Černoch Michal Školoudová Lenka 3MA382 - Projekt: UVEDENÍ NOVÉHO VÝROBKU NA TRH oblast dětské výživy Černoch Michal Školoudová Lenka
Background projektu Firma se rozhodla nahradit špatně prodejný výrobek výrobkem novým Firma již provedla zjištění požadavků zákazníků, zanalyzovala data o trhu a vyhodnotila příležitost uvést nový výrobek Firma tedy ví, jaký výrobek stáhne a jakým výrobkem ho nahradí Cíl: co nejsnáze uvést výrobek na trh = stažení stávajícího výrobku a zavedení výrobku nového v jeden okamžik
Etapy projektu 1. Plánování 2. Tvorba dokumentace 3. Vývoj nové receptury 4. Vytvoření obalu 5. Logistika a vlastní výroba 6. Sales 7. Marketingová komunikace 8. Pravidelná porada
1. Plánování Rozhodnutí o stažení výrobku Konzultace s logistikou Zjištění zásob stávajícího výrobku Stanovení termínu pro uvedení nového výrobku – 21.9.2009 Projekt plánujeme OD KONCE – víme, kdy musí být výrobek na trhu – 21.9.2009 Úvodní etapa realizována 3.11.2008, trvání 4 hodiny
2. Tvorba dokumentace - Freeway Zaznamenává důvod pro stažení stávajícího výrobku a pro nahrazení novým výrobkem, příležitost trhu, očekávaný přínos firmě, atd. Má podobu standardizovaného formuláře Komunikace s vedením a centrálou Probíhá téměř celou dobu trvání projektu Schválení centrálou firmy do 11.12.2008 Po dokončení vývoje receptury je doplněna o finanční plán
3. Vývoj nové receptury Vývoj nové receptury 12.12.2008 – 14.1.2009 Následuje konzultace s marketingem Úpravy receptury dle požadavků marketingu 16.1. – 5.2. Testování a komentář vzorků marketingem 13.2. – 17.2. Poslední úpravy receptury do 23.2.2009, poté: Stanovení předběžných nákladů Tvorba PDS Schválení receptury Stanovení finálních nákladů a doplnění Freeway o finanční plán Etapa trvá od 12.12.2008 do 23.3.2009
4. Vytvoření obalu Zahájeno 18.3.2009 Plánování tisku je provázáno po obdržení PDS po obdržení kódů od logistiky, které jsou součástí designu Plánování tisku je provázáno s výrobou a nastavením forecastu Obaly vytištěny 12.6.2009 Hlavními zdroji: BM a grafici
5. Logistika a vlastní výroba Nejpracnější etapa Impulsem ke spuštění je schválení receptury a obdržení složení receptury – 16.3.2009 První akcí je vytvoření kódů – 17.3.2009 Výroba zahájena po vytištění obalů – 15.6.2009 Výroba trvá 12 týdnů, následuje kontrola kvality Poté zavezení výrobků do skladu v ČR – 14.9. – 18.9.2009 Očekávaná první distribuce výrobku 21.9.2009
6. Sales Potřeba spolupracovat s oddělením Sales, které vyjedná podmínky na zákaznících (Tesco, DM, …) Informování Salesu (prezentace) po prvním návrhu designu obalu (9.4.2009) Termín prezentace – 28.4.2009
7. Marketingová komunikace Správná komunikace s prodejci a se zákazníky je nezbytnou podmínkou úspěchu Zaměřena na 4 oblasti – lékárny (magistry), lékaře, web, info linku Plánování komunikace 12.5. – 17.6.2009 Schválení komunikace managementem – do 24.6.2009 Realizace propagačních materiálů 25.6. – 13.8. 2009 24.8.2009 prezentace obchodním zástupcům (lékárny) 31.8.2009 prezentace produktovým specialistům (lékaři) 21.9. 2009 update webu a zaslání informací info lince
Zdroje projektu Lidské Materiálové
Náklady projektu Náklady na projekt jsou vysoké – 1 160 736 Kč Vyžadována vysoká kvalifikace pracovníků Nákladný vývoj receptury a výroby
Aktuální stav projektu 24.11. 2008 byl proveden úkol číslo 9 Upravení Freeway dle komentářů a Freeway byla předána ke schválení managementem Úprava Freeway proběhla rychleji oproti plánu (1 hodina) Posunutí úkolů o 1 hodinu dopředu
Děkujeme za pozornost! ? Dotazy