Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejvýznamnější představitel historické prózy 19.století
Advertisements

Historická tvorba – 19. stol.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Státní sociální podpora zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou AUTOR: Bc. Hana Králíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11- 09_Národní divadlo TÉMA: Národní divadlo ČÍSLO PROJEKTU: CZ.
Historická próza. Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_264 Jméno autora: Mgr.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení A. Jiráska a jeho díla Ročník.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ České mince a bankovky.
Česká literatura 2. poloviny 19.století PŘEHLED.  50. léta 19.století: MÁJOVCI = DRUŽINA MÁJOVÁ:  uznávali K.H. Máchu, vydali almanach= sborník Máj.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Vzory podstatných jmen.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
70. léta 18. století – 50. léta 19. století
AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ DATUM VYTVOŘENÍ:
ALOIS JIRÁSEK - spisovatel *1851 v Hronově (₸1930 v Praze)
Poměr.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ŠABLONA III/2 Literatura 8. ročník Test osobností „ KDO TO JE. “Mgr. L
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Učivo 4. ročníku oboru obchodník z ČJ 4. ročník
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_25_Kultura_a_umění_ _romantismus_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_12_INOVACE_ , Otčenášek Mgr. Jan Křoustek
Karel Jaromír Erben Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Jaroslav Seifert NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Alois Jirásek Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Jak nám roste krokus vnímání.
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_ČESKÝ JAZYK
Májovci CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_43_Alois Jirásek
ŠABLONA III/2 Literární test 8. ročník Mgr
RUMCAJS Autoři prezentace :
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Téma (název prezentace)
Národní obrození – 1. fáze
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Český jazyk 9. ročník Historický realismus.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Plzeňsko a Chodsko VY_12_INOVACE_Rů_II_14
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
ŠABLONA III/2 Literární test 7. ročník Mgr
Transkript prezentace:

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 Alois Jirásek

Základní informace Škola: 1. ZŠ Horní Slavkov IČ: 75005476 Autor: Mgr. Libuše Junová Předmět: ČJ - literatura Anotace: Materiál pojednává o životě a díle Aloise Jiráska. Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024

Metodický pokyn Popis práce s materiálem: Učitel spouští prezentaci z tabletu na interaktivní tabuli při výkladu učiva. Materiál slouží jako zápis učiva k zapamatování probírané látky. Očekávání a cíle: Žáci se seznámí s dílem Aloise Jiráska a snaží se pochopit Jiráskovo dílo v souvislosti s historií národa.

Česká realistická próza Alois Jirásek ( 1851 – 1930 ) Česká realistická próza

Již v době májovců začal být romantismus vytlačován novým uměleckým směrem označovaným jako realismus. Charakteristickým rysem pro realismus je věcný a kritický pohled na skutečnost, nepřikrášlovaný a surový. K nejvýznamnějším světovým autorům, hlásícím se k tomuto směru, jsou např. Honoré de Balzac, Gustav Flaubert, Charles Dickens . K významným českým spisovatelům patří Alois Jirásek.

Něco ze života A. Jiráska Narodil se v Hronově. Jako středoškolský profesor působil ve starobylé Litomyšli a od r. 1888 v Praze Roku 1917 podepsal květnový Manifest, kterým čeští spisovatelé vyjádřili odhodlání k boji za samostatný stát Rodný domek A. Jiráska

Dílo A. Jiráska Jeho dílo je velmi rozsáhlé. Začíná českým pravěkem, pokračuje přes dobu posledních Přemyslovců k době husitství až k době pobělohorské a národnímu obrození. Z Jiráskovy tvorby pro mládež se staly populární Staré pověsti české Z Čech až na konec světa

Přebal knihy Staré pověsti české ilustrovanými Jiřím Trnkou a plakát k divadelní hře Lucerna.

Dobu husitskou zobrazil Jirásek v románech: Mezi proudy Proti všem Bratrstvo Popisuje počátky reformního hnutí, narůstající společenské rozpory, rozmach a vrchol husitského hnutí se všemi jeho válkami až k jeho vyhasínání a postupnému rozkladu. K této husitské tématice patří i divadelní hry: Jan Hus Jan Žižka Jan Roháč

Doba pobělohorská je ztvárněná romány: Skály – těžký útlak poddaného lidu, selské vzpoury Psohlavci - boj chodského lidu za svá práva vedený Janem Sladkým Kozinou Skaláci - poslední velká selská vzpoura na Náchodsku Dobu protireformační zachycuje román Temno Dobu národního obrození vykreslil v pětidílném románu F. L. Věk Na osudech F. L. Věka sleduje obrozenecký proces české společnosti. Vystupuje zde velké množství skutečných postav (např. Václav Thám, Václav Matěj Kramerius …) Závěru doby obrozenecké se dotýká povídka Filosofská historie

Dramatická tvorba Hry: Vojnarka Otec Lucerna - prostupuje zde pohádkový svět se světem panstva a poddaného lidu

http://www. amaterskedivadlo http://www.amaterskedivadlo.cz/files/foto/ecebacc3f13ab1c75bb636744749c04d86cb7037.jpg http://www.hronovsko.com/hronov/historie/alois-jirasek/ https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Birth_house_of_Alois_Jir%C3%A1sek#/media/File:Hronov,_Jir%C3%A1skova_90,_rodn%C3%BD_d%C5%AFm_Aloise_Jir%C3%A1ska_%2802%29.jpg Další zdroje – archiv autora