Kresba MTBO map a tratí
Kde získat informace IOF MTBO klíč http://orienteering.org/wp-content/uploads/2010/12/International-Specification-for-MTB-Orienteering-Maps-2010.pdf Česká verze http://www.mtbo.cz/archiv/2011/ISMTBOM2010cz_on.pdf
Požadavky na MTBO mapu Zvýraznění cest na úkor ostatních informací Barvy na obrazovce vs barvy při tisku. Pokud není tiskárna, která si umí sama upravit ocd, tak alespoň musí poslat barevné profily pro tiskárnu. Pokud ani to není schopná, tak počítat s několika (i desítky) zkušebními tisky Správné tloušťky Občas potřeba potlačit hnědou
Požadavky na MTBO mapu Vynechání rozptylujících objektů (jámy, prohlubně, mělké rýhy, ale klidně i výrazné stromy a vývraty) Posedy a krmelce, orientační bod pro začátečníka, ale většinou zbytečný a snižující čitelnost Jen modré poledníky Volba měřítka
Požadavky na MTBO mapu Vyjádření sjízdnosti cest Problém,když každý mapuje jinak a neexistuje hlavní kartograf, který by nastavil jednotnou sjízdnost (společné první mapování). Sjednotit žluté průseky a sjízdné průseky Oprostit se od počasí a sklonu Mapovat s kolem !!!!!!
Požadavky na MTBO mapu Čitelnost za jízdy a srozumitelnost!!! Správné napojení křižovatek Špatně Dobře
Požadavky na MTBO mapu Tvary křižovatek!!!
Problémy převodu OB map Pouhé nahrazení symbolů nelze
Problémy převodu OB map Pouhé vymazání symbolů nestačí
Kresba tratí Problémy s přetiskem Potřeba dvou vrstev fialové (nad cesty a pod cesty) Kolečka a spojnice jsou jiné tloušťky než pro pěší OB Kolečko kontroly - dolní fialová Ve všech měřítkách stejně velké 5,5-6mm Středový bod - horní fialová Číslo a kód kontroly – horní fialová Spojnice kontrol – dolní fialová Pohlídat si vyřezání a posun mimo cesty, i když je pod černou barvou
Kresba tratí Ocad bohužel neumí tisknout z traťového souboru barvu pod podkladovou mapu => finální export do jednotlivých ocd. V nich pak upravit vyřezání spojnic a umístění kódů (vyřezání koleček je dobré dělat v hlavním souboru)
Kresba tratí Ukázky
Kresba tratí Ukázky
Kresba tratí Ukázky