Koncepce pedagogické práce školského zařízení Dům dětí a mládeže Luhačovice příspěvková organizace www.ddmluhacovice.cz ddmluh@zlinedu.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Vlastní hodnocení školy
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Vymezení pedagogiky VČ (PVČ)
„Jekhetanes“ aneb spolu Sophia Dvořáková. KDO JSME? Šance pro Tebe je nestátní nezisková organizace. Šance pro Tebe působí v Pardubickém kraji, sídlo.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Ročník Lenka Miketová ZSF OU v Ostravě
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Lidé kolem nás…….. Speciální mateřská škola Blanická 16 Olomouc
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Role školního koordinátora EVVO
Klíčení Rosteme s dětmi Pionýrský program neformálního vzdělávání se zaměřením na děti se specifickými vzdělávacími potřebami.
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Zdravá škola.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Komunitní a otevřená škola
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Příspěvek DDM a SVČ k rozvoji mladého člověka DDM = SVČ Domy dětí a mládeže = Střediska volného času Širší smysl zájmového vzdělávání: rozvoj zájmu rozvoj.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
OBLASTNÍ CHARITA MOST NÍZKOPRAHOVÉ ZAŘÍZENÍ PRO DĚTI A MLÁDEŽ ZASTÁVKA DUCHCOV.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
 Zapojení všech zainteresovaných subjektů formou realizace setkání v rámci tzv. „kulatých stolů“  „Kulatý stůl“ v oblasti vzdělávání se uskutečnil 25.
I n k l u z i v n í v z d ě l á v á n í aneb odvaha dělat věci jinak
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Aktivita je součástí individuálního projektu Služby sociální prevence v Královéhradeckém kraji ( Projekt.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Šablony OP VVV a podpora nadání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Zátěž a rizika povolání a optimismus učitele
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Aktuální informace o projektu
Vzorový projekt pro ZŠ.
Kariérové poradenství a podnikavost
Vzorový projekt pro ZŠ.
Transkript prezentace:

Koncepce pedagogické práce školského zařízení Dům dětí a mládeže Luhačovice příspěvková organizace www.ddmluhacovice.cz ddmluh@zlinedu.cz

Dům dětí a mládeže Luhačovice je výchovně vzdělávací zařízení přístupné všem bez rozdílu věku

Poslání Dům dětí a mládeže Luhačovice poskytuje účastníkům činnosti zaměřené na různé oblasti, umožňuje získat vědomosti a dovednosti mimo organizovanou školní výuku. Pedagogové volného času naučí jedince dobře a kvalitně využívat svůj volný čas, chápat jej jako významnou životní hodnotu. Seznámí ho s širokou škálou volnočasových aktivit. Ve výchovně vzdělávací činnosti organizace spolupracuje s rodiči, školami a jinými podobně zaměřenými subjekty.

Vize Otevřené zařízení pro všechny bez rozdílu věku Vize Otevřené zařízení pro všechny bez rozdílu věku. Spolupůsobení vedle rodiny a školy na formování osobnosti mladých lidí. Poskytnutí prostoru kolektivním i individuálním činnostem v příjemném prostředí.

Strategické cíle Globální cíle Spolupracovat v týmu na tvorbě ŠVP Hledat další finanční zdroje Pokračovat ve spolupráci se školami- návaznost ŠVP, preventivní programy, environmentální výchova,výchova ke zdravému životnímu stylu, … Vyhledávat DVPP – programy pro mládež Najít vhodné a zajímavé programy pro mládež Systematicky sdružovat poznatky jako podklad pro evaluaci Zaměřit se na akce většího rozsahu Zachovat pestrou nabídku na vysoké úrovni Vést účastníky k seberealizaci a sebepoznávání, objevování vlastních schopností a jejich rozvíjení ve všech oblastech činnosti Globální cíle vyjádřeny ve formě dopadů ( příspěvek ke kurikulární reformě, vliv na volbu povolání, participaci, mobilitu….větší sociální a profesní flexibilita)

