LIDSKÉ ZDROJE POD LUPOU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Advertisements

P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
IBM … creating the future of learning Konference ISSS 2005, Hradec Králové Omyly při přípravě i realizaci distančního vzdělávání dospělých RNDr. Jana Pradlová,
Konference e-biz forum
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Management Ing. Jan Pivoňka.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Výběrové řízení a přijímací pohovor – vybrané rady a tipy
Regulační diagram je to základní grafický nástroj statistické regulace procesu, který umožňuje posoudit statistickou zvládnutost procesu statisticky zvládnutý.
Nabídka personálních služeb
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Výběrové řízení dodavatele manažerského vzdělávání pro ZENTIVA a.s.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Audit IT procesů ve FNOL
Člen skupiny HVB Group E- HVB Bank Petra Slabá, HVB Bank Czech Republic a.s. Lucie Melicharová, learn2grow s.r.o.
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
SBĚR A ANALÝZA VZDĚLÁVACÍCH A ROZVOJOVÝCH POTŘEB V ČESKÉ SPOŘITELNĚ, a.s. Mgr. Oldřich RANDULA, ředitel odboru vzdělávání, ČS, a.s. HR ŽIVĚ leden.
Geo-informační systémy
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Didaktické prostředky
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Řešení elektronického docházkového systému Vema
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
SCHÉMA MODELU PERSONÁLNÍ PRÁCE VE SKUPINĚ ČEZ
Hodnocení zaměstnanců ve výrobních firmách
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
1 UNTERNEHMEN – STRATEGIE - LÖSUNGEN Moduly k zjišťování a podporování základních odborných kompetencí.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Vzdělávání bez omezení … vzdělávání po internetu Radek Hořeňovský, Capital Consulting Capital Expert E-learning jako nástroj.
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
Oborová brána TECH tech.jib.cz Seminář „Okna oborů dokořán! Proč a jak využívat oborové brány & jak dál v CPK? “ Praha, NTK PhDr. Lenka Hvězdová.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Na cestě k ASP Jiří Voříšek VŠE - KIT publikováno: červen 2002.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Tres consulting s.r.o. Mánesova Praha Průzkum engagement -E-dotazník -Vyhodnocení.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Assessment centrum.
aneb Assessment Centre a Development Centre
Personální strategie mezinárodní firmy
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
Listopad 2015 Jak spočítat přínos investice do HR? Pavel Jirůtka
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Personální práce v malé organizaci Milada Matyšková.
Didaktické prostředky
Nábor a výběr zaměstnanců
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Assessment centrum.
Komplexní systém hodnocení
Assessment centrum.
Transkript prezentace:

LIDSKÉ ZDROJE POD LUPOU Využití online diagnostiky jako nástroje preselekce Mgr. Barbora Daňková, jednatelka

KDO JSME A CO NABÍZÍME dceřiná společnost T&CC s.r.o. založená v roce 2011 vycházíme z 16 let zkušeností s vývojem diagnostiky pro potřeby HR široká nabídka dotazníků a testů online prostředí pro 360°zpětné vazby a průzkumy tým zkušených odborníků - psychologů, sociologů, andragogů, programátorů komplexní servis a služby ve spolupráci s mateřskou firmou uživatelsky přívětivé, jednoduché administrační rozhraní prověřené v roce 2012 více jak 5000 uživateli poskytujeme nejen standardní produkty, ale umíme i nástroje na míru, včetně customizace výstupů či grafického designu

KDO JSME A CO NABÍZÍME

NEBO DVA POHLEDY NA (ONLINE)DIAGNOSTIKU velké množství kandidátů snaha minimalizovat náklady na „neúspěšné“ Detailní zaměření na jednotlivce NEBO potřeba rychlé selekce s dobrou pravděpodobností vytipování „úspěšných“ nebo eliminace „neúspěšných“

