Diachronní díla a soubory (diachronnic works and aggregates)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Advertisements

Vytvořila:Monika Hradilová. NA ÚVOD… NA ÚVOD… Přátelství a internet…Tohle téma je hodně otevřené. Na celém světě existují milióny sociálních stránek.
Seriály v Souborném katalogu ČR Miroslava Kendeová 6. listopadu 2015.
Warez scéna, crack. Warez, co to je? Warez je termín počítačového slangu označující autorská díla, se kterými je nakládáno nelegálně, zejména v rozporu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Vkládání hypertextových odkazů Co se všechno naučíme??? Co je to hypertextový.
Anotace Tento materiál je součástí tematického celku, který odpovídá ŠVP předmětu Materiály 3. ročníku oboru E/01 Tesařské práce. Slouží pro výuku.
Praktická maturitní práce STRUČNÉ POKYNY PRO PSANÍ PMZ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Experimentální metody oboru – Pokročilá tenzometrie – Měření vnitřního pnutí Další využití tenzometrie Měření vnitřního pnutí © doc. Ing. Zdeněk Folta,
Význam diferenciálních rovnic převzato od Doc. Rapanta.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
37. seminář knihovníků muzeí a galerií září 2013 Eva Svobodová - Miroslava Kendeová Národní knihovna ČR.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
2 Mgr. Ladislav Králíček, 2. ZŠ Dobříš, 2011 ① Klikneme pravým tlačítkem myši na snímek prezentace, jejíž pozadí měníme : Klikneme na 3.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Internetové stránky Co se všechno naučíme???
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
JAN FABIANEK, CS-PROJECT spol. s r.o. Konference Centralizované zadávání veřejných zakázek Praha, VYUŽITÍ ČÍSELNÍKU NIPEZ.
Seriály v Souborném katalogu ČR Knihovny současnosti Seč 2004 Danuše Vyorálková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_23_BEZPEČNOST PRÁCE TÉMA: BEZPEČNOST PRÁCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
1 Komentované prohlídky města Poskytovatel: Horácké muzeum a informační centrum Prohlídka města zahrnuje centrum Nového Města, dva historické sklepy a.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Věcné autority v roce 2016
Územní plánování aneb jak na to Porada pro ÚÚP na KÚ LK dne
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_07_12_vyjmenovaná slova
Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Seriály v Souborném katalogu ČR
Software počítače – opakování
Příjmy z kapitálového majetku
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Zpráva o uplatňování ÚP
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 03_Soustava dýchací
Způsoby zápisu algoritmů
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
IAS 36 Snížení hodnoty aktiv.
Písně a jejich vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_11_PÍSNĚ A JEJICH VÝVOJ Téma:
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Kvadratické nerovnice
Exkurz do historie a kultury Romů
Seriály v Souborném katalogu ČR
Software počítače 1 - opakování
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_12_Návrat k demokracii Regina Byrtusová
Městská knihovna Znojmo
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Internetové prohlížeče
Propojení UIS s knihovnami
Seriály v Souborném katalogu ČR
Paměti počítače, rozdělení
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Útočné činnosti jednotlivce vztahového typu
Pracovněprávní minimum…
Název projektu | Název společnosti | Jméno prezentujícího
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Dějepisné soutěže pro SŠ
A5M33IZS – Informační a znalostní systémy
Program na podporu lesních ekosystémů
ARTOTÉKA - rosteme s uměním
Neživá příroda - vzduch
Word Základy Wordu. Word Základy Wordu Ročník: 6 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Základy Wordu Ověřeno.
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Funkční požadavky na bibliografické záznamy
Typologie dokumentů Evropský sociální fond
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Transkript prezentace:

Diachronní díla a soubory (diachronnic works and aggregates)

Diachronní díla V současnosti – typologie dle publikací Monografie, seriály, integrační zdroje Nová typologie dle „plánu pokračování/aktualizace děl“ Diachronní díla - jakákoliv díla, která pokračují nebo jsou aktualizována – periodika, webové zdroje, vícedílná díla – např. romány na pokračování; včetně děl, která pokračují a u nichž je známa doba ukončení Statická díla – jednorázová, nepokračující díla

Diachronní díla Plán pokračování/aktualizace Tři hlavní vlastnosti/atributy: Požadavky na pokračování/aktualizace Způsob pokračování/aktualizace Ukončení pokračování/aktualizace

Požadavky na pokračování/aktualizace Hodnota: podstatný Diachronní díla, u nichž je pokračování/aktualizace zásadní proto, aby integrita díla zůstala zachována. Př.: vícesvazková encyklopedie, u níž chybí poslední svazek; nedokončená webová prezentace k mistrovství světa v hokeji Hodnota: nepodstatný Diachronní díla, u nichž není pokračování/aktualizace zásadní proto, aby integrita díla zůstala zachována. Př.: periodika

Způsob pokračování/aktualizace Hodnota: integrace Díla, která jsou aktualizována. Př.: webové stránky, databáze Hodnota: pokračování Díla, která pokračují. Př.: periodika, romány na pokračování

Ukončení pokračování/aktualizace Hodnota: pevný Díla, u nichž je předem známá doba ukončení vydávání. Př.: romány na pokračování, televizní seriály, webové stránky k jednorázovým událostem (mistrovství, konference, olympiády, koncerty) Hodnota: neurčitý Díla, u nichž není předem známá doba ukončení vydávání. Př..: periodika, databáze

Z toho vyplývají následující kombinace Integrační pevný plán Webové prezentace - konference, mistrovství světa Integrační neurčitý plán Webové prezentace – zpravodajství Pokračující pevný plán Romány na pokračování, encyklopedie Pokračující neurčitý plán Periodika Statický plán Jednorázová díla, fotografie

Specifika popisu diachronních děl - viz specifika popisu vícesvazkových monografií - viz specifika popisu seriálů - viz specifika popisu integračních zdrojů

Soubory (aggregates)

Terminologie Aggregating work – souborné dílo – je plánem pro soubor Aggregating expression – souborné vyjádření – realizuje plán souborného díla tak, že shromáždí různá vyjádření děl, která mají být zahrnuta do souboru Aggregate – soubor – je provedení, tedy fyzické vydání souborného díla (souborného vyjádření)

Tři typy souboru Collection aggregate – sbírka/antologie různých nezávislých děl Augmentation aggregate – soubor, v němž je jedno (hlavní) dílo doplněno/obohaceno (supplemented/augmented) jinými díly Parallel aggregate – soubor různých vyjádření téhož díla

Sbírka/antologie – collection aggregate Příklady: Soubor nezávislých děl od jednoho nebo více autorů, antologie textů, album lidových písní apod.

Soubor s hlavním a doplňujícími díly Příklady: Román doplněný ilustracemi, předmluvou a rejstříkem; CD doplněné bookletem; DVD obsahující film a „bonusy“ – např. jak se film natáčel, rozhovory s herci apod.

Soubor různých vyjádření téhož díla Příklady: Bilingvní vydání děl; webové stránka, kterou lze zobrazit ve více jazycích