Výkonové zpoplatnění v ČR aktuální stav

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fakta o vývoji vlastnictví bytů v ČR za posledních 10 let Stanislav Drápal, Český statistický úřad Praha, 18. září 2012.
Advertisements

1 RESPONSIBLE CARE Projekt „Adaptabilita a posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu ČR“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Spotřební daň na pohonné hmoty - zachovat nebo snížit?
Jednotné evropské mýtné 0 TRUCK BUSINESS DAY BRNO, 10. Č ERVEN 2009.
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
Budoucnost hospodaření s komunálními odpady Dr. Ing. Lubomír Chytka ředitel odboru odpadů MŽP.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
Bytové družstvo U Arény
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
1 Možnosti financování projektů v oblasti vodohospodářské infrastruktury v ČR A. Programy spolufinancované z EU: 1. Operační program životního prostředí.
Bydlení v obecních bytech
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Podpora podnikání a investic a EU v následujícím období Ing. Ondřej Votruba | ředitel Divize Investic Brno, 24. duben 2013.
Finanční prostředky pro příští programové období prosince 2006 Ing. Bohdan Hejduk, náměstek ministra.
Aktuální vývoj v pojišťovnictví a jeho regulaci
Zábavná matematika.
Legislativní rámec ochrany zdraví obyvatel před hlukem MUDr. Michael Vít, Ph.D. hlavní hygienik ČR.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Základní škola Soběslav, tř. Dr. Edvarda Beneše 50 Tř. Dr. E. Beneše 50/II, Soběslav, IČO: tel: Vzdělávací.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
Mýtné systémy v ČR a Evropě 0 TRUCK & BUSINESS DAY BRNO, 10. kv ě ten 2010.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Financování výkonu státní správy územních samosprávných celků
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Jak dál ve zpoplatnění silnic? 0 O 2 TRUCK BUSINESS DAY LEDNICE, 12. KV Ě TEN 2011.
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Daňová reforma - reformní novela 2013 JUDr. Radim Boháč, Ph.D
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 24. března 2014.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Konsolidace veřejných financí v České republice “Když poplatník pláče...” Liberální institut & Katedra ekonomie Vysoká škola ekonomická, Praha Ing. Aleš.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Stávající situace billboardů u silnic a případné návrhy opatření Ing
1 ● zavedení eura I. STRATEGICKÉ PRIORITY AutoSAP pro další období schválené na 71. zasedání Rady ředitelů ● obnova vozového parku ● podpora.
Mobilový průmysl v ČR Automobilový průmysl v ČR Souhrnné výsledky za rok 2009 Ing. Martin Jahn, prezident Sdružení AP Brno, 3. června 2010 SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO.
Přednost početních operací
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Program průmyslového výzkumu a vývoje IMPULS
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
ISEM INTEROPERABILNÍ SYSTÉM ELEKTRONICKÉHO MÝTNÉHO Základní informace
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Silnice nebo železnice
seminář hybridní mýtné systémy 1 Ekonomika mýtných systémů Ladislav Bína, František Lehovec, Václav Skurovec České vysoké učení technické v.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Autor diplomové práce: Bc. Eva Slabší
„Racionalizace nákladových položek vybrané dopravní společnosti“
PROGRAM WORKSHOPU Úvodní slovo: Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. – MD ČR (odbor fondů EU) Prof. Ing. Petr Moos, CSc. – ČVUT (Fakulta dopravní) 1. MD ČR – připravované.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Výkonové zpoplatnění v ČR aktuální stav Ing. Milan Dont Odbor pozemních komunikací

Změny ve výkonovém zpoplatnění v roce 2011 Zavedení nové emisní třídy EURO V a vyšší Aktuální dělení dle emisních tříd EURO 0 – II EURO III, IV EURO V a vyšší Zvýšení sazeb o 25% platí pro emisní třídy EURO 0 – IV pro emisní třídu EURO V a vyšší zachovány sazby r. 2010 úprava pátečních sazeb (od 15 do 21 hod.) – zvýšení sazeb o 40%, resp. o 25% u dvounápravových vozidel Od 1.9.2011 zavedení nové skupiny vozidel – Autobus dělení jen podle emisní třídy sazby na D+R stejné jako na sil. I. tř. bez pátečního navýšení

