NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, 509 01 Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.3750 NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a práce s informacemi ČÍSLO A NÁZEV KLÍČOVÉ AKTIVITY I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti AUTOR Ema Koťátková PŘEDMĚT Prvouka (Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět) TÉMATICKÝ OKRUH Křesťanská výchova 2 NÁZEV DUM Bouře 1 ROČNÍK 2. ČÍSLO MATERIÁLU VY_12_INOVACE_4_23_PR_Bouře 1 DATUM TVORBY 29.12.14 ANOTACE Tento materiál je zařazen do vzdělávací oblasti Křesťanská výchova 2, žáci si procvičují čtení textu s porozuměním, dokončují příběh vlastními slovy, vypráví o počasí v zimě a na jaře, doplňují ke slovům slova protikladná.
Bouře
Učedníci převáželi Ježíše na druhou stranu jezera Učedníci převáželi Ježíše na druhou stranu jezera. Tu se strhla veliká bouře s vichřicí a vlny se valily na loď. On však na zádi lodi spal. Učedníci ho probudili se slovy, že zahynou. Pokus se příběh dovyprávět vlastními slovy.
Přečti si konec příběhu On vstal, pohrozil větru a moři: „Zmlkni, utiš se.“ I ustal vítr a bylo veliké ticho. Ježíš jim řekl: „Proč jste tak ustrašeni? Kde je vaše víra?“ Přečti si konec příběhu
Jaké počasí bývá v zimě? Jaké počasí je na jaře? Počasí
Řekni ke slovům protikladná slova malý hluk odvaha záď lodi začátek veliký ticho strach příď lodi konec
VÝBORNĚ!
Použité zdroje: Převyprávěný text Bible ekumenické, Ekumenická rada církví v ČSR, v Praze 1984. Galerie Klipart MS Office Foto autor