Výroční zpráva – děs a běs (knihovníků)? Strašidelnou pohádku (snad) s dobrým koncem vypráví Marek Timko.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metrické vlastnosti.  Odchylka dvou r ů znob ěž ných p ř ímek je velikost ka ž dého z ostrých nebo pravých úhl ů, které p ř ímky spolu svírají. • (R.
Advertisements

 Je soubor jednoduchých a ú č elných opat ř ení vedoucích k záchran ě ž ivota.
Nábo ž enství  islám  nejmladší z 3 tzv. abrahamových nábo ž enství  druhé nejrozší ř en ě jší nábo ž enství  Korán  monoteismus  46 stát ů  Šárí‘a.
Název projektu:Učení pro život Reg. číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony:V/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí.
N ORMÁLNÍ JE NEKOU Ř IT Ž ALOUDÍKOVÁ, I., H RUBÁ, D. P D F A LF MU BRNO Výchova ke zdravému životnímu stylu a nekuřáctví na I.stupni ZŠ.
Typografie formální úprava
Konference UNIV 2K 1. a Ing. Petr Richter ředitel školy VOŠ, SPŠ a OA Čáslav Přemysla Otakara II. 938 VOŠ, SPŠ a OA Čáslav.
Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
+ REPORT Z VÝZKUMU A ANALÝZY POT Ř EB LLP-2012-LV-KA4-KA4MP.
DEMOKRACIE Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Projekt EU – OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
 Co je strategie? Dlouhodobý plán č inností zam ěř ený na dosa ž ení cíle Z ř eckého „strategos“ – generál - vedení  Rozdíl mezi strategií a taktikou?
2014 / 2015 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka - Rocky Ideologica.
Hlavním cílem DZ je možnost aktivního zapojení d ě tí a mládeže do zlepšování života ve m ě st ě Litom ěř ice a okolí. Dalšími p ř ínosy jsou: ZZázemí.
SPRÁVNÍ ORGÁNY OBCE Mgr. Michal Oblouk.
2014 / 2015 Hospodaření Kateřina Hrdličková - Matýsek Fiscus.
 Facebook. Facebook vlétl na č eský internet doslova jako uragán. B ě hem velice krátké doby si tato komunitní sí ť vytvo ř ila statisíce fanoušk ů,
2012 / 2013 Na č em stojí skauting? Jan Peroutka Ideologica.
2012 / 2013 Hospodaření Kateřina Hrdličková - Matýsek Fiscus.
2012 / 2013 Psychologie Komunikace Zuzana Psychologia.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
 je to zp ů sob odesílání, doru č ování a p ř ijímání zpráv p ř es elektronické komunika č ní systémy  ová adresa:
VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. Ing. Dominik Vymětal, DrSc.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Přístupy k péči o staré občany v zahraničí a u nás.
M.C.TRITON, spol. s r.o. „Vzdělaný zastupitel“ Podpora volených představitelů měst a obcí.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
P ř íprava a pilotá ž vzd ě lávacích program ů (v č etn ě metodik) pro d ě ti a mláde ž zam ěř ených na rozvoj metod vzd ě lávání v oblasti rozvoje klí.
Ú ř ad vlády Č R Tereza Kunertová 2013 Evropský rok občanů.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
PhDr. Pavel Be ň o Tel nebo
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Koordina č ní skupina Rodiny, d ě ti a mládež Zámek "Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v D ěč ín ě " CZ.1.04/3.1.03/ “ 3. Komunitní.
Praktické zkušenosti a doporuční Praktické zkušenosti a doporuční Program Cíle 3/Ziel3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_3001_LICHVA Téma: Pojem _ LICHVÁŘSKÉ PRAKTIKY Číslo projektu:
Zpracoval Ing. Jan Weiser Dispoziční řešení prodejen.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Josef Procházka08 VKZ (Výchova ke zdraví) P08B0308P.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Centrum na podporu integrace cizinců
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomika Finanční řízení neziskových organizací 3.
INFORMAČNÍ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Pracovní porada Pracovní list.
Společenská odpovědnost ve školství
Techniky práce s mentálně postiženými
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Pracovní porada Pracovní list.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Základní informace o poskytovateli
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
Korporátní identita Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Transkript prezentace:

Výroční zpráva – děs a běs (knihovníků)? Strašidelnou pohádku (snad) s dobrým koncem vypráví Marek Timko.