Mýtné sazby v roce 2011 Tabulka mýtných sazeb (Kč/km) Emisní třída 0 – II Emisní třída III a IV Emisní třída V a vyšší Počet náprav 2 3 4≤ D+R - Pro časové období v pátek od 15.00 hod. do 21.00 hod. včetně: 3,59 6,48 9,45 2,65 5,08 7,35 2,12 4,06 5,88 D+R - Pro ostatní časová období v týdnu: 2,83 4,54 6,63 2,09 3,56 5,15 1,67 2,85 4,12 I. tř. - Pro časové období v pátek od 15.00 hod. do 21.00 hod. včetně: 1,71  3,15  4,55  1,25  2,45  3,50  1,00  1,96  2,80  I. tř. - Pro ostatní časová období v týdnu: 1,35  2,21  3,19  0,99  0,79  1,37 

Síť výkonového zpoplatnění k 1.1.2011

Vývoj výnosů výkonového zpoplatnění Vliv ekonomické recese je nejvíce patrný v roce 2009 Rok 2010 se vrací k trendu růstu dopravních výkonů Rok 2011 nárůst předepsaného mýtného o 20 – 25% (odhad) růst předepsaného mýtného je z poloviny způsoben zvýšením sazeb a z poloviny zvýšením výkonů oproti roku 2010

Vývoj emisních tříd vozidel Patrná obnova vozového parku dopravců Zvyšování podílu vozidel v emisní třídě E-IV a E-V má vliv na snížení výběru mýtného Zvýšení sazeb se nedotklo 32% výkonů zpoplatněných vozidel

Vývoj vážené průměrné sazby Do r. 2010 nedošlo ke zdražení mýtného (vyjma pátečního zvýšení) Vlivem obnovy vozového parku klesala vážená průměrná sazba Zdražení o 25% od 2011 přináší proti r. 2007 zvýšení průměrné sazby: o 3,4% na D+R o 5,9% na sil. I. tř.

Očekávaný podíl výběru mýtného k nákladům na PK Vážená průměrná sazba může dosahovat jen takové výše, aby příjmy z mýtného odpovídaly maximálně prostředkům vynakládaným na výstavbu, opravy a údržbu zpoplatněných komunikací

Připravované změny ve zpoplatnění v roce 2012 Další zvýšení sazeb o 25% nařízení vlády po meziresortním připomínkovém řízení platí pro emisní třídy EURO 0 – IV pro emisní třídu EURO V a vyšší zachovány sazby r. 2010 úprava pátečních sazeb (od 15 do 21 hod.) – zvýšení sazeb o 40%, resp. o 25% u dvounápravových vozidel zachování sazeb pro autobusy z roku 2011, opět bez pátečního navýšení Zavedení slev pro časté uživatele mýtného vládní novela zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích prošla projednáním na LRV nutné vytvoření nového nařízení vlády s principy udělení slev a výší přiznávaných slev (max. 13% z předepsaného mýtného)

Rozšíření sítě zpoplatněných komunikací Záměr MD rozšířit síť zpoplatněných silnic silnice I. tř. – extravilánové úseky většiny sítě silnic I. tř. silnice II. tř. – pouze vybrané vhodné úseky Nutné podmínky úprava legislativy zajištění vybudování ekonomicky smysluplného systému bez technologického omezení v rámci veřejné soutěže Opatření pro zabránění objíždění zpoplatněných silnic zpoplatnění silnic II. třídy, které jsou silně zatížené nebo mohou být logickou zkratkou při přejezdech mezi silnicemi I. třídy spolupráce s kraji na zajištění místní úpravy pomocí dopravního značení (omezení nákladních vozidel nad 3,5 / 7 / 10 / 12 t), spolupráce s Policií ČR

DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST. Ing. Milan Dont Odbor pozemních komunikací tel.: 225 131 258 e-mail: milan.dont@mdcr.cz web: www.mdcr.cz

Problematika objíždění Úsek: Praha - Zdice D5 – 28 km, 5,00 Kč/km => 140,00 Kč II/605 – 14 km, 2,60 Kč/km => 36,40 Kč