíval. 18. Asi ti nevěří. 19. To pro něj nic neznamená. 20. Nic o /ona/ v Rudém právě nepíšou.

Zájmena a pády 16. Zdá se mi, že jsem je někde už viděl. 17. Ani se na mne nepodíval. 18. Asi ti nevěří. 19. To pro něj nic neznamená. 20. Nic o ní v Rudém právě nepíšou. 21. To chceš prodat /já/?

Zájmena a pády 21. To chceš prodat mně? 22. Půjdu na nádraží místo /on/.

Zájmena a pády 21. To chceš prodat mně? 22. Půjdu na nádraží místo něj/něho. 23. Jsem rád, že /ty/ vidím.

Zájmena a pády 21. To chceš prodat mně? 22. Půjdu na nádraží místo něj/něho. 23. Jsem rád, že tě vidím. 24. Dovolte /já/ to.

Zájmena a pády 21. To chceš prodat mně? 22. Půjdu na nádraží místo něj/něho. 23. Jsem rád, že tě vidím. 24. Dovolte mi to. 25. Nevíš o /on/ něco nového?

Zájmena a pády 21. To chceš prodat mně? 22. Půjdu na nádraží místo něj/něho. 23. Jsem rád, že tě vidím. 24. Dovolte mi to. 25. Nevíš o něm něco nového?