Venkov- můj domov aneb „Víš, kde žiješ? “

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Shrnutí výhod při použití plukotraku 1.
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Spolupráce s mikroregiony
Žijeme aktivně a zdravě Motto: Kdo si hraje, nezlobí.
S nordic walking holí, vydej se do okolí Prezentace projektů spolupráce IV kolo PRV Ob č anské sdru ž ení MAS St ř ední Vsetínsko.
Financování rozvojových projektů obcí a měst: hlavní motor meziobecní spolupráce v ČR Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D. Katedra práva a veřejné správy,
Evropské seskupení pro územní spolupráci Konference "Budoucnost česko-polské přeshraniční spolupráce"
Podpora mikroregionů v Královéhradeckém kraji Ing. Pavlína Trpkošová Krajský úřad Královéhradeckého kraje Odbor regionálního rozvoje, cestovního ruchu.
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
1 Leader + Státní zemědělský intervenční fond Místní akční skupina – MAS.
GIS obcí kladenského regionu na Internetu
Podpora meziobecní spolupráce Prohlubování meziobecní spolupráce David Bohadlo Vedoucí právního týmu.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
NAŠIM NEJMENŠÍM. Partnerský projekt 3 sousedních MAS MAS Sdružení pro rozvoj Poličska o.s. MAS Boskovicko PLUS, o.s. MAS Partnerství venkova.
Rozprávkové kráľovstvo slimáka Kraska Prezentace projektu spolupráce Leader Praha,
Optimalizace počtu matričních úřadů Porada s MV ČR konaná dne
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem - Aplikovaný výzkum prof. Jiřina Jílková Biomedicínský výzkum Ústí nad Labem, 23. května
Regionální literatura ve venkovských knihovnách Přibližování historie regionu a vytváření vztahu k místu, kde žijeme.
Společně a každý zvlášť po stezkách Ing. Lenka Klimková MAS – Partnerství Moštěnka, o. s.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Projekt: Regionální centrum pro volnočasové aktivity, tělovýchovnou, kulturní a spolkovou činnost Předběžná studie proveditelnosti.
Hřbitovy- naše kamenná historie Olga Ondráčková, členka přípravného týmu.
Zpráva o činnosti za rok 2011 Valná hromada MAS Šluknovsko Hotel Slavie, Horní Podluží
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Středočeský kraj Česká republika
Hřbitovy- naše kamenná historie
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Výběr projektů Leader ČR 2006 (Ing. Olga Ondráčková, manažerka MAS) Logo- návrh 13ti leté studentky Konečná podoba loga MAS Konečná podoba loga MAS.
Základní registr obyvatel
TRNKOVÁ STEZKA Představení projektu. Trnková stezka obecně Předmětem projektu je rozvoj a propagace „Trnkové stezky“, specifického turistického produktu,
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
1 Dotační řízení 2015 Středočeské fondy. 2 1.Základní informace pro žadatele 2.Struktura dotačních titulů Tematické zadání Rozpočty Středočeských.
Dětské hřiště Mochov první dětské hřiště v obci. Potřebnost projektu V obci v současnosti chybí jakékoli zázemí pro volnočasové aktivity rodin s dětmi.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Partnerství Moravská brána do Evropy Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí Prezentace 13. května 2010 Vzdělávací.
Středočeský kraj.
POV 2008 Navrhovaná podoba Programu obnovy venkova Olomouckého kraje V roce 2008.
„Budování rozvojového partnerství za účelem posílení kapacity při plánování a realizaci programů v kraji Vysočina“
VZDĚLÁVÁNÍ ÚČASTNÍKŮ KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE SPRÁVNÍCH OBVODECH HL. MĚSTA PRAHY.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
DĚDICTVÍ NAŠICH PŘEDKŮ OBLASTI PODPORY: v. Udržení kulturního dědictví venkova realizací stálé výstavní expozice a muzea s nabídkou místních kulturních.
Spolupráce, která přináší plody
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Nízkonákladový mezinárodní projekt spolupráce Projekty pro podporu venkovské identity přinášejí novou kvalitu života do venkovských oblastí.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
 Dobrovolný svazek od roku 2000  9 obcí  Rozloha 205 km2  Cca obyvatel.
ŽIJEME SPOLU Sdružení obcí ORLICKO Petr Fiala, předseda Sdružení obcí Orlicko Antonín Fiala, manažer.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
 Schválení šablon – začátek dubna 2016 (vyjednávání s EK)  Avízo výzvy – duben 2016  První výzva (vlna) – květen 2016  Právní akt o poskytnutí podpory.
Komunitní plánování ORP Roudnice nad Labem – spolu a inovativně.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
Vytvoření společné platformy podpory technického vzdělávání se zapojením všech stupňů vzdělávání, zaměstnavatelů a dalších subjektů.
Regionální rozměr podpory zemědělství Ing. Josef Ryšavý Litoměřice.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Hřbitovy- naše kamenná historie
MAP – Místní akční plán ORP RK
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Animace škol (šablony)
Transkript prezentace:

Venkov- můj domov aneb „Víš, kde žiješ? “ Olga Ondráčková, členka přípravného týmu

LOKALIZACE KMAS- MAS Boskovicko PLUS Území o rozsahu 807 km² PMAS1- MAS Sdružení pro rozvoj Poličska o.s. PMAS2- MAS Partnerství venkova Území o rozsahu 807 km² 71 527 obyvatel 96 obcí

