Báňská záchranná služba v České republice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Požární ochrana v obcích
Advertisements

Obecné požadavky na výstavbu
Systém hospodářských opatření pro krizové stavy
Požární ochrana v obcích
KRIZOVÝ ŠTÁB MĚSTA HRANIC
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Dokumentace k zajištění BOZP
Požární ochrana v obcích
AU UK - školení zaměstnanců z BOZP
Jednotky požární ochrany
Nástroje územního plánování
Zpracoval : Josef Dvořák – SDH Bystřice
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ BOLATICE
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ Bolatice
AGENTURNÍ ZAMĚSTNÁVÁNÍ
Mimoškolní aktivity zábava a povinnost.
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Organizační členění ÚO
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola Bučovice, Školní 711 Číslo a název operačního.
Jednotky požární ochrany
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
Integrovaný záchranný systém - nástroj k řešení mimořádných událostí
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Obec - jednotka PO zřizovaná obcí plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje říjen 2007.
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
1 Krizové řízení Seminář. Správa státních hmotných rezerv ústředním orgánem státní správy v oblastech hospodářských opatření pro krizové stavy a státních.
Záchranné a likvidační práce a evakuace historicky cenných materiálů
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
REVÍRNÍ BÁŇSKÁ ZÁCHRANNÁ SLUŽBA
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Krizové řízení Seminář.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Dokumentace k zajištění BOZP
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Báňská záchranná služba
Název opory – Řízení BOZP, instituce BOZP, jejich místo, úloha a pravomoci Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
SH ČMS, Ústřední odborná rada prevence1 Požární ochrana v obcích Základní informace pro starosty obcí o povinnostech na úseku zajišťování úkolů požární.
PRÁVA A POVINNOSTI VLASTNÍKA MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ (dle zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění)
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Povinnosti obcí v oblasti požární ochrany Z pohledu IZS a jednotky PO.
Účelová neinvestiční dotace z rozpočtu MV – GŘ HZS ČR na výdaje jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
Problematika Úřadu práce v kontextu poskytovatelů sociálních služeb 18. února 2014 Mgr. Jana Marie Landová.
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Informace členům Rady vlády pro BOZP Ing. Martin Sedláček Ústřední báňský inspektor ČBÚ.
Metodika pro zřizování jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí Zdolávání mimořádných událostí.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
KRIZOVÉ ŘÍZENÍ OSNOVA: KRIZOVÝ PLÁN KRAJE KRIZOVÝ PLÁN ORP HAVARIJNÍ PLÁN KRAJE VNĚJŠÍ HAVARIJNÍ PLÁN ZÓNA HAVARIJNÍHO PLÁNOVÁNÍ Mjr. Ing. Josef Obořil.
1 FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková vedoucí oddělení krizového řízení.
Technické prostředky v požární ochraně Řád technické služby.
BOZP při práci ve výškách
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
Havarijní plán kraje.
Integrovaný záchranný systém České republiky – Ústeckého kraje
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Interní předpisy hotelu
Poznatky z kontrol agentur práce
FINANCOVÁNÍ JSDHO Ing. Marta Spálenková
Požární ochrana v obcích
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
Řád výkonu služby v jednotkách HZS podniků, SDH obcí a SDH podniků
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Jednotky požární ochrany
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Obrana státu Zajišťování obrany České republiky (část 1)
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Transkript prezentace:

Báňská záchranná služba v České republice © Ing. Vlastimil Neliba ČBÚ Praha 2006

Osnova Historický vývoj báňské záchranné služby Základní ustanovení zákona č. 61/1988 Sb. Základní ustanovení vyhlášky č. 447/2001 Sb. Organizační struktura a úkoly HBZS a ZBZS Početní stavy báňské záchranné služby Obvody působnosti hlavních báňských záchranných stanic Vznik HBZS Praha Činnost báňské záchranné služby

Historický vývoj báňské záchranné služby Do roku 1890 neexistoval bezpečnostní předpis, který by upravoval postavení báňských záchranných sborů. Záchranářství bylo dobrovolnou službou, k níž se horníci hlásily případ od případu při záchraně životů nebo majetku. Charakter záchranářské činnosti byl jednoznačně represivní – důkazem toho je nařízení Báňského hejtmanství ve Vídni z roku 1895, které ukládá povinnost poučení o zacházení se záchrannými přístroji „jsoucími po ruce“.

