+ vliv zakázky na tarifní integraci v Ústeckém kraji

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Advertisements

Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Výkonové zpoplatnění v ČR aktuální stav
Současný systém podpory
Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Investiční program ČEPS, a.s., do roku 2023
4. železniční balíček 1.
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
KANALIZACE A VODOVOD V OBCI SIBŘINA KANALIZAČNÍ PŘÍPOJKY
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha,
NedRailways Nabídková řízení ve veřejné dopravě České republiky Pohled zahraničního uchazeče.
Přednáška na téma Rozbor udržitelného rozvoje území a vyhodnocení vlivů vyhodnocení vlivů zásad územního rozvoje a územního plánu na udržitelný rozvoj.
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 20.
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
Projekt TROLLEY Dobrý den.
JEDNOTNÝ ODBAVOVACÍ SYSTÉM V ODIS
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
Příprava IDS v rámci zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Nový zákon o ochraně ovzduší. Schválen Poslaneckou sněmovnou ČR dne 10. února 2012 Projednán Senátem ČR dne 15. března 2012 a vrácen Poslanecké sněmovně.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi
Statistika RF, výroční zpráva, kontrola plnění RF Vít RICHTER Národní knihovna ČR 23. dubna 2002 Brno.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Strana 1 Příprava a implementace pilotního projektu Speed Chain 13. listopadu 2013 Dr. Ing. Jiří Došek, DEKRA Automobil, a.s.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Z ADÁVACÍ ŘÍZENÍ NA VÝBĚR AUTOBUSOVÝCH DOPRAVCŮ V L IBERECKÉM KRAJI S EMINÁŘ I NTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY, Ž ĎÁR NAD S ÁZAVOU 2013 Jiří Hruboň KORID LK,
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
STANDARDIZACE V EOC inTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jiří Matějec Koordinátor pracovní skupiny Platby v dopravě SDT (ITS&S Czech Republic)
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Společné projekty PID a SID
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Integrované dopravní systémy v době výběrových řízení Zodpovědnost – rozhoduje se o podobě veřejné dopravy na cca 15 let dopředu Výběrová řízení – šance.
Priority dopravních staveb na území Ústeckého kraje a dopravní obslužnost PZ Kulatý stůl Ing. Jakub Jeřábek, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Nový zákon o ochraně ovzduší
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2014
16., 21. a , 9:00 Krajský úřad Ústeckého kraje
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
UZAVÍRÁNÍ SMLUV O VEŘEJNÝCH SLUŽBÁCH V PŘEPRAVĚ CESTUJÍCÍCH
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Transkript prezentace:

+ vliv zakázky na tarifní integraci v Ústeckém kraji Prezentace veřejné zakázky na zajištění dopravní obslužnosti v oblasti Lounsko-západ + vliv zakázky na tarifní integraci v Ústeckém kraji Ing. Jakub Jeřábek vedoucí oddělení dopravní obslužnosti

Základní údaje oblasti Lounsko-západ Úvod Základní údaje oblasti Lounsko-západ Definováno v roce 2006 oblast mezi městy Louny, Žatec, Postoloprty Roční výkon cca 800 000 km 10 linek spojujících města Louny a Žatec mezi sebou a okolními obcemi, několik linek zasahuje na území Středočeského kraje Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 2

Původní smlouva se spol. BusMat plus s.r.o. Trvání Smlouvy od 1. 6. 2007 do 19. 12. 2009 (31.12.2014) Smlouva předčasně vypovězena z důvodu neplnění povinností ze strany dopravce Nevyhovující vozový park Časté nejetí spojů Nevybírání jízdného Od 20. 12. 2009 smlouvy s novými dopravci do 10. 12. 2011 (již dle nař. 1370/2007, dočasné na max. 2 roky) rozdělení mezi dva dopravce a zklidnění situace Cca 50 % BusLine a.s. (ČSAD Semily a.s.) Cca 50 % Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova a.s. Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 3

Co má nová zakázka vyřešit? Cíle nové zakázky Co má nová zakázka vyřešit? Stabilní provoz - dlouhodobá smlouva na 10 let v souladu s novými právními předpisy (1370/2007, 194/2010 …) Modernizovat vozový park (viz. dále) Optimalizovat linkové vedení a JŘ v oblasti zpřehlednění linkového vedení, pravidelné intervaly, návaznosti na další autobusové i vlakové linky Odstranění rizik a problémů v současné organizaci dopravy Odstranění problémů současných smluv – velké rozdíly v přístupu dopravců k jejich plnění – pevně stanovíme povinnosti Zavedení nového tarifního systému příznivého pro cestující Příprava pro tarifní propojení s ostatními oblastmi Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 4