IDEÁLNÍ PROFIL SCREENING - PRESELEKCE stanovení rizikových faktorů stanovení klíčových předpokladů expertní stanovisko best practice statistický benchmark (externí normy) pilot (interní normy)

SCREENING - PRESELEKCE rizikový faktor klíčový předpoklad Graf reprezentuje výsledky Testu sluchové paměti (intervaly dány směrodatnou odchylkou) u operátorů Call Centra versus hodnocení přímým nadřízeným

Příklad z praxe – VÝBĚR OBCHODNÍKŮ – FINANČNÍCH PORADCŮ VÝCHOZÍ SITUACE velké množství kandidátů – cca 400 ročně nízké požadavky na předchozí praxi minimální preselekce na úrovni pobočkové sítě výběr formou Assessment center (doporučeno 95% kandidátů) vysoká fluktuace v prvních 6-ti měsících potřeba zvýšit kvalitu výběru potřeba snížit náklady na neúspěšné kandidáty potřeba snížit náklady na špatně vybrané kandidáty

Příklad z praxe – VÝBĚR OBCHODNÍKŮ – FINANČNÍCH PORADCŮ ZVOLENÉ ŘEŠENÍ I. II. III. posílení zodpovědnosti pobočkové sítě úpravou procesu vytvoření metodiky pro interview (sjednocení postupu) vytvoření strukturovaného záznamového archu pro interview (podpůrný nástroj)

Příklad z praxe – VÝBĚR OBCHODNÍKŮ – FINANČNÍCH PORADCŮ ZVOLENÉ ŘEŠENÍ I. II. III. redesign AC – program postavený na nově definovaných kompetencích ve spolupráci s regionálními manažery vyčlenění diagnostiky mimo rámec AC - snížení časové dotace (nákladů) posílení praktických bloků postavených na reálných případových studiích a modelových situacích z oblasti práce obchodního zástupce – finančního poradce

Příklad z praxe – VÝBĚR OBCHODNÍKŮ – FINANČNÍCH PORADCŮ ZVOLENÉ ŘEŠENÍ I. II. III. Multifaktorový osobnostní profil Kariérový kompas Verbální zdatnost BASIC online diagnostika před AC (v rámci 9-ti měsíčního pilotu neselektivní – postupují všichni kandidáti) – u vybraných kandidátů po interview na pobočkové síti manažeři pobočkové sítě mají okamžitou zpětnou vazbu (přístup k online výstupům) diagnostická baterie volena s ohledem na míru požadavků vůči kandidátům a s ohledem na podmínky provozu poboček (maximální rozsah 60 minut)

zkušenosti za první 3 měsíce projektu Příklad z praxe – VÝBĚR OBCHODNÍKŮ – FINANČNÍCH PORADCŮ zkušenosti za první 3 měsíce projektu zvýšení kvality kandidátů nominovaných do AC – nárůst úspěšnosti účastníků AC o cca 18% (z 49% na 67%) pozitivní odezva z pobočkové sítě 117 kandidátů absolvovalo online diagnostiku a následně AC první vyhodnocení získaných dat potvrdilo záměr využít online diagnostiku pro preselekci kandidátů před AC

KLÍČOVÁ ZJIŠTĚNÍ Kariérový kompas Příklad z praxe – VÝBĚR OBCHODNÍKŮ – FINANČNÍCH PORADCŮ KLÍČOVÁ ZJIŠTĚNÍ Kariérový kompas pozitivní korelace škál „osobní rozvoj“ a úspěšnosti kandidátů v AC negativní korelace škály „finance a odměna“ častěji na 1. a 2. místě profily OBCHODNÍK a ODBORNÍK (oproti MANAŽER a TÝMOVÝ HRÁČ)

