1 Rozšíření podpory odborného vzdělávání Dalibor Štys ministr školství, mládeže a tělovýchovy Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora učňovského školství v Olomouckém kraji
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Projekt IQ auto = IQ Industry VIZE: DOSÁHNOUT SHODY MEZI POTŘEBAMI KVALIFIKOVANÉ PRACOVNÍ SÍLY ZE STRANY PRŮMYSLU A NABÍDKOU TRHU PRÁCE VYMEZENOU ODBORNÝMI.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
CENTRUM VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGŮ ODBORNÝCH ŠKOL. Cíle projektu Vytvořit v Uherském Brodě regionální centrum pro další vzdělávání pedagogů - oblast strojírenství.
Vize zaměstnavatelů o nastartování systému CŽU Model SR, NSP, NSK a zákon č. 179/2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Vzdělávání v energetice Informace o zahájení realizace projektu „Zvýšení úrovně odborných znalostí, dovedností a kompetencí zaměstnanců a zaměstnavatelů.
Podpora odborného vzdělávání MŠMT - září Vzdělávací nabídka v. požadavky trhu práce -zpětná vazba má dlouhý časový posun -předvídání ekonomického.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rámec kvalifikací VŠ vzdělávání Tomáš Fliegl, Odbor VŠ, MŠMT
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
1 Národní kulatý stůl k problematice vyššího odborného vzdělávání Praha, 25. únor 2015 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, 118.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
CÍLE A PŘÍNOS MISTROVSKÉ ZKOUŠKY
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
Rozvoj technického vzdělávání Strategie a hlavní cíle týmu 81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Brno, 4. dubna 2013 Předkládá: Řídící tým.
Odborné vzdělávání a Evropa Helena Úlovcová
Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Návrhy Ministerstva průmyslu a obchodu a zaměstnavatelů pro zlepšení pozice a kvality výstupů odborného školství.
Nástroje daňových úlev
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ PRO PRAXI … PRAXE PRO VZDĚLÁVÁNÍ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY Vladimír.
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Podpora odborného školství v ČR Česko-německá konference k odbornému školství 25. září 2013 Litomyšl.
NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Programy podpory technického vzdělávání v Jihomoravském kraji.
Soulad vzdělávací nabídky a požadavků trhu práce (?) Ing. Miloš Rathouský, sekce zaměstnavatelská,
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Asociace SPŠ Opatření na podporu OV Špindlerův Mlýn 9. října 2012.
Spolupráce středních škol a firem v Pardubickém kraji Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
Pohled zaměstnavatelů na současný systém OV Ing. Miloš Rathouský, SP ČR.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
Informace pro členy oborových skupin Analýzy a informace vytvářené v NÚV k přechodu a uplatnění absolventů škol na trhu práce Ing. Jiří Vojtěch vedoucí.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Šetření uplatnění absolventů vysokých škol
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Budoucnost odborného školství
Škola jako partner firmy
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Společné setkání „minitýmů“
Základní vzdělávání a další …
4. schůzka TS odborné vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
PHmax ve středním vzdělávání
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Datová opora pro nastavení cyklu kvality
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Výsledky dotazníkovÝCH šetření
Setkání kariérových poradců
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

1 Rozšíření podpory odborného vzdělávání Dalibor Štys ministr školství, mládeže a tělovýchovy Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 • tel.: •

2 Vývoj struktury žáků ve středních školách - Dlouhodobě se přibližně 80 % žáků vzdělává v oborech vzdělání s odborným zaměřením. - Vlivem demografické křivky klesají absolutní počty žáků/absolventů, ne však počty relativní. - Až 17 % žáků 1.r. SŠ mění obor vzdělání => může znamenat nerozhodnost ve volbě povolání. - Nedostatek absolventů v některých oborech je možné ovlivnit změnou oborové struktury.

