Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
Advertisements

Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková
Sloveso BÝT – přítomný čas
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
ZÁKLADNÍ PŘEDLOŽKOVÉ VAZBY MÍSTNÍ
PRESENT SIMPLE přítomný čas prostý kladné oznamovací věty Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_01
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.16 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 16 Název materiálu:Present simple Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_06
PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_42.
PAST SIMPLE OF REGULAR VERBS
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Přítomný čas prostý (5.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
PAST SIMPLE in sentences
Tázací dovětky- Question Tags
vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
MY FAMILY (slovní zásoba) THIS x THAT, ZÁJMENA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_08
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VY_32_INOVACE_05_PRESENT SIMPLE Anotace Prezentace sloužící k výkladu a procvičení přítomného času prostého, tvoření otázek, záporu a překlad jednoduchého.
Přítomný čas prostý Present Simple Tense Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují tvoření otázek v přítomném čase prostém. Procvičují si slovní zásobu tematického okruhu volný čas. Tvoří.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
PRESENT PERFECT QUESTION_15 Mgr. Filip Soviš ANJ_Tenses
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Časování slovesa BÝT (to be)
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
QUESTIONS present continuous. Questions YES / NO questions žádáme potvrzení / popření obsahu otázky před podmětem je sloveso odpovídáme:  Yes, ….. 
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase prostém ve větách záporných. Procvičují si slovní zásobu tematického.
PRESENT SIMPLE QUESTION_13 Mgr. Filip Soviš ANJ_Tenses
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Škola1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko AutorMgr. Lenka Soldátová ČísloVY_32_INOVACE_69 NázevPresent simple - questions Téma hodinyTvoření otázek v přítomném.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_428_Minulý čas slovesa TO BE AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Časování slovesa „to be“ - být
Přítomný čas prostý Present simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického portálu.
Present simple Přítomný čas prostý. Probíhá opakovaně, často, vždycky, nikdy, obvykle, zřídka…. On Saturday, at five o´clock, on my birthday, every day,
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.1.
My family NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ Jazyk anglický TEMA: My family ČÍSLO.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Have got Autorka: Mgr. Bohumila Navrátilová Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM.
PRESENT SIMPLE – přítomný čas prostý Autorka: Mgr. Bohumila Navrátilová Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM.
Present simple Přítomný čas prostý. Kladná věta (+) kladnou větu vytvoříme jednoduše, za pomocí tvaru infinitivu slovesa, které chceme použít I drive.
- používáme při popisu aktivit běžných, pravidelných či se opakujících.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_09_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj6_09
VY_32_Inovace_ Present simple - question
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Věra Tománková
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj7_73
VY_32_ Present simple - negative Project 1
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Havránková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj89_82
Present simple Negative +question
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marcela Götzová Číslo
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová PRESENT SIMPLE NEGATIVES AND QUESTIONS zápor a otázky v přítomném čase prostém Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová

TVOŘENÍ ZÁPORU Do not = DON´ T [ dont] Does not = DOESN´T [daznt] Tvoření záporu je velmi jednoduché.Ve větě zůstává vše na svém místě. Plnovýznamová slovesa se nemohou sama spojit se záporkou NOT a proto se s touto záporkou spojí takzvané POMOCNÉ SLOVESO Pomocným slovesem pro přítomný čas je sloveso DO , DOES (ve třetí osobě jednotného čísla) Pomocné sloveso se většinou stáhne se záporkou a vznikne tak záporný tvar Do not = DON´ T [ dont] Does not = DOESN´T [daznt]

Tvar záporné věty PODMĚT + DON´T / DOESN´T + INFINITIV ….. Stažený tvar umístíme ve větě před sloveso – které je ve všech osobách v INFINITIVU I work - I DON´T work He workS - he DOESN´T work She workS - she DOESN´T work It workS - it DOESN´T work We work - we DON´T work You work - you DON´T work They work - they DON´T work Vzorec záporné věty je : PODMĚT + DON´T / DOESN´T + INFINITIV …..

ZMĚNA KLADNÉ VĚTY NA ZÁPORNOU Před sloveso (přísudek) umístíme pomocné sloveso se záporkou= don´t nebo doesn´t My parents His brother work in a restaurant live in London S _______________ podmět ________________ doesn´t - - - - - -přísudek don´t - - - - - - -

Příklady- záporné věty Nemám bratra. I don´t have a brother. Moji přátelé nežijí v České Republice. My friends don´t live in the Czech Republic. Její syn nestuduje v New Yorku. Her son doesn´t study in New York. Ten chlapec nepotřebuje tvůj počítač. The boy doesn´t need your computer. Její rodiče nepracují v restauraci. Her parents don´t work in a restaurant.

TVOŘENÍ OTÁZEK V angličtině se plnovýznamové sloveso nepřesouvá před podmět. Zůstává na svém místě! Otázku utvoříme jednoduše tak, že před podmět umístíme pomocné sloveso DO nebo DOES Plnovýznamové sloveso je v otázce vždy v infinitivu Vzorec otázky je : (tázací zájmeno) DO/DOES + PODMĚT + INFINITIV…

tvoření otázky T heir children study in London H er sister need your computer S _____________ sloveso zůstalo na svém místě Does _______________ h Do ? t ?

příklady-otázky DO you HAVE a sister? DO the people WANT the coffee? Máš sestru? DO you HAVE a sister? Chtějí ti lidé tu kávu? DO the people WANT the coffee? Co chtějí jejich děti? What DO their children WANT? Kde pracuje její otec? Where DOES her father WORK? Co potřebuje ta dívka? What DOES the girl WANT? Studuje jejich syn v USA? DOES their son STUDY in the USA?

odpovídání na otázky Odpověď se vždy řídí tím, co je na začátku otázky. Je-li na začátku otázky tázací zájmeno, odpovídáme konkrétně – na co se otázka ptá: KDE bydlí tvoje babička? Bydlí V PLZNI. WHERE does your grany live? She liveS IN PLZEŇ. CO chtějí ti studenti? Chtějí VAŠI ADRESU. WHAT do the students want? They want YOUR ADDRESS. Pokud otázka nemá na začátku tázací zájmeno a začíná přímo pomocným slovesem DO/DOES jedná se o otázku zjišťovací, na kterou odpovídáme pouze ano/ne V angličtině se této odpovědi říká SHORT ANSWER

SHORT ANSWERS-krátké odpovědi krátká odpověď vždy obsahuje: YES / NO + podmět + pomocné sloveso(do, does / don´t, doesn´t) Podmět je vždy tvořen osobním zájmenem v prvním pádě (I,you, he…) Máš sestru? – Ano , mám. / Ne, nemám DO you have a sister ? Yes, I DO No, I DON´T Studuje tvůj bratr? – Ano, studuje. / Ne, nestuduje. DOES your brother study? Yes, He DOES No, he DOESN´T

zjišťovací otázky-procvičení Pracuje její otec v kanceláři? Ne, nepracuje. Does her father work in an office?No, he doesn´t Potřebují vaše děti ten počítač? Ano, potřebují. Do your children need the computer? Yes, they do. Chceš ten čaj? Ano, chci. Do you want the tea? Yes, I do. Hraje její bratr fotbal? Ne, nehraje. Does her brother play football? No, he doesn´t . Studuje tvoje kamarádka na střední škole? Ano, studuje. Does your friend study at secondary school? Yes, she does. Máte psa? Ne, nemáme. Do you have a dog? No, we don´t.