Počátky organizované BZS Koncem 19. století - Země České koruny nejprůmyslovější oblast Rakousko – Uherské monarchie. Nad hornictvím má dohled c. k. Báňské hejtmanství Praha a Vídeň. Vznik organizované BZS ovlivnily velké důlní katastrofy koncem 19. století: 31.5.1892 - požár ve vtažné jámě na březohorském Dole Marie - 319 obětí 14.6.1894 - exploze po trhací práci na Larischových dolech Jan a Františka v Karviné, zahynulo 235 horníků

Nařízení c. k. Báňského hejtmanství ve Vídni č. 692 z 6 Nařízení c. k. Báňského hejtmanství ve Vídni č. 692 z 6. dubna 1897 o opatřeních na ochranu postižených a majetku pro případ výbuchu třaskavých plynů, uhelného prachu nebo požáru v jámě na dolech OKR.

Nařízením č. 697 bylo uloženo Zřízení záchranné stanice na povrchu v blízkosti jámy. Počet dýchacích přístrojů a elektrických svítidel 5 % počtu osazenstva nejsilnější směny. Doporučený typ dýchacího přístroje Pneumatophor od firmy Waldeck, Wagner & Benda, Vídeň Vycvičení nejméně dvojnásobného počtu zaměstnanců než je počet dýchacích přístrojů. Stanovit opatření při výbuchu třaskavých plynů nebo uhelného prachu a při požáru v jámě. Stanovit úkoly záchranného mužstva a Pokyny pro postup při záchranné akci.

8 ks Müllerových kouřových přileb 7 ks hadicových přístrojů Bremen Rok 1902: V Ostravsko – karvinském revíru je v používání 630 dýchacích přístrojů a je vycvičeno 1303 členů záchranných družstev. 8 ks Müllerových kouřových přileb 7 ks hadicových přístrojů Bremen 301 ks Pneumatophor Walcher-Gärtner 179 ks Shamrock 131 ks Pneumatogen 4 ks Giersberg

Báňská záchranná služba se začíná organizovat i v ostatních revírech – především v severočeském a kladenském nařízením Báňského hejtmanství v Praze č. 2359/1904 bylo uloženo vycvičit dostatečný počet pracovníků v používání dýchacích přístrojů, zapsání záchranářů do dolového deníku, rovnoměrné rozdělení do směn Nařízení připustilo společné vybavení záchranných stanic pro sousední doly

v pravomoci revírních báňských úřadů bylo stanovovat, kolika přístroji a jakého typu musí být jednotlivé doly vybaveny Výnosy revírních báňských úřadů byly po roce 1906 obsahově ovlivněny důlní katastrofou v severofrancouzkém dole Courrieres (10.3.1906 – 1099 obětí) Počet záchranných čet a pohotovostní počet aparátů se řídil velikostí dolu a počtem fárajících Např. v dolech I. třídy nebezpečí při počtu 200 fárajících muselo být v pohotovosti 5 dýchacích přístrojů a nejméně jedna četa záchranářů

Vznik záchranných stanic Záchranné stanice musely být zřízeny na všech dolech a musely být vybaveny nejen dýchací technikou, ale i ostatními prostředky pro záchranářské akce Ve stanici musel být seznam jejího vybavení, musely se zapisovat zkoušky přístrojů, jejich příslušenství, jména a bydliště záchranářů, jejich cvičení a všechny vážné akce a mimořádné události Pro vedení záchranné stanice musel být ustanoven způsobilý pracovník, který složil zkoušku a byl zapsán do dolového deníku – odpovídal za údržbu a dýchacích přístrojů a příslušenství Při společné stanici musel mít každý důl ustavenu nejméně jednu četu záchranářů a shromáždění potřebného počtu záchranářů ve společné stanice nesmělo trvat déle než hodinu