Co je to? Výro č ní zpráva (VZ) – je č asto jediným pravidelným materiálem, ve kterém knihovna poskytuje souhrnné informace o místu p ů sobnosti, vedení, organiza č ní struktu ř e, poskytovaných slu ž bách, pé č i o své zam ě stnance i u ž ivatele, výsledcích, rozvoji a plánech do budoucna. Pat ř í proto jednozna č n ě mezi nejd ů le ž it ě jší komunika č ní nástroje. Dob ř e zpracovaná VZ se proto také stává p ů sobivým marketingovým materiálem.

K č emu slou ž í?  informuje svého z ř izovatele, své zam ě stnance, jako i širší ve ř ejnost o dosa ž ených výsledcích a výhledu do budoucnosti,  informuje o budoucí strategii a cílech,  p ř edstavuje knihovnu (a její partnery) potenciálním u ž ivatel ů m,

K č emu slou ž í?  je jedním z marketingových nástroj ů ve vztazích se svými u ž ivateli i širší ve ř ejností,  je výrazným propaga č ním materiálem a vhodnou pom ů ckou p ř i prezentacích knihovny, propaga č ních i eduka č ních akcích i seminá ř ích, výstavách apod.,  napl ň uje zákonné po ž adavky.

Pro koho je ur č ena? Cílové skupiny:  z ř izovatel  potenciální sponzo ř i  orgány státní správy  sd ě lovací prost ř edky a média

Pro koho je ur č ena?  stávající a potenciální zam ě stnanci  stávající a potenciální u ž ivatelé  potenciální partne ř i – v rámci spolupráce nap ř. další knihovny  „nátlakové“ skupiny (r ů zná hnutí, sdru ž ení, ob č anské iniciativy...)

P ř íprava. Pár praktických a dob ř e mín ě ných rad!  Práce za č n ě te v č as!  Rozhodn ě te se, zda výrobu výro č ní zprávy sv ěř íte specializované agentu ř e, nebo ji zpracujete sami.  Jmenujte vedoucího projektu (pokud se nenominuje sám).  Sestavte realiza č ní tým.

P ř íprava. A ješt ě pár praktických a dob ř e mín ě ných rad!  Zpracujte reálný harmonogram a sna ž te se ho po celou dobu dodr ž ovat.  Seznamte se s VZ knihoven s obdobným charakterem č innosti (inspirujte se!).  Ujasn ě te si hlavní témata výro č ní zprávy a formulujte hlavní sd ě lení (slogan).

P ř íprava. A ješt ě pár praktických a dob ř e mín ě ných rad!  Rozhodn ě te o struktu ř e a rozsahu jednotlivých kapitol zprávy.  Odsouhlaste výtvarné a grafické ř ešení materiálu s vedením.

Dobrá VZ by m ě la:  být otev ř ená a pravdivá  být jasná a p ř ehledná  mít dostate č ný č asový záb ě r  poskytnout p ř edstavu o vývoji knihovny  být „o lidech a pro lidi“  prezentovat strategii knihovny (specifické zám ě ry a cíle)  obsahovat kapitolu o sociální odpov ě dnosti

Stručně řečeno: Jen celkov ě kvalitní výro č ní zpráva je dobrá. Tedy p ř ehledn ě strukturovaná, jasn ě a zajímav ě napsaná, originální, dob ř e typograficky zpracovaná, s poutavými ilustracemi – taková, která upoutá na první pohled.