3 Počet žáků v oborech vzdělání s výučním listem roste - Je pozitivní, že po výraznějším propadu podílu žáků vstupujících do 1. ročníků oborů středních škol bez maturitní zkoušky, se dané obory stabilizovaly a jejich podíl od roku 2009 stoupá. V roce 2010 bylo v celorepublikovém průměru dosaženo hodnoty 33, 3 %. - Za obráceným trendem vývoje patrně stojí nejen vliv nově koncipované MZ, ale také další opatření na podporu odborného vzdělávání MŠMT, krajů i zaměstnavatelů (např. projektová podpora, podniková nebo krajská stipendia, resp. nabídka budoucích pracovních smluv).

4 Míra nezaměstnanosti 1.pololetí Eurostat - U absolventů SV s výučním listem je doložitelná vyšší míra nezaměstnanosti až 40 % absolventů technických oborů vzdělání odchází pracovat do jiného oboru (který není ani příbuzný), než pro který se vzdělávalo. - PIAAC: rozvoj všeobecných kompetencí přispívá k lepšímu uplatnění na trhu práce. Poznámka: Parity kupní síly (PPP) měn nejsou sice exaktně definovanou veličinou, avšak umožňují podstatně přesnější srovnání skutečné ekonomické úrovně, struktury a výkonnosti států.

5 Jak mohou přijatá opatření v oblasti daňových úlev konkrétně pomoci v odborném vzdělávání? -Vlastní podpora spolupráce škol a firem přináší zejména zvýšení kvality odborného vzdělávání a usnadnění přechodu absolventů škol na trh práce. -Zvýšení motivačního příspěvku by mělo firmám pomoci lépe ovlivnit rozhodování žáků při výběru mezi obory vzdělání, které jsou pro žáky perspektivní a trh práce potřebné. -Odpočet 200,- Kč za každou žákohodinu pomůže zejména středním a malým firmám zapojit se do spolupráce se školami. -Dodatečný odpočet vstupní ceny majetku pořízeného a alespoň částečně využívaného pro účely OV umožní žákům lepší přístup k moderním technologiím.

6 Podpora spolupráce škol a firem – IPn POSPOLU 106,5 mil. Kč (prosinec 2012 – červen 2015), realizátor NÚV Projekt iniciovaný Svazem průmyslu a dopravy, MPO v koordinačním výboru -Cílem je vytvoření takového modelu spolupráce, při kterém konají žáci v maximální možné míře svou praktickou přípravu na pracovištích zaměstnavatelů. V realizační fázi je cílem ověřit modely spolupráce škol a firem v praxi, získat podklady pro metodické materiály a také návrhy a doporučení případných legislativních změn. V plánu je podpořit celkem 25 partnerství. -Dalšími aktivitami je např. zmapování spolupráce středních škol a firem v celé ČR a podpora účasti odborníků z praxe ve školách. Aktuálně: -Od října 2013 probíhá v 5 partnerstvích pilotáž modelů spolupráce škol a firem. Celkem je do ní zapojeno sedm škol a 43 firem, které budou ověřovat zejména realizaci odborného výcviku celkem 430 žáků z oborů. -Od 1. listopadu do 20. prosince 2013 je možné partnerství škol a firem přihlásit do nového výběrového řízení na výběr dalších dvaceti partnerství pro pilotáž a získat v něm finanční příspěvek ve výši od 1,3 do 2,8 mil. Kč.

7 Výstupy projektu POSPOLU - Modely spolupráce škol a firem včetně pilotního ověřování některých, zejména technických oborů - Metodické a učební materiály pro odborný výcvik a profilovou maturitní zkoušku v jednotlivých oborech vzdělání - Vzdělávací akce: pro ředitele a učitele škol pro přenos zkušeností mezi firmou a školou pro zřizovatele - Podpora vzájemné komunikace cílových skupin - Metodický portál - rozsáhlé šetření mezi středními školami a firmami o dobrých zkušenostech i bariérách ve vzájemné spolupráci - návrh souboru legislativních opatření

8 Děkujeme za pozornost