Vznik báňských záchranných stanic vyššího typu První ústřední báňská záchranná stanice na Kladensku na Dole Jan v Libušíně vznikla již v roce 1907 pro doly v majetku Pražsko-železářské společnosti. Nařízení c. k. Báňského hejtmanství ve Vídni z 23.6.1908 o zřízení ústředních záchranných stanic v OKR. První ústřední báňská záchranná stanice v OKR na Dole Vilém pro doly v majetku Severní dráhy Ferdinandovy vznikla 6. září 1911. ÚZS v Lazích zřízená v r. 1912, schválená 18.4. 1914 – uplatněny prvky moderní organizace – např. šestidenní kurzy nováčků.

Nařízení ministerstva hospodářství a práce č. 290 a č. 295 z roku 1943

Nařízení platná pro doly, koksovny, železárny a hutě Pro všechny doly na území Čech a Moravy bylo stanoveno: minimální počet dýchacích přístrojů 2 % počtu osazenstva nejsilnější směny v používání vycvičený počet záchranářů musí být vyšší o 50 % než počet dýchacích přístrojů povolené typy dýchacích přístrojů: AUER MR II, AUER MR II OS, Dräger 1924, 160 a 160A

Vyhláška ministerstva průmyslu č. 168/1947 Vyhláška nařídila: Zřízení báňské záchranné stanice na každém dole (pokud pro ně nebyla zřízena stanice společná), Zřízení ústřední báňské záchranné stanice pro několik závodů, Zřízení hlavní báňské záchranné stanice pro větší územní celky,

12.2.1949 výbuch na Dole Doubrava (24 obětí) Padesátá léta 20. století Velké nehody: 12.2.1949 výbuch na Dole Doubrava (24 obětí) 4.7.1950 výbuch na Dole Michálka (38 obětí) Reorganizace BZS: v říjnu 1950 zřízená stálá pohotovost 4 čet dobrovolných záchranářů na HBZS v Ostravě v roce 1951 stálá pohotovost 4 čet dobrovolných záchranářů na ÚBZS v Lazích a na ZBZS Dolu Generál Svoboda v Ostravě

Příkaz ministra paliv č. 9/1957 Ustanovení stálých sborů záchranářů z povolání na HBZS v Ostravě-Radvanicích, HBZS v Mostě a ÚBZS v Orlové-Lazích. Zřízení stálé pohotovosti na HBZS v Ostravě-Radvanicích a na ÚBZS v Lazích v počtu 20 záchranářů (10 záchranářů z povolání a 10 dobrovolných ze závodů). Na HBZS Most slouží 10 záchranářů z povolání. Stálá pohotovost dobrovolných záchranářů byla zřízena na ÚBZS Kladno, Sokolov, Handlová.

Platné předpisy pro báňskou záchrannou službu Zákon č. 61/1988 Sb., o hornické činnosti, výbušninách a o státní báňské správě, ve znění pozdějších předpisů Vyhláška č. 447/2001 Sb., o báňské záchranné službě, ve znění pozdějších předpisů

Hlavní úkoly báňské záchranné služby Úkolem báňské záchranné služby je provádět práce a rychlé a účinné zásahy k k záchraně lidských životů a majetku při haváriích včetně poskytnutí první pomoci v podzemí, zdolávání havárií, odstraňování následků havárií.

Báňská záchranná služba dále Vykonává i jiné činnosti v nedýchatelném nebo zdraví škodlivém prostředí a další speciální rizikové práce, např. práce ve výšce nad volnou hloubkou nebo pod vodní hladinou, Spolupracuje s organizacemi při havarijní prevenci a zajišťování bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a bezpečnosti provozu, Provádí namátkové prohlídky pracovišť a prostředků pro zdolávání havárií, Provádí školení a výcvik zaměstnanců, Plní úkoly a povinnosti vyplývající z ust. § 4 odst. 2 a § 21 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému.

