Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření Castora
Rozdělení programů Dlouhý blok •1x provedení, 2x předvedení •s katedrou •3 a ¼ hodiny •na vaše hlavní téma Volitelný blok •2-3x provedení (větší výběr), 1x předvedení •samostatně •45 minut •možno vybrat i jinou specializaci
Dlouhý blok •Je povinný pro všechny Castory •Zaznějí v něm hlavní věci, které budou zkoušeny •Trvá 3 a ¼ hodiny ČČ •Přednášejí jej 3-4 lidé (tým + Polluxové) •Jeho název se shoduje se zkoušenou oblastí •V podkladech VZ jsou všechny kompetence a je nutné z nich některé přeřadit do krátkých bloků
Volitelný blok •Měl by nastavovat nebo připravovat na dlouhé bloky •Neměly by se v pouze v něm vyskytovat věci ke zkouškám •Neměl by nahrazovat dopoledne •Kompetence budou vybrány: •A) týmem dlouhého programu •B) z našich dovedností •C) z RoKo •D) z přání Castorů (viz.přihlášky)
Den na Gemini •Dlouhé bloky trvají alespoň 3 a ¼ hodiny ČČ •Krátké bloky trvají alespoň 45 minut a jsou 3-4 za den •Dlouhé a krátké bloky v jednom dni na sebe nemusí navazovat :30 – 10:00 10:15 – 12:30 14:30 – 15:30 15:30 – 16:30 16:30 – 17:30 17:30 – 18:30 20:00 – 21:00 21:00 – 22:00 P Castoři V1 pro Castory V2 pro Castory P1P2P3P4 C1 Vůdce (dlouhý blok), Pollux V1V2V3V4 Castortý m C2 Středisko (dlouhý blok), tým V1V2V3V4 Castortý m
Zkoušky •Testy •Ústní zkoušení –témata dle dlouhých bloků –čas 2x20 minut, lze spojit do 40 minut –najednou pro 4 Castory –najednou pro 2-4 instruktory/Polluxe
Zkoušky •Probíhají jen ve čtvrtek (odpoledne testy a obhajoba) •A v pátek (ústní zkoušení, druhá kola) •Úkoly: –Počítáme s projektem v nějaké podobě –Další je na instruktorech bloku
Stezka -podpis Polluxe a instruktora na stránce -medailonky -místo na poznámky -Dát do ní i několik praktických informací (rozvrh hodin, denní režim, kontakty, základny, …) Hry 1Z1Z Ví, jak děti motivovat, rozlišuje a umí používat různé způsoby motivace 2Umí dětem srozumitelně a zřetelně, co potřebuje tak, aby to pochopily a zařídily se podle toho 3Umí si hrát 4Dokáže analyzovat, jaké výchovné cíle může plnit určitým cílem nebo aktivitou 5Umí vybrat a zorganizovat hru. Zná zdroje her a aktivit. Umí hru výchovně využít.
Princip práce jako s NS •U postojových kompetencí budou lidé, kteří mu to mají potvrdit –Děti z oddílu –Vůdce –Kamarád –Instruktor G –…. •Budou odhadovat vlastní síly – na který program odpoledne půjdou a který jim unikne •Rozsah kompetence si volí sami (sami si uznají, kdy ji splnili)
Harmonogram prací Únor 2010Konečná verze kompetencí v blocích pro I+P 30.6.Seznam volitelných bloků pro Polluxe Do 15.3.Seznámení Polluxů s bloky, předběžný výběr Prezentace programů Polluxem Do 1.víkendu (26.3.) Výběr dlouhých bloků P 20.4.Jasné zadání úkolů (dodání úkolů z bloků) Do spol. víkendu (26.4.) Rozložení kompetencí do dlouhých a volitelných bloků (tým dl.bloku) Do 15.5.Anotace volitelných bloků 7.5., víkendRozložení volitelných bloků mezi lidi 20.5.Nabídka volitelných bloků pro Castory 25.6.Výběr volitelných bloků C
Tvoření dlouhých bloků •Všechny nezbytné kompetence by měly zůstat v dlouhých blocích •Všechny společně zkoušené kompetence by měly zůstat v dlouhých blocích •Měli bychom se zamyslet, zda Gemini bude zkoušet všechny kompetence, které jsme určili před několika lety
Technické parametry přednášek •Čas •Místo – je možno si vybrat po domluvě se ST (minimálně den předem) •Pomůcky (opět den předem) •Castoři – 15 lidí, možno rozdělit na 2x7 •Obsah – dle výběru
Práce katedry •Cíl: vytvořit kvalitní vzdělávací a pestrý program pro Castora •Dnes oběd s katedrou •Domluva komunikace •Rozdělení kompetencí •Domluva na časech a metodách učení (pozor na 3 hodiny přednášky!)
Čas pro dotazy