Ing. Lubomír Vavroš, LET´ S FLY s.r.o. Budoucnost evropského malého letectví z pohledu letecké společnosti a praktické dopady na výcvik budoucích pilotů Ing. Lubomír Vavroš, LET´ S FLY s.r.o. BUDOUCNOST TĚŽKO VĚŠTIT, SNAD MŮŽEME DEFINOVAT, CO CHCEME, něco o mě
VZDUCH JE NAŠE MOŘE T.G.MASARYK MASARYKOVA LETECKÁ LIGA bratři Žůrovcové, TATRA, největší vojenská báze TRADICE ČESKOSLOVENSKÉ HO LETECTVÍ A LETECKÉ ŠKOLY MASARYKOVA LETECKÁ LIGA PODPORA ZÁJMU O LETECTVÍ DOPADY DO VŠECH ODVĚTVÍ LETECKÉHO PRŮMYSLU A NAVÍC DEKLAROVANÁ PODPORA STÁTU PODPORA POCITU VZÁJEMNOSTI MEZI LETECKÝM PERSONÁLEM VYSOKÁ MÍRA MOTIVACE A VNITŘNÍ KÁZNĚ U LETCŮ HISTORIE, nebyly rozdíly
CO POTŘEBUJE LETECKÁ SPOLEČNOST ? ZKUŠENÝ, KVALITNĚ VYCVIČENÝ LETECKÝ PERSONÁL KVALITNĚ VYCVIČENÝ ZNAMENÁ BEZPEČNÝ A EFEKTIVNÍ DOSTATEČNĚ SEBEVĚDOMÝ A SOUČASNĚ RESPEKTUJÍCÍ PŘEDPISY A OBECNÁ PRAVIDLA MEZILIDSKÉHO CHOVÁNÍ - lidský činitel – častá příčina problémů v oblasti FS OTÁZKOU JE, JAK TUTO POTŘEBU ZABEZPEČIT
– NEOMEZENÝ ( OPTIMÁLNÍ ) POČET ZÁJEMCŮ Z ŘAD ZKUŠENÝCH PILOTŮ IDEÁLNÍ STAV – NEOMEZENÝ ( OPTIMÁLNÍ ) POČET ZÁJEMCŮ Z ŘAD ZKUŠENÝCH PILOTŮ SKUTEČNOST JE ODLIŠNÁ - CITLIVOST OBCHODNÍHO LETECTVÍ NA VNĚJŠÍ VLIVY - NEROVNOMĚRNÁ POTŘEBA LETECKÉHO PERSONÁLU - EKONOMICKÁ NÁROČNOST LETECKÉHO VÝCVIKU - „DOČASNOST“ LETECKÉ KVALIFIKACE výsledkem je nerovnoměrná potřeba, ne vždy kopírující nabídku
REALITA LETECKÉ SPOLEČNOSTI MUSÍ AKCEPTOVAT I ČERSTVĚ VYCVIČENÉ PILOTY VÝBĚR PILOTŮ OVLIVŇUJÍ NEJEN PROFESNÍ POŽADAVKY NÁSLEDNÝ PROFESNÍ RŮST ( NABÍRÁNÍ ZKUŠENOSTÍ ) UVNITŘ SPOLEČNOSTÍ OVLIVŇUJÍ NEGATIVNÍ JEVY SNAHA O EFEKTIVITU ( CENU ) VÝCVIKU VEDE K ÚZCE SPECIALIZOVANÉMU VÝCVIKU CHYBÍ VŠEOBECNÉ LETECKÉ ZÁKLADY A „PEVNÁ PŮDA POD NOHAMA“ některé praktiky výběru pilotů zcela rezignují na využití potenciálu všeobecného letectví
ZPĚT KE VŠEOBECNÉMU LETECTVÍ BUDOUCNOST JE TĚŽKÉ PREDIKOVAT MNOHO TYPŮ LETECKÝCH AKTIVIT – ROZTŘÍŠTĚNOST VÝCVIKU A POŽADAVKŮ VOJENSKÉ LETECTVÍ existuje jen letectví
ROZVOJ „MALÉHO“ LETECTVÍ A AIRLINES ČÍM ŠIRŠÍ ZÁKLADNA, TÍM LEPŠÍ „ PRVNÍ LIGA“ LETCKÁ BEZPEČNOST JE V ZÁJMU STÁTU, STEJNĚ JAKO V POZEMNÍ DOPRAVĚ zvyšování standartů leteckého výcviku bez ohledu na zaměření PODPORA LETECKÉHO VÝCVIKU PŘES AIRLINES cílem není výcvik, ale letová bezpečnost ZROVNOPRÁVNIT PŘÍSTUP K LETECKÉ PRÁCI návrat k optimálnímu využívání zdrojů pilotů se zkušenostmi Integrovaný či modulový?