Multifaktorový osobnostní profil Příklad z praxe – VÝBĚR OBCHODNÍKŮ – FINANČNÍCH PORADCŮ KLÍČOVÁ ZJIŠTĚNÍ Multifaktorový osobnostní profil významná pozitivní korelace a lineární determinace škály „stabilita - aktivita“ a úspěšnosti kandidátů v AC úspěšní účastníci AC 5% velmi výrazná stabilita 10% výrazná stabilita 15% mírná stabilita 40% nevyhraněno 15% mírná aktivita 10% výrazná aktivita 5% velmi výrazná aktivita

Verbální zdatnost BASIC Příklad z praxe – VÝBĚR OBCHODNÍKŮ – FINANČNÍCH PORADCŮ KLÍČOVÁ ZJIŠTĚNÍ Verbální zdatnost BASIC významná pozitivní korelace a lineární determinace škály výsledku testu Verbální zdatnost BASIC a úspěšnosti kandidátů v AC úspěšní účastníci AC 5% velmi výrazný podprůměr 10% výrazný podprůměr 15% mírný podprůměr 40% průměr 15% mírný nadprůměr 10% výrazný nadprůměr 5% velmi výrazný nadprůměr

CO DÁL? Příklad z praxe – VÝBĚR OBCHODNÍKŮ – FINANČNÍCH PORADCŮ pokračování ve sběru dat z AC a online diagnostiky sběr dat o úspěšnosti kandidátů v praxi (hodnocení přímým nadřízeným, úspěšnost adaptačního programu, obchodní výsledky) vyhodnocení získaných dat versus úspěšnost přijatých kandidátů v praxi

VÝCHOZÍ SITUACE Příklad z praxe – VÝBĚR OPERÁTORŮ CALL CENTRA velké množství kandidátů – cca 1200 ročně (Specialista kontaktu se zákazníky Call centrum, Specialista kontaktu se zákazníky Zákaznické centrum, Referent komplexních požadavků) nízké požadavky na předchozí praxi minimální preselekce na úrovni CV vyšší fluktuace v prvních 3 měsících způsobená zejména náročným adaptačním programem (nutno obsáhnout velké množství informací) diagnostika ve formě tužka – papír standardní součástí výběrového řízení (náročné na organizaci, zadávání a vysoké náklady spojené s osobní administrací)

ZVOLENÉ ŘEŠENÍ Příklad z praxe – VÝBĚR OPERÁTORŮ CALL CENTRA 10 týdnů přechod od klasické podoby diagnostiky tužka- papír na online formu vývoj nových testů korespondujících s původní diagnostickou baterií (Abstraktní test, Test pozornosti, Test sluchové paměti) vývoj rozhraní pro správu a administraci na bázi Portálu online diagnostiky s přidáním funkcí na míru přizpůsobení grafické podoby standardům RWE pilotní ověření diagnostiky na stávajících zaměstnancích 10 týdnů

ÚPRAVY SYSTÉMU Příklad z praxe – VÝBĚR OPERÁTORŮ CALL CENTRA design i obsah výstupních zpráv na míru skupinové srovnání a přehledy volba norem texty pozvánek a další drobné úpravy dle požadavků uživatelů

POUŽITÉ TESTY Příklad z praxe – VÝBĚR OPERÁTORŮ CALL CENTRA 40 úloh / 20 minut čistého času „klasický“ test abstraktně logického myšlení (rozpoznání celku, analýza detailů a odlišností, vnímaní tvarové symetrie, chápání logických řad a kombinační myšlení) Abstraktní test 2x 20 slov / 10 minut čistého času test krátkodobé sluchové paměti – schopnost udržení a reprodukce velkého množství slovních podnětů Test sluchové paměti 7 subtestů po 5 minutách / 35 minut čistého času test je zaměřen na pozornost, přesnost versus rychlost práce (přepis, práce s daty, rozhodování) Test pozornosti

