Akreditace „Jak je to u nás“…

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Průzkum v azylových domech
Advertisements

Role odborné společnosti při sledování a zvyšování kvality
Zkušenosti s implementací zdravotnických asistentů v provozu
Akreditace – nástroj kvality
Akreditační standardy SAK ČR pro nemocnice - I
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Darja Hrabánková Navrátilová
Akreditační standardy pro primární péči Bohumil Seifert Setkání auditorů
P r á v n í n o r m y Vyhláška č. 49/1993 Sb. o technických a věcných požadavcích na vybavení zdravotnických zařízení  Zákon č. 258/2000 Sb. ve znění.
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Příprava koncepce kvality zdravotnických zařízení –aktuální stav
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Mgr. Dana Jurásková, PhD., MBA Mgr. Dita Svobodová
Kvalita a bezpečnost zdravotních služeb -současná priorita MZ
Praktická příprava k akreditaci podle JCI ve Fakultní nemocnici v Motole Anna Skalická, Kateřina Vašatová, Fakultní nemocnice v Motole, Praha.
Projekt EPP-ED Mimořádné události v ÚVN MUDr. Sandro Zamarian
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Financování celoživotního vzdělávání zdravotnických pracovníků
Vymezení pojmu kvality a její vnímání Projekt OP LZZ CZ 1.04/ / PRAHA 17. – Ing. Zuzana Freibergová Tento.
Tomáš Julínek Reforma zdravotnictví. Základní charakteristiky ideových pohledů na zdravotnictví - duben 2001  Zvýraznění role občana  Zdravotnická zařízení.
Certifikace ISO 9001 v terénních službách z pohledu certifikované organizace Mgr. Lucie Brožková.
Možnosti financování rozvoje zdravotnického IT a návratnost investic MUDr. Pavel Kubů.
Systém managementu jakosti
Vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků ve FN Ostrava
Systém vzdělávání v komunitní péči a zajištění kvality poskytované zdravotní péče Michaela Hofštetrová Knotková.
Projekt EPP-ED Riziko při poskytování zdravotní péče – politika WHO
Řízená péče a její kvalita Praha, březen 2000 Ivan Malý.
Konference prezidia ČAS Karlovy Vary
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Management jakosti dle UKA Aachen Management jakosti dle UKA Aachen Ing. Lenka Jakubův Ekonomika zdravotnictví a hodnocení zdravotnických prostředků.
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Koncepce ošetřovatelství
Legislativa.
Bakalářské studium 3. ročník – ošetřovatelství – prezenční 3. ročník – ošetřovatelství – prezenční 912Základy řízení 912Základy řízení 4. ročník – ošetřovatelství.
Řízení zdravotnictví z pohledu kraje – zdravotnické právo
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
Kvalita v českém zdravotnictví
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Příjem pacienta na lůžkové oddělení a jeho bezpečí
Management jakosti, zdravotnické standardy, audit, měření jakosti
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1.LF UK Mgr. Pavla Kordulová
AKČNÍ PLÁN KVALITY A BEZPEČNOSTI ZDRAVOTNÍ PÉČE NA OBDOBÍ 2010–2012.
Project HOPE – Česká republika, o.p.s. Řízení změn: Posílení role managerů ve zdravotnictví Začlenění zdravotnických asistentů do ošetřovatelského týmu.
Jarmila Cmuntová Zuzana Mezerová Podzimní škola WHO / HPH 2011 v ČR září MZ ČR, Praha Kontinuální edukační programy ve vztahu k podpoře zdraví.
Proces akreditace a certifikace systémů managementu a produktů.
Identifikace pacientů v MOÚ J. Kocourková, H. Vorlíčková, Masarykův onkologický ústav, Brno.
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
Péče o pacienty s cerebrovaskulárním onemocněním v ČR.
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
Audit zdravotnické dokumentace jako nástroj řízení bezpečnosti pacientů Ing. Gabriela Franková foto: Marie Psotková, Jana Gojová.
Práva Pacientů Tato práva jsou prohlášená za platná dnem 25. února 1992 Schválila Centrální etická komise Ministerstva zdravotnictví České Republiky.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Cesta ke zvýšení kvality a bezpečnosti zdravotnického zařízení
Systém managementu jakosti
Táňa Křížová Krajský úřad Kraje Vysočina
Liberecký inspektorát ČŠI
Základní zákony a instituce ve zdravotnictví
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Kontrola prací s cytostatiky
Podpora pedagogické praxe u předmětů odborné praxe studentů FZS TUL
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 2
Snídaně s novináři, Účelná a bezpečná farmakoterapie v domovech pro seniory, výsledky tří let realizace projektu PhDr. Ivana Plechatá
Prezentace výsledků průzkumu
Lékařská fakulta MU v Brně Katedra porodní asistence a zdravotnických záchranářů základní legislativa pa.
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
farmakovigilanční audit
Transkript prezentace:

Akreditace „Jak je to u nás“… Chrudimská nemocnice, a.s. Vacková Martina-hlavní sestra,

Úvod - krátce Naše nemocnice má 383 lůžek 7 lůžkových oddělení, 4 laboratoře odborné ambulance 679 zaměstnanců 74 lékařů 341 nelékařského personálu (SZP, včetně NZP, PZP) 264 nelékařského personálu 90 % sester získalo Osvědčení k výkonu zdravotnického povolání bez odborného dohledu

Certifikace Certifikaci ISO 9001 má celá Chrudimská nemocnice, a.s. – systémy řízení bezpečnosti informací (CQS) Certifikaci jsme obhájili v roce 2012 Nyní usilujeme o akreditaci