Náš záměr- specifické cíle - vyjádřeny ve formě výsledků ( zlepšení schopností účastníků činnosti, snazší zapojení do života, … ) Rozvíjet schopnosti a dovednosti především vlastní činností dětí, žáků a studentů, jejich interakcí s okolím ( vnější podněty ) a získávanou vlastní zkušeností Rozvíjet schopnosti být ve společnosti ostatních lidí a kamarádů, přizpůsobit se, spolupracovat, spolupodílet se, tolerovat se, vnímat a přijímat základní hodnoty a pravidla v tomto společenství uznávané Osvojit si dovednosti důležité k  podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí, vytvářet si zdravé životní návyky a postoje Rozvíjet pozitivní city ve vztahu k sobě ( uvědomění si vlastní identity, získání sebevědomí, sebeúcty, sebedůvěry ) získané přímými zážitky z činnosti, vycházející částečně z individuální volby, dětské zvídavosti, potřeby zaměstnávat se, bavit se a komunikovat Činnost chápat a zaměřovat ve prospěch rozvoje individuálních předpokladů i sociálních vztahů jednotlivých dětí a mladých lidí a tím současně odpovídat na naléhavou společenskou potřebu dneška. Naučit se odlišit pasivní trávení volného času od aktivního

Naší snahou je podílet se na rozvíjení: 1.     hodnot a postojů ( afektivní cíle) 2.     produktivní činnosti a praktických dovedností ( psychomotorické cíle) 3.     poznatků a porozumění ( kognitivní cíle ) Co to přinese účastníkům: vytvoření základu tvořivého postoje k sobě, svým vrstevníkům i ostatním lidem. rozvíjení a využívání vlastních schopností možnost kompenzace neúspěchů ve škole a také může být určitým návodem a stimulem jak se vyrovnat s neúspěchy a naučit se tyto „prohry“ přijímat a vyrovnat se s nimi.

Vycházíme z tradice dlouholeté důvěry a obliby veřejnosti v kvalitní výchovně vzdělávací práci našeho zařízení

V oblasti výchovy a vzdělávání působíme na: Děti, žáky, studenty Dospělé Rodiče s dětmi Pedagogické pracovníky

A. Děti, žáci, studenti Vzdělávat a vychovávat v souladu s jeho přirozenými potřebami Rozvíjet samostatné myšlení a tvořivost Získávat poznatky, dovednosti navozovat sociální kontakty Podporovat rozvoj celoživotních zájmů Rozvíjet tvořivost Učit reálně zhodnotit vlastní potřeby a možnosti Naučit se relaxovat

B. Dospělí Realizovat jejich zájmy a potřeby Rozvíjet v rámci zájmových činností tvořivost Naučit se účinně relaxovat

C. Rodiče s dětmi Účast a zapojení rodičů a rodinných příslušníků do programů Společně strávené chvíle Zapojení rodičů do zájmového vzdělávání: vedoucí zájmových kroužků, spoluorganizátoři akcí Napomáhat rodičům k vhodnému působení na dítě ve volném čase

D. Pedagogičtí pracovníci Spolupráce pedagogů Doplnit a zvyšovat kvalifikaci Zvýšit kvalitu vzdělávacího procesu, účast na tvorbě ŠVP vzdělávat se v nejrůznějších trendech a oborech – celoživotní vzdělávání Ovlivňovat pedagogické pracovníky ke spoluúčasti při programech pro školy a zařízení Spolupracovat s rodinou Podílet se na přípravě, realizaci a široké nabídce aktivit Vedení praxe budoucích pedagogů

Formy zájmového vzdělávání Operační cíle jsou vyjádřeny ve formě výstupů ( počty a kvalita kurzů, kroužků, táborů, akcí ...)

Zájmové kroužky

Příležitostné akce pro veřejnost

Akce s tradicí

Výukové programy pro školy zaměřené na prožitek

Příměstské tábory

Pobytové tábory

Víkendové akce

Zahraniční tábory

Soutěže, vystoupení

Akce „ na klíč “

Školní vzdělávací program Cílem programu je v podnětném a přátelském prostředí nabízet činnosti zaměřené na různé oblasti. Vzděláváme a vychováváme v souladu s přirozenými potřebami o získávání poznatků, dovedností, navozování sociálních kontaktů Zájmová činnost je založena na přímých zážitcích z činnosti, vycházející částečně z vlastní volby, dětské zvídavosti, potřeby zaměstnávat se a komunikovat. Připravovat strukturu činností tak, aby byly zastoupeny činnosti řízené i spontánní Programy koncipovat tak, aby posilovaly přirozenou touhu po poznávání a porozumění Podílet se na utváření žádoucích rysů osobnosti Rozvíjet tvořivost, rozvoj talentů, objevovat předpoklady jedinců Vytvářet a utužovat sociální vztahy a vazby Ovlivňovat zdravý životní styl Ovlivnit jednotlivce i skupiny při výběru prostředí, ve kterých lze trávit volný čas