S kým spolupracovat? Polo ž te si pár otázek…  Kolik let v oboru tvorby VZ p ů sobí?  Kolik zpracoval VZ?  Kdo jsou jeho hlavní klienti a jak dlouho pro n ě pracuje?  Poskytuje poradenství ke struktu ř e a obsahu VZ?

S kým spolupracovat? Polo ž te si pár otázek…  Je schopen a ochoten garantovat napln ě ní povinných nále ž itostí vyplývajících z hospodá ř ských zákon ů v aktuálním zn ě ní?  Má zkušenosti s copywritingem a s p ř eklady?

S kým spolupracovat? Polo ž te si pár otázek…  Kolik je schopen nasadit na projekt do týmu lidí?  Je dr ž itelem certifikátu ISO pro danou č innost?  M ůž e p ř edlo ž it ukázky realizovaných prací?

Desatero tv ů rce VZ 1. Nep ř edpokládejte, ž e č tená ř vaši knihovnu zná. 2. Ur č ete hlavní sd ě lení (téma, poslání). 3. Za ř a ď te obsah, poslání knihovny a p ř ehled vývoje základních ukazatel ů hned na za č átek výro č ní zprávy. 4. Ur č ete, které vývojové trendy budou ve zpráv ě dolo ž eny tabulkami č i grafy. 5. Jasn ě definujte své strategické cíle.

Desatero tv ů rce VZ 6. Zvolte pro VZ takové grafické/výtvarné ř ešení a styl, které vystihne specifický ráz vaší knihovny. 7. P ř ipravte č tená ř sky p ř ív ě tivý materiál. 8. Usilujte o jednoduchou a d ů stojnou VZ, která bude p ů sobit p ř ita ž liv ě a zajímav ě. 9. Zachovejte konzistentní p ř ístup ke zpracování jednotlivých č ástí materiálu. 10. VZ nem ůž e být zárove ň profil spole č nosti, náborová bro ž ura a materiál, který p ř iláká sponzory i nové u ž ivatele.

10 nej č ast ě jších chyb – 1. V úvodním slov ě se musíme pochválit, finan č ní ( č i jiné) výsledky to za nás neud ě lají.

10 nej č ast ě jších chyb – 2. Nemáme-li o sob ě co ř íct (nebo to ř íct nechceme), ud ě láme z VZ obrázkovou kní ž ku.

10 nej č ast ě jších chyb – 3. Ur č ité a neur č ité č leny v p ř ekladu ov ěř eném rodilým mluv č ím nám opraví naši absolventi ve č erních kurz ů angli č tiny.

10 nej č ast ě jších chyb – 4. Po ř ízení fotografií č len ů vedení sv ěř íme vít ě zi celoknihovní sout ěž e o nejlepší fotografii z dovolené.

10 nej č ast ě jších chyb – 5. Č ím více odborných a cizích slov, tím lépe (jenom ta č eština dostane pon ě kud na frak...).

10 nej č ast ě jších chyb – 6. Široká tabulka na dvoustranu? Vylou č eno! Obrátit o 90°!

10 nej č ast ě jších chyb – 7. VZ bude vypadat nejlépe, kdy ž slou č íme všechny krásné prvky ze všech p ř edlo ž ených grafických/výtvarných návrh ů.

10 nej č ast ě jších chyb – 8. Nejkrásn ě jší ilustrací jsou naše certifikáty. Ideáln ě o velikosti dopisní známky.

10 nej č ast ě jších chyb – 9. Luxusní výro č ní zpráva = drahý papír a nánosy laku na všech stránkách.

10 nej č ast ě jších chyb – 10. Na internetové stránky dáváme PDF výro č ní zprávy v takové velikosti, aby bylo prakticky nemo ž né ho otev ř ít.

A strašidelné pohádky je konec. D ě kuji vám za pozornost.