Zajištění báňské záchranné služby Báňskou záchrannou službu je povinna zajistit organizace vykonávající hornickou činnost v podzemí (ust. § 7 odst. 1 zákona č. 61/1988 Sb.). Český báňský úřad může s ohledem na povahu prací, jejich rizikovost a s přihlédnutím k místním podmínkám nařídit, aby organizace při činnosti prováděné hornickým způsobem zajistila báňskou záchrannou službu (ust. § 7 odst. 4 zákona č. 61/1988 Sb.).

Příspěvky na zřízení, vybavení a provoz (ust. § 7 odst. 7 zákona č Organizace jsou povinny přispívat k úhradě nákladů na zřízení, vybavení a provoz hlavní báňské záchranné stanice v jejímž obvodu působnosti vykonávají činnost, pro kterou musí být BZS zajištěna, a to ve vši stanovené dohodou mezi organizacemi. Nedohodnou-li se organizace na výši příspěvku, stanoví ji Český báňský úřad.

Povinnosti organizace (§ 7 odst. 5 zákona č. 61/1988) Zřídí-li organizace vlastní báňskou záchrannou stanici, je povinna pečovat o řádný výcvik báňských záchranářů, jejich pravidelná školení, materiální vybavení báňské záchranné stanice, o seznámení záchranářů s novými poznatky v oboru záchranářství a o včasné zajištění předepsaných lékařských prohlídek.

Povinnosti organizace (§ 7 odst. 5 zákona č. 61/1988) Požádá-li o to organizace, je jiná organizace povinna poskytnout žadateli pomoc při likvidaci havárie v takovém rozsahu, aby tím nedošlo k ohrožení bezpečnosti provozu ve vlastní organizaci. Pomoc může odmítnout jen v případě, že by touto pomocí ohrozila bezpečnost provozu ve vlastní organizaci. Za poskytnutou pomoc má organizace, která ji poskytla, nárok na náhradu vzniklých nákladů a to vůči organizaci, které pomoc byla poskytnuta

Vyhláška č. 447/2001 Sb. Upravuje zajištění báňské záchranné služby, její organizaci a úkoly spočívající zejména v provádění prací k záchraně lidských životů a majetku při závažných provozních nehodách (haváriích) a zásady postupu báňských záchranářů při zásahu, Dále stanoví požadavky k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a na odbornou způsobilost členů báňských záchranných sborů.

Báňský záchranář báňským záchranářem může být ten, kdo Je starší než 21 let a je zdravotně způsobilý, Má nejméně 2 roky odborné praxe, z toho nejméně 1 rok při vykonávání hornické činnosti nebo činnosti prováděné hornickým způsobem, Absolvoval základní školení a výcvik a úspěšně vykonal závěrečnou zkoušku z báňského záchranářství, Složil slib báňského záchranáře.

Povinnosti báňského záchranáře Preventivní lékařská prohlídka nejméně 1x ročně; mimořádná prohlídka po nemoci delší než 4 týdny. Nejméně jednou za čtvrtletí školení a praktický výcvik v rozsahu 1 směny. Testy fyzické připravenosti jedenkrát za 12 měsíců. Záchranáři mladší 45 let musí absolvovat stálou pohotovostní službu na hlavní báňské záchranné stanici jedenkrát za 18 měsíců.

Organizační struktura báňské záchranné služby Báňskou záchrannou službu vykonávají báňské záchranné stanice (§ 7 odst. 3 zákona č. 61/1988 Sb.) Na území České republiky působí od 1.1.2006: 4 hlavní báňské záchranné stanice (Ostrava, Most, Hodonín, Praha) 18 závodních báňských záchranných stanic (Ostrava-14, Most-2, Hodonín-1, Praha-1).