Navázání na parametry současných smluv Cíle nové zakázky Navázání na parametry současných smluv nyní stáří vozidel stanoveno na max. 8 let – rozdíly v obnově nyní 10 % nízkopodlažní vozy, 10 % klima – opět rozdíly není definován autobus – pouze „dostatečná kapacita“… reálně: minibusy, midibusy, standardní i velkokapacitní autobusy v závislosti na strategii dopravce, různé vnímání cestujícími rozdíly v dalším vybavení – sedadla, úložný prostor… Snaha o zajištění stejného komfortu cestujícím na území kraje >>> Definovat všechny parametry – vozy na míru zakázce přesně definovat autobus přesně definovat a sjednotit nabídku služeb Zvýšit dohled ÚK nad poskytováním služeb umožnit odepsání pořízené techniky – na začátku nové vozy Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 5

Časový rámec přípravy zakázky Tvorba zadávací dokumentace a právní rámec Časový rámec přípravy zakázky 19.12.2009 – výpověď původní smlouvy únor – duben 2010 - notifikace zakázky dle 1370/2007 3.4.2010 – rozhodný termín notifikace v úředním věstníku EU od srpna 2010 – příprava zadávací dokumentace od ledna do března 2011 – intenzivní práce na zadávací dokumentaci a smlouvě, vč.technických detailů provozu 9.3.2011 – odsouhlasení koncepce zakázky Radou ÚK 30.3.2011 - rozhodnutí o vyhlášení veřejné zakázky Radou ÚK 4.4.2011 - zahájení zadávacího řízení 23.5.2011 - konec lhůty pro podání nabídek 10.12.2011 – zahájení provozu Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 6

Tým tvorby zakázky a oblasti odpovědnosti Tvorba zadávací dokumentace a právní rámec Tým tvorby zakázky a oblasti odpovědnosti Advokátní kancelář Weil, Gotshal & Manges s.r.o. Ing. V. Janoš,Ph.D, M. Duda, Ing. J. Jeřábek Ing. P. Prokeš Ing. M. Ročňák Investiční odbor KÚÚK Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 7

Právní vývoj původním záměrem bylo nabídkové řízení dle z. 194/2010 Tvorba zadávací dokumentace a právní rámec Právní vývoj původním záměrem bylo nabídkové řízení dle z. 194/2010 omezení odhadem tržeb a maximální výší kompenzace riziko na straně příjmů dopravce => koncese na služby Ústecký kraj však zamýšlí během platnosti smlouvy 2011 – 2021 vlastní tarifní politiku a možnosti změn tarifu a slev dopravce nemůže nést riziko tržeb => kompenzace nemůže být shora omezena => nejedná se o koncesi na služby dle právní analýzy z. 194/2010 a evropské judikatury smlouva musí být soutěžena v souladu s § 21 odst. 2 zákona o veřejných službách následné úpravy smlouvy i zadávací dokumentace Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 8

Tvorba zadávací dokumentace a právní rámec Projednání s obcemi Před vypsáním zadávacího řízení v únoru a březnu 2011 projednány návrhy JŘ s obcemi nejvýznamnější změny v dopravě Omezení dopravy z důvodu souběhu s železnicí či pro nízké vytížení, optimalizace z důvodu úspory počtu vozidel Reakce různé… Funkčnost prověří až zavedení nových jízdních řádů Smlouva bude umožňovat změnit navrhovaný JŘ ještě před zahájením provozu Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 9

Financování zakázky - odpisy techniky Financování a ekonomika zakázky Financování zakázky - odpisy techniky Zadavatel respektuje potřebu odepsat techniku – nové vozy Po dobu zakázky (10 let) lze vozidla plně odepsat zadavatel dále neřeší obnovu vozové parku v průběhu zadavatel neřeší co s vozidly po konci smlouvy zadavatel nebude požadovat nikdy JŘ s navýšením vozů Upravuje se cena za služby se zohledněním fixních nákladů Systém financování – cena dle ukončeného roku a km Základní cena dopravního výkonu (pro základní rozsah km) C Cena za každý přidaný km (nad základní rozsah) (40-70% C) Cena za každý ušetřený km (pod základním rozsahem) (40-70% C) dopravce nabídne všechny 3 ceny, hodnocení váhy 90/5/5 % Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 10

