Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohyb tělesa opakování
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
Tepelná výměna prouděním
Změna objemu pevných těles při zahřívání nebo při ochlazování
Tabulka otázek Rozstřel
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
KUFR – procvičování pojmů
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Teplota Jiří Smolák Jan Tareš.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ROVNOVÁŽNÝ STAV, VRATNÝ DĚJ, TEPELNÁ ROVNOVÁHA, TEPLOTA A JEJÍ MĚŘENÍ
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Teploměr. Jednotky teploty
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_164_Teplota AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
Digitální učební materiál
Měření teploty.
Druhy teploměrů Prezentace do fyziky.
Měření teploty LC.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_18 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Měření teploty.
Teplotní roztažnost pevných látek
Tato prezentace byla vytvořena
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Teplota a její měření.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplotní roztažnost, dilatace materiálů Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B20.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Název materiálu: TEPLOTA – výklad učiva.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Víte, proč jsou dráty elektrického vedení prověšené?
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření teploty Číslo DUM: III/2/FY/2/1/14 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková Téma: Vlastnosti látek II.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_20 Název materiáluTeploměry.
Vytápění Teplota. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
PROJEKT TEPLOTA Vypracovaly : Vanesa Vrbovcová , Klára Kubová , Sofia Bryknerová, Klára Šuláková a Jana Leischnerová.
Měření teploty.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Výpisky z fyziky − 6. ročník
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.10_TEPLOMĚRY Název: Teploměry.
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
Teplota – souhrnná cvičení I.
VY _52_INOVACE_A_12_Teplota
Teplota-zápis Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012 VY_32_INOVACE_FY_17 Teplota Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012

Informace pro učitele: Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Vzdělávací obor : Fyzika Ročník : 6. Tematická oblast: Molekulová fyzika a termodynamika Klíčová slova : teplota, měření teploty, tepelná roztažnost Vytvořeno : únor 2012 Použité materiály: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:-_Thermometer_-.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:20050501_1315_2558-Bimetall-Zeigerthermometer.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bimetal_coil_reacts_to_lighter.gif http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Digital_thermometer.jpg Metodický postup: Postupný průchod prezentací (35 min.) Žáci si během výkladu zapisují podtržený text a rámečky. Na konci hodiny si připraví graf pro zpracování DÚ.

Teplota fyzikální veličina značka t Je to vlastnost předmětů a okolí, kterou je člověk schopen vnímat a přiřadit jí pocity studeného, teplého či horkého. Jak se tato vlastnost jmenuje?

Teplota Jednotky Kelvin K stupeň Celsia °C stupeň Fahrenheita °F Naše pocity nejsou vždy přesné. Nepřesné jsou také při stanovení teploty. Jaká je teď v učebně teplota? Kelvin K Jednotky stupeň Celsia °C stupeň Fahrenheita °F Když však potřebujeme určit teplotu nezávisle na svých pocitech, používáme teploměr.

Měření teploty Teplota se měří teploměrem. Uvedeme do vzájemného styku těleso, jehož teplotu chceme měřit, a srovnávací těleso. Počkáme, dokud nedojde k tepelné rovnováze mezi teplotou tělesa a teploměru. 3. Odečteme z teploměru teplotu. t = 37,5 °C

Teploměry Mezi teplotně závislé veličiny patří : délkové rozměry Teploměry využívají závislosti vhodně zvolených fyzikálních veličin na teplotě. To umožňuje převést měření teploty na měření jiné fyzikální veličiny. Mezi teplotně závislé veličiny patří : délkové rozměry objem pevných a kapalných těles tlak plynů (teplotní roztažnost a rozpínavost) elektrický odpor vodičů Abychom mohli teplotu měřit, musíme teploměr opatřit stupnicí. Celsiova stupnice : 0 °C – teplota tajícího ledu 100 °C – teplota vařící se vody

Změna objemu pevných těles Kulička začne chladnout a tím zmenšovat svůj objem. Nakonec projde kroužkem. Zvětšená kulička kroužkem neprojde. Zahřátím se objem kuličky zvětší.

Změna objemu pevných těles Bimetalový pásek Délka kovových tyčí se při zahřívání zvětšuje, při ochlazování zmenšuje. Různé kovy se při zahřívání zvětšují různě.

Změna objemu kapalin a plynů Objem plynů se při zahřívání zvětšuje, při ochlazování zmenšuje. horká voda v kádince Objem kapalin se při zahřívání zvětšuje, při ochlazování zmenšuje. Různé kapaliny při zahřívání zvětšují svůj objem různě.

Kapalinové teploměry Založeno na objemové roztažnosti kapalin. Rtuťové použití pro oblast -38°C až 357°C Lihové Použití pro měření nižších teplot -115°C až 78°C

Bimetalové teploměry Základem je pásek, zhotovený ze dvou kovů. Svinutí do spirály, která je na jednom konci upevněna. Na druhém konci – otáčivá ručička, umístěná nad teplotní stupnicí.

Teploměry s digitální stupnicí Nejsou založeny na objemové roztažnosti. Převádějí změnu teploty pomocí snímačů na změny elektrických nebo magnetických vlastností těles.

Úkoly: Změř si teplotu ráno před odchodem do školy a pak večer před usnutím, porovnej oba údaje. Po celý tento týden měř venkovní teplotu vzduchu přibližně vždy ve stejnou hodinu, hodnoty zanes do grafu. °C