PILOTNÍ PROVOZ Příklad z praxe – VÝBĚR OPERÁTORŮ CALL CENTRA pilotního provozu se zúčastnilo celkem 319 zaměstnanců (z oslovených 344) sběr dat trval 4 týdny zaměstnanci byli rozděleni dle hodnocení přímým nadřízeným (dle jednotné metodiky) do tří kategorií: úspěšní (20%) průměrní (60%) neúspěšní (20%) v rámci vyhodnocení byly hledány souvislosti mezi výsledky v jednotlivých testech a úspěšností v praxi

ABSTRAKTNÍ TEST Příklad z praxe – VÝBĚR OPERÁTORŮ CALL CENTRA korelace mezi úspěšností v praxi a v testu obecně 0,59 s 95% spolehlivostí nejvýraznější vliv na úspěšnost u referentů komplexních požadavků (horní i dolní cut skór) jednostranný vliv u specialistů na Call centru (dolní cut skór) téměř bez vlivu na pozici specialistů Zákaznického centra úspěšní zaměstnanci neúspěšní zaměstnanci 5% velmi výrazný podprůměr 25% podprůměr 40% průměr 25% nadprůměr 5% velmi výrazný nadprůměr

TEST POZORNOSTI Příklad z praxe – VÝBĚR OPERÁTORŮ CALL CENTRA korelace mezi úspěšností v praxi a v testu obecně 0,44 s 95% spolehlivostí nejvýraznější vliv na úspěšnost u referentů komplexních požadavků (horní i dolní cut skór) jednostranný vliv u specialistů na Call centru (horní cut skór) malý vliv na pozici specialistů Zákaznického centra úspěšní zaměstnanci neúspěšní zaměstnanci 5% velmi výrazný podprůměr 10% výrazný podprůměr 15% mírný podprůměr 40% průměr 15% mírný nadprůměr 10% výrazný nadprůměr 5% velmi výrazný nadprůměr

TEST SLUCHOVÉ PAMĚTI Příklad z praxe – VÝBĚR OPERÁTORŮ CALL CENTRA korelace mezi úspěšností v praxi a v testu obecně 0,33 s 95% spolehlivostí nejvýraznější vliv na úspěšnost u specialistů Call centra (horní i dolní cut skór) jednostranný vliv u specialistů Zákaznického centra (dolní cut skór) téměř bez vlivu na pozici referentů komplexních požadavků pilot potvrdil potřebu prezenční administrace z důvodu vyššího rizika falešně pozitivních výsledků

CO DÁL? Příklad z praxe – VÝBĚR OPERÁTORŮ CALL CENTRA aktualizace a diverzifikace norem (např. dle věku) po 1 roce používání externími kandidáty (nová data + poznatky o reálně úspěšnosti přijatých pracovníků) drobné úpravy systému na základě požadavků klienta vyplývajících z praxe Kromě renomovaných testů zahraniční provenience používáme u vybraných pozic také metody společnosti T&CC online. Tato společnost nám nabídla řešení připravené na míru našim potřebám, které zahrnuje kromě samotných testů také služby spojené s jejich implementací a využíváním v rámci standardního procesu recruitmentu. Lidé, kteří v T&CC online pracují, jsou nejen profesionálové ve svém oboru, ale práce je baví a my jako klient si vysoce ceníme jejich vstřícnosti a flexibility. PhDr. Tomáš Rodný Centrum odbornosti Development & Recruitment RWE Transgas, a.s.

jednatelka TCC online s.r.o. JAKO PODĚKOVÁNÍ ZA POZORNOST JSME PRO VÁS PŘIPRAVILI MALÝ DÁREK – OCHUTNÁVKU NAŠÍ ONLINE DIAGNOSTIKY (vyzvedněte si na stánku a9) Mgr. Barbora Daňková jednatelka TCC online s.r.o. Mobil: +420 603 579 035 E-mail: dankova@tcconline.cz   T&CC online s.r.o. Vinohradská 184/2396, 130 52 Praha 3 Tel: + 420 267 132 891 Fax: + 420 267 132 894