Gymnázium, Broumov, Hradební 218

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Výrok a jeho negace.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – Logické operace – oříznutí,
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Lineární nerovnice Autor: Mgr. Ludmila.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_764 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název:Výrok a jeho negace Autor:Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Výrok a jeho negace Autor: Mgr. Ludmila.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Vznik křesťanství Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Znaky dělitelnosti Autor: Mgr. Ludmila.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Dante Alighieri – Božská komedie Autor: Mgr. Šárka Rambousková.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny Autor: Mgr. Ludmila Lorencová Třída:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Hardware – operační paměť Autor:
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Exponenciální a logaritmické funkce a rovnice
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Baruch Spinoza, Gottfried Wilhelm Leibniz Autor: Mgr. Šárka.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: René Descartes Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Voltaire, J. J. Rousseau Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_763.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Kvadratické rovnice Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Racionalismus Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Lineární rovnice se dvěma neznámými -sčítací.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Kvadratické rovnice diskriminant Autor: Mgr.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny-násobení Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Číselné soustavy Autor: Mgr. Ludmila.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Druhá odmocnina reálných čísel Autor:
Výroková logika.
Martina Braunerová. A B U Zakreslete Vennův diagram pro uvedené množiny a vyznačte v něm všechny prvky množiny U:  Základní množina U je množina všech.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Lineární rovnice Autor: Mgr. Ludmila Lorencová.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Lineární rovnice se dvěma neznámými Autor: Mgr.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název šablony: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky.
Permutace s opakováním
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
VÝROKOVÁ LOGIKA Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
VÝROKOVÁ LOGIKA Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Transkript prezentace:

Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU090125 Název: Výroky s kvantifikátory a jejich negace Autor: Mgr. Ludmila Lorencová Datum ověření: 29. 10. 2012 Třída: 5. V Doporučený čas: 30 minut Stručná anotace Prezentace je určena k osvojení a procvičení výroků s kvantifikátory a jejich negace. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Gymnázium Broumov“ v OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, reg. č. CZ.1.07/1.5.00/34.0219.

Výroky s kvantifikátory a jejich negace

Obecný kvantifikátor Používá se v obecných výrocích, označujeme , vyjadřuje skutečnost, že daná vlastnost platí pro každý prvek Zápis: xM: V(x) Čteme: pro každou hodnotu x z množiny M platí vlastnost V(x) http://cs.wikipedia.org/wiki/Obecn%C3%BD_kvantifik%C3%A1tor

Existenční kvantifikátor Používá se v existenčních výrocích, označujeme , vyjadřuje skutečnost, že existuje alespoň jeden prvek, pro který daná vlastnost platí Zápis:  xM: V(x) Čteme: existuje alespoň jedno x z množiny M pro, které platí vlastnost V(x) http://cs.wikipedia.org/wiki/Existen%C4%8Dn%C3%AD_kvantifik%C3%A1tor

Přečti následující výrok a rozhodni, zda je tento výrok pravdivý. ∀ n∈ ℕ , n ≠ 1, ∃ k∈ ℕ , k <n . Pro všechna přirozená čísla n, různá od jedné, existuje alespoň jedno přirozené číslo k, které je menší než n. Výrok je pravdivý ∃ ∈n ℕ , ∀ ∈p ℕ , p ≠n , p > n Existuje přirozené čísl n, takové, že všechna přirozená čísla p různá od n jsou větší než n. Výrok je pravdivý, hledaným číslem n je 1.

Negace kvantifikovaných výroků Negace obecného kvantifikátoru: (xM; V(x))´ =  xM; V´(x) Negace existenčního kvantifikátoru: (xM; V(x))´ =  xM; V´(x)

Další kvantifikátory Výrok (Negace výroku) Negace výroku (Výrok) Každý …je… Aspoň jeden… není… Žádný … není … Aspoň jeden… je… Aspoň n… je… Nejvýše n-1 … je … Právě n … je Nejvýše n-1 nebo aspoň n+1 …je …

Další kvantifikátory Výrok (Negace výroku) Negace výroku (Výrok) Každý …je… Aspoň jeden… není… Žádný … není … Aspoň jeden… je… Aspoň n… je… Nejvýše n-1 … je … Právě n … je Nejvýše n-1 nebo aspoň n+1 …je …

Každý student složil úspěšně maturitní zkoušku. Negujte kvantifikované výroky: Každý student složil úspěšně maturitní zkoušku. Negace: Alespoň jeden student nesložil úspěšně maturitní zkoušku. Uvedená rovnice má právě 2 řešení v množině R Negace: Uvedená rovnice má nejvýše 1 nebo alespoň 3 řešení v množině R Dnes si kopím nejvýše 4 knihy. Negace: Dnes si koupím alespoň 5 knih.

Neguj výrok a posuď pravdivost: Existuje alespoň jedno reálné číslo x, pro které = x Pro všechna reálná čísla x ˃1 platí ˃ x. Každé přirozené číslo, které je dělitelné deseti, je dělitelné pěti. Existuje aspoň jedno přirozené číslo, které není sudé ani liché. Každé přirozené číslo je sudé nebo liché.

Neguj výrok a posuď pravdivost: Existuje alespoň jedno reálné číslo x, pro které = x P Pro každé reálné číslo x platí x N Pro všechna reálná čísla x ˃1 platí ˃ x. P Existuje aspoň jedno reálné číslo x ˃1, pro něž platí x N Každé přirozené číslo, které je dělitelné deseti, je dělitelné P Existuje aspoň jedno přirozené číslo, které je dělitelné deseti a není dělitelné pěti. N Existuje aspoň jedno přirozené číslo, které není sudé ani liché. Každé přirozené číslo je sudé nebo liché. P

Zdroje: Polák J.: Přehled středoškolské matematiky. SPN Praha 1991 Petáková J.: Matematika – příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Prometheus Praha 2009 Bušek I.,Calda E.: Matematika pro gymnázia: základní poznatky z matematiky. Prometheus Praha 2009. http://cs.wikipedia.org/wiki/Hlavn%C3%AD_strana https://khanovaskola.cz/