ZÁKLAD TRADICE

VZKŘÍŠENÍ TRADICE Vlastivěda Olešnicka a Prvouka Olešnicka a okolí; rok vydání 1990 2000 ks rozebráno Reedice Vlastivědy Olešnicka a Prvouky Olešnicka a okolí; rok vydání 2000 2000 ks rozebráno

ZACHOVÁNÍ TRADICE A JEJÍ ROZŠÍŘENÍ- VÝSTUPY 16 tis. kusů regionálních učebnic čítanky 11 tis. kusů regionálních učebnic čítanky prvouky 12 tis. kusů pexes 12 tis. kusů kvartet 800 kusů výukových DVD filmů 22 kompletů souprav pro možnost promítání DVD, výukových filmů na jednotlivých školách 168 kusů pracovních listů pro děti ZŠ

ANALÝZA POTŘEB REGIONU Anketa byla provedena v období květen 2011- rozdáno 800 dotazníků, vráceno 591 odpovědí.

VÝSLEDKY POPTÁVKY Využití celkem 13 770 osob KAŽDÝ 6. OBČAN REGIONU

PRAKTICKÉ VYUŽITÍ 6 000 dětí základních škol v současné době 3 000 dětí základních škol v době udržitelnosti po dobu min. 5 let 550 učitelů základních škol 120 učitelů mateřských škol 850 důchodců 2 400 občanů všech tří regionů 350 zástupců celkem 96 obcí 500 návštěvníků regionů, významných osobností a vzácných hostů

PŘÍPRAVA PROJEKTU Veřejné projednání, přípravné práce společného týmu MAS

REALIZACE PROJEKTU Společná práce členů týmu: zástupců MAS- koordinace činností, zajištění VŘ a dodávek, distribuce, odborné vedení učitelů základních škol- naplnění obsahu vlastivědy a prvouky, dobrovolné pracovní listy knihovníků a kronikářů- získání historických informací a zajímavostí z obce nebo regionu dětí základních škol- prostřednictvím vlastivědných kroužků příprava podkladů učebnic a fotografií

PREZENTACE PROJEKTU V REGIONECH Trasa letního campu- zástupci MAS, učitelé a děti

KALKULACE PROJEKTU- VÝSTUPY Čítanka vlastivědy Boskovicka- 100 stran- 12 000 ks; 52 Kč/ks Čítanka vlastivědy Poličska- 60 stran- 4 000 ks; 51 Kč/ks Čítanka prvouky- 36 stran- 22 typů brožur á 500 ks; 65 Kč/ks Výukové filmy na DVD- 1 DVD (50 minut) á 800 ks; 360 Kč/ks Pexeso- 12 000 ks; 5,30 Kč/ks Kvarteto- 12 000 ks; 21 Kč/ks Vybavení (22 souprav 1NB, 1 dataprojektor, 1 plátno); 40 000 Kč/komplet

KALKULACE PROJEKTU- CELKOVÉ NÁKLADY Celkové náklady- 3 947 506 Kč Příprava a tisky publikací a ostatních produktů- 2 421 516 Kč Pořízení vybavení- 880 000 Kč Propagace- Letní camp- 70 850 Kč/20 osob/7 dnů Administrace+ odborné vedení projektu- 367 140 Kč Dobrovolnická práce- 208 000 Kč Distribuce (školy, školky, domovy důchodců, knihovny, obce)- vlastní náklady- nekalkulováno

DOPAD NA ÚZEMÍ MAS Boskovicko PLUS 9 (7) škol

DOPAD NA ÚZEMÍ MAS Sdružení pro rozvoj Poličska o.s. 8 škol

DOPAD NA ÚZEMÍ MAS Partnerství venkova 7 škol

DŮVODY VÝBĚRU CHARAKTERU A TYPU PROJEKTU Sousedství MAS- umožňuje historicky územně provázaný projekt Dlouhodobá vzájemná spolupráce Stejná priorita v rámci SPL Široká působnost a význam v regionu Zkušenosti v týmu s obdobnými produkty- tvorba, distribuce

PŘIDANÁ HODNOTA PROJEKTU Rozšíření informací o okolí a historii místa „KDE ŽIJI“ pro všechny úrovně obyvatel 3. MAS Doplnění na trhu neexistujících učebnic a ostatních atraktivních učebních pomůcek pro ZŠ Povýšení učebnic na regionální publikace (od MŠ po Domovy seniorů) Spolupráce MAS a škol- zapojení 22 škol ze 41 existujících v regionu- spolupráce učitelů a dětí Uchování a rozšíření tradice z konce 19. století Zakomponování existence MAS a propagace filozofie LEADER do učebnic dětí ZŠ Bez spolupráce by projekt nebylo možné uskutečnit

FINANCOVÁNÍ A UDRŽITELNOST Krátkodobé úvěrové účty MAS na předfinancování projektů Spoluúčast obcí a škol Dobrovolnická práce členů týmu bez nároků na honorář Zvýšená aktivita pracovníků MAS v rámci své funkce Péče o knihy, vybavení a produkty zejména v rámci škol - u knih počítáme s udržitelností vyšší než 5 let po ukončení realizace projektu

ZÁVĚR DĚTI JSOU BUDOUCNOSTÍ NAŠICH REGIONŮ Projekt je jmenován zejména DĚTEM, protože děti jsou BUDOUCÍMI STUDENTY BUDOUCÍMI OBČANY BUDOUCÍMI ZAKLADATELI NOVÝCH RODIN BUDOUCÍMI RODIČI NOVÝCH DĚTÍ REGIONU DĚTI JSOU BUDOUCNOSTÍ NAŠICH REGIONŮ