Odhad ceny dopravního výkonu Financování a ekonomika zakázky Odhad ceny dopravního výkonu zadavatel zpracoval předpokládanou cenu dopravního výkonu dle požadavků zadávací dokumentace 35,91 Kč/km, s rezervami v nákladech, lze očekávat cenu nižší průměrná cena dopravního výkonu v ÚK v r. 2011 34,04 Kč/km v odhadu nákladů zahrnuto mj.: pořízení vozidel, pohonné hmoty, opravy, technologické jízdy, odbavovací zařízení, přečalounění sedadel, administrativní náklady, cena bankovní záruky, pneu, mazivo, chladivo, servisní prohlídky, pojistné, pokuty, STK, ME, administrativní mzdy, mzdy řidičů, osobní automobil, zisk z vloženého kapitálu Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 11

Technologie provozu, definování JŘ a oběhů Technické požadavky na provoz Technologie provozu, definování JŘ a oběhů roční proběh vozidel průměrně 72 200 km Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 12

Linkové vedení Technické požadavky na provoz Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 13

Přesné definování parametrů vozidel Technické požadavky na provoz Přesné definování parametrů vozidel Nízkopodlažní autobus (částečně – přední část) obsaditelnost min 35 k sezení, 35 k stání (odpovídá 10,5 m busu) kneeling, najížděcí plošina inv.vozík/kočárek klimatizace prostoru cestujících (celoročně 18 – 26 °C) prostor pro zavazadla s pevným dnem SPLŇUJÍ NAPŘ: Irisbus Iveco Crossway LE 10,7 ; SOR CN 10,5 Informační systém čelní, boční a zadní elektronický panel vnitřní 19’’ LCD displej pro dopravní informace informační vitrína pro potřeby objednatele Zařízení GPS – zasílání dat o pohybu vozů objednateli Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 14

Vizuální styl vozidel (Irisbus Iveco Crossway LE 10,7) Technické požadavky na provoz Vizuální styl vozidel (Irisbus Iveco Crossway LE 10,7) Grafika „Brána do Čech“, provedení z výroby - lakování Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 15

Vizuální styl vozidel (Irisbus SOR CN 10,5) Technické požadavky na provoz Vizuální styl vozidel (Irisbus SOR CN 10,5) Grafika „Brána do Čech“, provedení z výroby - lakování Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 16

Definování služeb k zakázce Parametry služeb k provozu Definování služeb k zakázce Informační kancelář v centru Žatce (rovnoměrné rozdělení v kraji) Od 1. 12. 2011 bezplatné poskytování informací o všech spojích veřejné linkové dopravy (www.jizdnirady.cz) výdej čipových karet, prodej časového jízdného, platební karty Řidič rozumí česky, mluví česky nebo slovensky stejnokroj Kalhoty dlouhé Košile krátký/dlouhý rukáv vázanka prodává čipové karty anonymní na počkání místní znalost trasy a zastávek, orientace v JŘ a SPP Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 17

Definování karet a odb. techniky Tarifní uspořádání a příprava na propojení s IDS Definování karet a odb. techniky Příprava na zónově-relační tarif a rozšiřování tarifní integrace akceptace karet Mifare DESFire EV-1 4k definována organizace vztahů, procesů a vlastnictví práv k jednotlivým částem tarifního subsystému v IDS clearing je plánován dle mat. modelu kalibrovaného příležitostně skut. daty z pohybu čipových karet snadnější získávání a rozšiřování BČK než jinde základem bude anonymní přenosná čipová karta vydávání na počkání, platí i pro časové jízdenky Oblast Lounsko-západ bude v ÚK první oblastí s plně funkčním zónově – relačním tarifem Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 18

Definování tarifu a druhů poskytovaných jízd. Tarifní uspořádání a příprava na propojení s IDS Definování tarifu a druhů poskytovaných jízd. Poskytované jízdné: jednotlivé, na BČK bude přestupné časové jízdné týdenní, měsíční, čtvrtletní jedna zóna, nebo trasa mezi více zónami výše tarifu není dosud stanovena, během léta vyhlásí kraj ceník ve smlouvě zatím bez cen Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 19

Definována tarifní mapa oblasti Tarifní uspořádání a příprava na propojení s IDS Definována tarifní mapa oblasti zónově-relační tarif 28 tarifních zón Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Krajský úřad, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem odbor dopravy a silničního hospodářství Lázně Bohdaneč, 16. – 18. 5. 2011 snímek 20