Hlavní báňská záchranná stanice Zřizuje se pro územní celky stanovené Českým báňským úřadem. Zřizuje ji organizace, která má povinnost zajistit báňskou záchrannou službu, popřípadě více organizací určených Českým báňským úřadem. Ostatní organizace v obvodu působnosti HBZS uzavřou s jejím zřizovatelem nebo s HBZS dohodu o výši příspěvků na zřízení, vybavení a provoz hlavní báňské záchranné stanice.

Úkoly hlavní báňské záchranné stanice zajišťuje stálou pohotovost báňských záchranářů včetně specialistů, zajišťuje lékařskou službu první pomoci v podzemí, provádí školení a výcvik nových záchranářů, opravuje, kontroluje a zkouší sebezáchranné přístroje, dýchací a oživovací přístroje , školí a zkouší zaměstnance určené pro výdej, údržbu a opravy indikačních přístrojů, v organizacích kontroluje zařízení a prostředky pro havarijní prevenci, havarijní plány, sleduje a využívá poznatky vývoje a výzkumu v oboru báňského záchranářství metodicky řídí a 1x ročně kontroluje závodní báňské záchranné stanice.

Báňský záchranný sbor HBZS Tvoří: ředitel a jeho zástupce, hlavní mechanik a jeho zástupce, technici, mechanici, četaři, a popřípadě specialisté, lékaři s kvalifikací báňského záchranáře, bánští záchranáři, podle potřeby další zaměstnanci.

Závodní báňská záchranná stanice Závodní báňskou záchrannou stanici zřídí organizace na hlubinném dole, na uhelném lomu, na pracovištích, kde se provádí vrtné a geofyzikální práce a kde lze očekávat hořlavé plyny, vodu nebo ropu pod tlakem, na pracovištích, kde se provádí těžba, úprava nebo podzemní uskladňování kapalných nerostů a plynů v podzemních prostorách, která dobývá nerosty loužením nebo zahlazuje následky této těžby, která vykonává činnost prováděnou hornickým způsobem a má uloženou povinnost zajistit báňskou záchrannou službu.

Závodní báňská záchranná stanice ZBZS může být na základě doporučení HBZS a se souhlasem obvodního báňského úřadu zřízena jako společná pro více organizací nebo jejich částí, Od zřízení ZBZS lze upustit na základě doporučení HBZS a se souhlasem obvodního báňského úřadu, pokud její funkci plní jiná ZBZS nebo přímo HBZS.

Úkoly závodní báňské záchranné stanice Zajišťuje pohotovost báňských záchranářů a potřebné techniky, Zabezpečuje nástup báňských záchranářů do stálé pohotovostní služby na hlavní báňské záchranné stanici, Podílí se na vypracování a kontrolách havarijních plánů, Kontroluje zařízení a prostředky sloužící havarijní prevenci, Bezodkladně informuje HBZS o každé záchranářské akci s použitím dýchacích přístrojů a o použití sebezáchranných přístrojů Bezodkladně oznamuje HBZS vyhlášení a ukončení havarijního stavu na pracovištích v obvodu své působnosti.

Báňský záchranný sbor ZBZS Tvoří: vedoucí a jeho zástupce, vedoucí mechanik, jeho zástupce a popřípadě další mechanici, četaři, bánští záchranáři, podle potřeby další zaměstnanci.

Stavy báňské záchranné služby - HBZS (k 31.12.2005) záchranáři mechanici Celkem Ostatní pracovníci Ostrava 95 17 112 14 Most 86 11 97 Hodonín 33 2 35 - 214 30 244 25

Celkové stavy báňské záchranné služby (k 31.12.2005) Obvod HBZS záchranáři mechanici Celkem Ostatní pracovníci Ostrava 1 250 129 1 379 14 Most 232 24 256 12 Hodonín 63 6 69 - 1 545 159 1 704 26

Obvody působnosti hlavních báňských záchranných stanic Zmocnění ke stanovení obvodů působnosti HBZS je dáno ust. § 40 odst. 3 písm. c) zákona č. 61/1988 Sb., do 30.4.2004 byly obvody působnosti jednotlivých HBZS stanoveny pro územní celky (kraje, okresy), od 1.5.2004 jsou obvody působnosti stanoveny podle charakteru provozované činnosti v organizacích, pro které musí být báňská záchranná služba zajištěna.

