Vyskytuje se ve třech rovinách:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Platební podmínky.
Advertisements

Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Podnikání Podnikáním se rozumí soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku. Podnikatelem.
Vlastní a franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?
Financování Vniřní a vnější. Vnitřní financování  Důvody:  Větší hospodářská a finanční nezávislost  Lepší likvidita  Lepší přístup k úvěrům  Menší.
Tvorba cen v maloobchodě
Evropská soukromá společnost s r. o
Firma a jejich cíle.
LUKÁŠ MELNIČÁK FINANCE A MARKETING VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ.
Opakování k maturitě.
Obchodní společnosti.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.10 Ročník2. ročník.
Bankovní obchody Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Cenné papíry kapitálového trhu.
Rozvaha.
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Sdružování organizací
NAUKA O PODNIKU I Sdružování podniků.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Franchise Days Prague 2012, , Corinthia Hotel Prague Farmářské potraviny v kamenných prodejnách.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
1.Obsah marketingového řízení
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 4. duben 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.8.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
Podnikání Ing. Vojtěch Jindra
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Franchisa. Co je franchisa Za úplatu poskytnutí vyzkoušeného podnikatelského konceptu/modelu/ značky a podpory jiným podnikatelům. Podnikatel Franchisant.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
= kapitálová obchodní společnost - společníci = akcionáři se na ní podílejí poskytnutým kapitálem (přičemž samotný chod řídí profesionální management)
DISTRIBUCE.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
Obchodní společnosti.
Model strategie marketingového mixu
Firemní bankovnictví a jeho trh – distribuce a odměňování
Franchising VY_62_INOVACE_ ledna 2014
Začínáme podnikat aneb podnikatelský plán v praxi Lucie Vaigertová Střední škola KNIH, o.p.s.
MIKROEKONOMIKA TYPOLOGIE PODNIKŮ.
Obchodní společnosti. veřejná obchodní společnost veřejná obchodní společnost komanditní společnost komanditní společnost společnost s ručením omezeným.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
IAS 7 Výkazy peněžních toků. Cíl standardu Požadovat poskytování informací o proběhlých změnách stavu peněžních prostředků a peněžních ekvivalentů účetní.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Hodnocení a odměňování pracovníků OBSAH: 1.Výrobní faktory v podnikové činnosti 2.Majetek podniku a jeho členění 3.Členění z hlediska složení majetku podniku.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Ekonomika Tematický.
Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy Franchising.
Druhy bank. Obchodní banky (komerční) Hypoteční banky Úvěrová a spořitelní družstva (kampeličky) Banky se speciálními funkcemi.
Ing. Veronika Dostálková MBA Finance a peníze v podniku Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Sdružování organizací
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní společnosti I.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
MAJETEK PODNIKU Kateřina dušáková.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Transkript prezentace:

Vyskytuje se ve třech rovinách: Franchising Vyskytuje se ve třech rovinách: LICENČNÍ SMLOUVY nabyvatel licence je oprávněn provozovat pod obchodním jménem, ochrannou známkou, ...apod., náležejícími poskytovateli licence. DISTRIBUTORSKÉ SMLOUVY např. na spotřební techniku, automobily, ... apod. VÝROBU PATENTOVANÝCH VÝROBKŮ (např. nealkoholické nápoje COCA COLA ...). Součástí licence je i právo výrobce připojovat k výrobkům ochranné známky frančízora

Franchisingová smlouva po dobu platnosti smlouvy může nabyvatel provozovat svoji podnikatelskou činnost pod obchodním jménem (známkou) poskytovatele. opravňuje poskytovatele průběžně kontrolovat nabyvatele poskytovatel je zavázán nabyvateli pomocí v jeho podnikání (např. zaškolení, propagace, ... apod.). nabyvatel je zavázán platit po dobu platnosti smlouvy v pravidelných intervalech dohodnuté částky peněz za poskytnutí práva provozovat frančízový podnik (% z obratu). není obchodní smlouvou mezi holdingovou společností a jeho dceřinou společností ani smlouvou mezi samostatným podnikatelem a společností, kterou kontroluje, ... apod.

Pomoc poskytovatele spoluvytváří celkovou koncepci podnikání pomáhá při založení podniku, zajišťuje vyškolení pracovníků ve všech oblastech vedení firmy odstraňuje rizika spojení s otevřením nového podniku a poskytuje “nezkušenému podnikateli” uváděním vzorů může poskytnout nabyvateli podrobné směrnice týkajících se vedení podniku např. informační bulletin, průzkum trhu celoplošná i místní inzerce a reklama možnost nákupu ve velkém manažerské a účetní poradenství a služby studium výrobních postupů a obchodních metod.

Rysy franchisingu Formy licence na podnikání po určitou dobu, v určené geografické oblasti, pod názvem poskytovatele, použití jeho ochranných známek, ... Předmětem smlouvy je obchodní činnost ve formě služby – obchodní koncept Poskytovatel zaškolí nabyvatele Poskytovatel poskytuje nabyvateli tzv. zajišťovací služby a pomáhá mu, aby byl úspěšný Nabyvatel za poskytnutí “licence” se zavazuje provést: úvodní investice do frančízového podniku, platit poskytovateli % z dosaženého obratu svého podniku. Dále může být povinen odebírat vybavení, suroviny, služby pro chod podniku od dodavatelů určených poskytovatelem. Podnik vlastní nabyvatel a podniká na své vlastní riziko. Při prodeji podniku obvykle vyžaduje přednostní právo odkupu poskytovatel.

Druhy franchisingu Servisní Výrobní Distribuční nabyvatel poskytuje služby pod obchodním názvem nebo symbolem nebo ochrannou známkou poskytovatele. Výrobní nabyvatel vyrábí produkty podle instrukcí poskytovatele a prodává je pod ochrannou známkou. Distribuční nabyvatel prodává určité zboží v obchodě, který nese obchodní název nebo symbol poskytovatele

Pro poskytovatele Pro nabyvatele Důvody úspěšnosti Pro poskytovatele Pro nabyvatele levný způsob obchodní expanze způsob proniknutí na nové trhy s existujícími bariérami účinná marketingová metoda na podporu vlastní prestiže,image,..., efektivní metoda řízení, spojená s efektivní formou kontroly nabyvatele rozšíření podniku do vhodných teritorií (např. odkoupení podniků nabyvatelů na základě přednostního práva nákupu, ...apod.) příjmy z poplatků od nabyvatelů. získání hotového obchodního formátu osvědčeného již na trhu ušetření investičních prostředků na vybudování vlastního podniku snazšímu získání potřebného vstupního kapitálu od bank získání cenného know-how a dalších nehmotných statků od poskytovatele vlastní podnikání s vlastním majetkem

Úkoly smluvních partnerů POSKYTOVATEL Omezení se na namátkové kontroly výstupů Vyhrazení souhlasu s umístěním prodejny Kontrola vzhledu provozovny dle manuálu Nechává volnost nabyvateli v organizaci,v řízení a v cenové tvorbě NABYVATEL Podniká pod vlastním jménem, samostatně Může používat obchodních značek, známek, surovin, metod,..apod. poskytovatele Platí poskytovateli % z hrubého příjmu, nikoli ze zisku.

Podvod franchisingu Pyramidový prodej            prodej distribučních práv nákupčími, kteří je mohou rozdělovat a přerozdělovat a dále je prodávat těm, které získají jako distributory - rozpínavost se děje řetězovitě                       

Finanční zdroje peníze se vypůjčit získat investory účastí na svém podniku (tišší společníci, akcionáři,...) spojit se s poskytovatelem licence vlastní kapitál