PŘEDPOKLADY ÚSPĚCHU NA TRZÍCH V GLOBÁLNÍM SVĚTĚ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
První zkušenosti ze vstupu ČR do EÚ Dopady na energetiku a průmysl Pohled ERÚ konference AEM 14. a 15. září 2005 Praha Josef Fiřt - ERÚ.
INTEGROVANÉ INŽENÝRSTVÍ V ŘÍZENÍ PRŮMYSLOVÝCH PODNIKŮ 13. konferenci v rámci cyklu: Při příležitosti konání MSV Brno v Kongresovém centru Pořádají
Jakub Havlas Technická univerzita v Liberci.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Cvičení č. 2 Řízení multinacionálních firem
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Ostrava | Projekt Energeticky nezávislý kraj analýza silných a slabých stránek.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Základy marketingu šestá přednáška
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Marketingové prostředí
Ruská federace x WTO a OECD
úvod pojetí a obsah marketingu
2.Marketingové prostředí
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Komplexní analýzy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1.Obsah marketingového řízení
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Tržní prostředí.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Helios Orange Dr. Müller Pharma s.r.o. Prezentace pro společnost
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Struktura podnikatelského plánu
Vybrané manažerské nástroje
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Elektronický obchod z pohledu České republiky
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
VVI – nástroj ke zvýšení konkurenceschopnosti
Marketingový systém řízení
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Transkript prezentace:

PŘEDPOKLADY ÚSPĚCHU NA TRZÍCH V GLOBÁLNÍM SVĚTĚ 13. konference cyklu INTEGROVANÉ INŽENÝRSTVÍ V ŘÍZENÍ PRŮMYSLOVÝCH PODNIKŮ PŘEDPOKLADY ÚSPĚCHU NA TRZÍCH V GLOBÁLNÍM SVĚTĚ JAK PRONIKNOUT DO ŘETĚZCE DODAVATELŮ V USA? Brno, 11. září 2012 Ing. Vladislav Mazúrek, Ph.D.

MESIT holding a. s. Uherské Hradiště www.msp.mesit.cz MESIT přístroje – člen skupiny MESIT MESIT holding a. s. Uherské Hradiště www.msp.mesit.cz

Rozšiřování portfoliových aktivit společnosti – analýza tržních příležitostí Digitální intercomy - ÚZCE SPECIALIZOVANÝ OBOR - není atraktivní pro velké firmy (hodně technické práce, lokalizace...) - není vhodný pro malé firmy (technické kapacity, zkušenosti, zkoušení …) Analýza vnějších i vnitřních rizik Cíl každého průmyslové podniku: přivlastnit si v podvědomí zákazníka určité klíčové slovo MESIT je v odborné veřejnosti komunikačních technologií pro bojová vozidla synonymem digitálních intercomů.

Největší dovozci zbraní za období 2000 až 2010 v mild. USD Analýza trhu Největší dovozci zbraní za období 2000 až 2010 v mild. USD Největší výrobci zbraní v roce 2010 v mild. USD Rok 2011 – celkem 85,3 mild. USD, z toho USA vyvezly 66,3 mild. USD (77,7%), největší dovozci – země Perského zálivu, Asie Zdroj: SIPRI Stockholm International Peace Research Institute

USA Největší výrobce a distributor zbraní Nejlepší marketing Centrálně řízená politická podpora (Obchodní oddělení Ministerstva obchodu -100 poboček v USA, 158 v zahraničí – cíl prodávat v zahraničí americké zboží) Americké firmy si vzájemně nekonkurují – trh je rozdělen Legislativní ochrana domácího trhu – jednoznačné upřednostnění domácích dodavatelů BAA (Buys American Act), GPA (General Procurement Agreement) – omezen je i podíl dovozových materiálů, komponent při výrobě zbrojního zboží. Bangkok 2012

- ochranářská legislativa vlastního trhu v USA, Aproximativní SWOT analýza amerického trhu z pohledu uplatnění intercomů Silné stránky - obrovský (z pohledu malé české průmyslové firmy – takřka neomezený) trh a možnost dodávek, - bezprecedentně rozvinuté obchodní a marketingové aktivity, - jednoznačná politická podpora prodeje v zahraničí, zavedené zvyklosti, - působení na celosvětovém trhu (všude), - vyloučení vlastí konkurence (mezi americkými firmami), - dlouhodobě vytvořené obchodní vazby, - rozvíjející se aktivity dodávek i menších komunikačních systémů do třetích zemí. Slabé stránky - ochranářská legislativa vlastního trhu v USA, - kurzová rizika, - složitý proces licencování vývozu a dovozu zbrojního materiálu, - vízový režim, - 100% upřednostňování vlastních (amerických) zájmů, - konkurence stávajících zavedených interkomů tvořících technický standard. Hrozby - politické vetování business rozhodnutí, - hrozba obchodních sporů. Příležitosti - spolupráce ve výzkumu a vývoji, - možnost nabídky technické práce a řešení technických problémů zákazníka, - dodávky sofistikovaných komponent pro komunikační systémy, - nabídka lepšího technického a ekonomického řešení – americké firmy stále hledají cesty ke zvýšení zisku.

Založení konkurenční výhody na: inovacích technické způsobilosti flexibilitě schopnosti řešit technické problémy zákazníka rozumné cenové politice Strategie vstupu na trh Prostřednictvím obchodního zástupce – firmy mající sídlo v USA (kompetentní partner vůči státní správě) Způsob nalezení partnera - osobní jednání, poctivost, zaujetí, získání důvěry, odborná zdatnost … Nalezení nových zákazníků (partnerů) – nejsložitější manažerský úkol

ZÁVĚR Děkuji za pozornost V OBLASTI VOJENSKÝCH SPECIÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ LZE ÚSPĚŠNĚ SPLUPRACOVAT S AMERICKÝMI FIRMAMI (PŘI VYLOUČENÍ POLITICKÝCH ROZHODOVÁNÍ) JEN NA ZÁKLADĚ VLASTNÍ KONKURENČNÍ VÝHODY ZALOŽENÉ NA TECHNIKCKÉ INVENCI, SCHOPNOSTI ŘEŠIT A NABÍDNOUT VYŘEŠENÍ TECHNICKÝCH PROBLÉMŮ ZÁKAZNÍKŮ, FLEXIBILITĚ, RYCHLOSTI PRÁCE A CENOVÉ VÝHODNOSTI. DOBRÉ JE JEN TO, CO PŘINÁŠÍ NĚJAKÝ UŽITEK – VŠE OSTATNÍ JE ZBYTEČNÉ. Děkuji za pozornost Vladislav Mazúrek MESIT přístroje, spol. s r.o. Sokolovská 573 Uherské Hradiště 686 00 v.mazurek@msp.mesit.cz www.msp.mesit.cz