V jakých podmínkách? V podnětném prostředí Členité spektrum prostor od jednoduše vybavených k plně funkčním. Rozhodující je účel činnosti – počítačová klubovna, keramická a výtvarná dílna, automodelářská pracovna, oddechová a herní klubovna s herními kouty, klubovny k pohybovým aktivitám, kuchyňka.

Vzhledem ke komplexnímu působení DDM navazuje na předškolní i školní výuku a dále u každého účastníka rozvíjí zejména tyto kompetence: Kompetence k učení   Komunikativní kompetence  Sociální a personální kompetence  Občanské kompetence  Kompetence k trávení volného času  Pracovní kompetence  Kompetence řešení problémů  Kompetence k podpoře zdraví

Při realizaci zájmového vzdělávání respektujeme požadavky na volný čas Požadavek ovlivňování volného času – nabídka nových atraktivních činností zabraňuje stereotypnosti Požadavek dobrovolnosti- činnosti jsou přiměřené věku účastníků a účastníci je vykonávají na základě vzbuzeného zájmu a motivace Požadavek zajímavosti a zájmovosti- činnosti jsou plánovány tak, aby byly dostatečně pestré a atraktivní Požadavek aktivity – činnosti jsou voleny tak, aby v nich mohli být přiměřeně úspěšní všichni účastníci Požadavek citlivosti a citovosti – je dbáno na to, aby všechny činnosti přinášely účastníkům kladné emoce a to nejen z činnosti samé a následného ocenění – pochvala, ale také radost z objevování a překonávání překážek Požadavek seberealizace – neboť činností ( jejím produktem je radost ) nachází účastník sám sebe, zvláště je-li kladně hodnocen a prostřednictvím činnosti ve skupině si vytváří žádoucí sociální kontakty

Současný stav Spolupráce týmu Práce na kvalitním ŠVP Důraz klademe na kvalitu všech činností Zaměstnanci se vzdělávají v souladu s plánem DVPP Zapojením do projektů vylepšujeme vybavení organizace Nabídce odpovídají funkčně i účelově vybavené klubovny Hledáme činnosti a aktivity, do kterých se zapojí zejména mládež a rodiny s dětmi

Koncepce organizace – analýza SWOT Silné stránky Důraz na prožitek Poskytování zájmového vzdělávání všem věkovým kategoriím - dostatek příležitostí k uplatnění vlastní aktivity a iniciativy Zastoupení mužů i žen v pedagogickém sboru Zájem o vzdělávání a profesní růst Zvyšující se úroveň vybavení organizace Příjemné prostředí a zahrada Spolupráce se školou, organizacemi a subjekty ve městě Slabé stránky Většina externích zaměstnanců nemá pedagogické vzdělání Vysoký počet dětí na jednoho pedagoga Nízký počet zaměstnanců – přetížení pedagogů Nízké normativy znemožňují vyplácení platu externím zam. a odměňování int. pracovníků Výběr DVPP je ovlivněný výší vlastních zdrojů Důsledkem stáří budovy - vysoké náklady na energie

Příležitosti Ohrožení Vstřícnost zřizovatele Prezentace činnosti organizace – galerie Přestěhování zařízení do jiné budovy s nižšími náklady na energii Kreativita a pružnost pedagogů - konkurenční výhoda Využití spolupráce při realizaci programů k upevnění pozice DDM Pružnost a týmová spolupráce při realizaci projektů – Podprogram Podpora vzdělávání a seberealizace pedagogů Ohrožení Měnící se legislativa Snižování normativů, úvazků Nadměrné nároky na pedagogy Odchod zaměstnanců za výhodnější prací Zájmové kroužky organizované školami i organizacemi bez úplaty Snižování demografické křivky Zvyšující se náklady na cokoliv