Akreditace ano nebo ne ? Rozhodování Reakce zaměstnanců Kdy začít Kolik nás to bude stát Máme k tomu podmínky Zvládneme to Chceme raději: Nové přístroje Moderní vybavení Nové budovy Nové lékařské pokoje Vzdělávání Vyšší platy Nové oblečení………

Co je Akreditace ? Dělat správné věci, na správném místě a se správnými lidmi Dobrovolný proces při němž se hodnotí zařízení poskytující zdravotní péči a stanoví do jaké míry splňuje standardy k udržení a zlepšení kvality zdravotní péče

Proč akreditace? Akreditace z latinského slova „credere“= souhlas, uznání, povolení Akreditace je vždy oficiální uznání (ověření) způsobilosti vykonávat určitou činnost, známka kvality, činnost provádět na zaručené úrovni Naše nemocnice se rozhodla pro akreditaci podle národních standardů SAK – spojená akreditační komise

Cíl akreditace Zavedení pořádku v nemocnici Zlepšení kvality Omezení chyb Kvalitní a bezpečná péče Prestiž zdravotnického zařízení Posílení důvěry veřejnosti Konkurenceschopnost Efektivní a hospodárná léčba

Standardy SAK pro nemocnice 50 STANDARDY KVALITY STANDARDY DIAGNOSTICKÝCH POSTUPU  STANDARDY PÉČE O PACIENTY STANDARDY KONTINUITY ZDRAVOTNÍ PÉČE  STANDARDY DODRŽOVÁNÍ PRÁV PACIENTU  STANDARDY PODMÍNEK POSKYTOVANÉ PÉČE  STANDARDY MANAGEMENTU  STANDARDY PÉČE O ZAMĚSTNANCE  STANDARDY PRO SBĚR A ZPRACOVÁNÍ INFORMACÍ  STANDARDY PROTIEPIDEMICKÝCH OPATŘENÍ 

Cíl akreditace pro zaměstnance Poskytnutí vzdělávání Zvýšení sebevědomí zaměstnanců Zlepšení podnikové kultury Možnost porovnání Hrdost, prestiž Zlepšení komunikace

Poslání nemocnice –I. Bezpečnou a kvalitní zdravotní péči každému jedinci na základě standardizovaných  postupů a procesů Evidence veškeré činnosti kolem pacienta– poskytujeme zdravotní péči založenou na důkazech Zdravotní péče má vysoké finanční nároky. Naši činnost řídíme tak, aby byla hospodárná a efektivní ve smyslu vysokého zisku pro pacienta

Poskytování zdravotní péče vyžaduje morálku a respek-tování etických norem u všech zúčastněných Equita – každému je dostupná stejná péče. Činnost nemocnice se odvíjí a mění na základě vnímání a pochopení potřeb veřej - nosti, nároků systému poskytování zdravotní péče a představ majitele. CÍlem je prospěch pacien-ta, kdy na základě účinných diagnostických postupů a aplikací odpovídající léčby dosahujeme maximálního možného zlepšení stavu.

Přínos pro klienta Pocit bezpečí Prevence chyb, řízení rizik Spokojenost Důvěra Individuální přístup Rovný přístup Komunikace

Co je k tomu třeba Dobrovolnost – účast všech zaměstnanců, přesvědčení, motivace, chuť, změnit myšlení, vzbudit zájem…… Zaměření na pacienta-bezpečná péče Podpora ze strany vedoucích pracovníků Pravidelná vnitřní kontrola-audity Hodnocení externím orgánem Stimulace k trvalému zlepšování

Co je potřeba před zahájením akreditace Rozhodnutí vedení Vnitřní předpisy – posouzení a srovnání s 50 standardy SAK Školení personálu

Nejčastější problémy Stavy pracovníků na oddělení Zdravotnická dokumentace Edukace pacientů Léčiva Soukromí pacientů Mimořádné události, stížnosti, NN,pády Kompetence zaměstnanců Sledování indikátorů kvality

JAK DÁL?

Znovu do toho … Informovanost zaměstnanců - všechny kategorie Stanovení časového plánu-harmonogram, termíny, interní audity Určení zodpovědné osoby, týmu… Vysvětlování, edukace, motivace, audity….. Změna myšlení zaměstnanců…… Spolupráce všech zaměstnanců

Asi takto………….. Kolegové, jdeme na to

Píšeme, píšeme, píšeme… Standardní ošetřovatelské postupy Zdravotní dokumentace BOZP a PO OOPP, odpadové hospodářství Pořizování, používání a údržba zdravotnické techniky, metrologie Příjem, překlad, propuštění pacientů Péče oš. a léčebná, edukace pacientů

a zase píšeme, píšeme… Lékařská a ošetřovatelská dokumentace Léčiva (skladování, předepisování, podávání, zaznamenávání), klinické studie Práva pacientů, Informovaný souhlas Nozokomiální nákazy

ještě pořád píšeme,… Informace, nahlížení do dokumentace !!!! Kodex práv pacientů, Charta práv hospitalizovaných dětí Informovaný souhlas !!!! Dietní systém a opatření k dietnímu systému

Kontroly ze strany vedení Běžné manažerské postupy – kontroly vedoucími pracovníky Jsou-li nedostatky, opětovné proškolení Netrestat, vzdělávat, vysvětlovat.. Chválit, pozitivně motivovat.. Učí se i vedení nemocnice

Náš společný cíl se blíží Chrudimská nemocnice, a.s. má stanovený termín akreditace: 12. -14.6.2013

Děkuji za pozornost