Obvody působnosti hlavních báňských záchranných stanic Od 1.1.2006 změna obvodů působnosti hlavních báňských záchranných stanic v souvislosti se vznikem HBZS Praha (rozhodnutí ČBÚ čj. 4515/05 ze dne 29.12.2005). HBZS Ostrava – zajišťuje BZS na celém území ČR při hornické činnosti v podzemí mimo lokality Centrum, Kohinoor, Marie, Richard, Bratrství a Svornost. HBZS Most – zajišťuje BZS na celém území ČR při hornické činnosti a činnosti prováděné hornickým způsobem na povrchu a lokality Centrum, Kohinoor, Marie, Richard, Bratrství a Svornost.

HBZS Hodonín – zajišťuje BZS na celém území ČR při činnostech při kterých může dojít k erupcím ropy a zemního plynu, vody pod tlakem apod. HBZS Praha – zajišťuje BZS na celém území ČR při činnosti prováděné hornickým způsobem v podzemí pokud je organizaci nařízeno zajištění báňské záchranné služby.

Vznik HBZS Praha vzniku HBZS Praha předcházel vznik ZBZS Praha. V roce 2003 Český báňský úřad nařídil organizacím Metrostav, Subterra a Energie-stavební a báňská zřídit od 1.1.2004 závodní báňskou záchrannou stanici. Se souhlasem Obvodního báňského úřadu v Kladně byla ZBZS zřízena jako společná pro výše uvedené organizace a spadala do obvodu působnosti HBZS Ostrava. z důvodu nenaplnění početního stavu záchranářů ze všech organizací byla společná ZBZS zrušená od roku 2005 ZBZS Praha se souhlasem OBÚ v Kladně zajišťuje BZS pro org. Metrostav a Subterru.

Vznik HBZS Praha Ve Zprávě o stavu bezpečnosti v hornictví za rok 2004 ČBÚ upozornil na nedostatečný dozor nad provozovanými podzemními stavbami a z toho vyplývající možná rizika v případě vzniku havárie Uvedená problematika byla projednána ve Výboru pro civilní a nouzové plánování se závěrem, projednat tuto problematiku na zasedání Bezpečnostní rady státu Bezpečností rada státu tuto problematiku projednala a vydala k ní usnesení č. 69

Usnesení BR státu č. 69 ze dne 19.7.2005 ČBÚ bylo uloženo: vypracovat návrh novely zákona č. 61/1988 Sb. upravující zabezpečení státního odborného dozoru při provozu podzemních staveb a objektů, předložit návrh na zabezpečení báňské záchranné služby v provozovaných podzemních dílech a objektech. Do 1 roku po nabytí účinnosti novely zákona č. 61/1988 předložit BR soupis podzemních staveb a objektů s uvedením jejich stavu

Vznik HBZS Praha V reakci na usnesení Bezpečnostní rady státu nařídil Český báňský úřad organizaci Energie – stavební a báňská a.s. reorganizovat ZBZS Praha tak, aby od 1.1.2006 mohla plnit úkoly HBZS Současně Český báňský úřad stanovil podmínky za jakých reorganizace může vzniknout Návrh na zabezpečení BZS byl projednán na zasedání BR státu (2/2006) a následně (3/2006) na zasedání vlády ČR a schválen.

Činnost báňské záchranné služby V roce 2005 bylo jednotkami HBZS (Ostrava, Most, Hodonín) provedeno: 261 havarijních zásahů v dole, 93 havarijních zásahů na povrchu, 1 havarijní zásah u organizace, která neprovádí hornickou činnost ani činnost prováděnou hornickým způsobem, 3 havarijní zásahy v rámci IZS.

Přehled prvotních zásahů pohotovostních jednotek všech HBZS v dole   

Přehled prvotních zásahů pohotovostních jednotek všech HBZS na povrchu   

Děkuji Vám za pozornost a očekávám Vaše dotazy…….