Hospitace v hodině zeměpisu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Buďte pozdraveni!.
Advertisements

Konference Asociace aktivních škol
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Struktura poradenského procesu
Reagují fakulty připravující učitele na vznik RVP? Jana Coufalová.
Různé role zástupce ředitele školy
I NFORMACE O VÝUCE, PODMÍNKY ABSOLVOVÁNÍ PŘEDMĚTU, OSNOVA PŘEDMĚTU.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Vzájemná hospitační činnost
ZŠ KUNRATICE ZÁSTUPCE ŘEDITELE PRO ROZVOJ KVALITY PEDAGOGICKÉ PRÁCE MgA. Bc. Olga Králová Foto školy.
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Možnosti hodnocení ředitelů škol
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Bc. Zdeňka Soprová,. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
DIDAKTIKA EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Učitel. Náplň práce  Kvalitní učitel by měl napomáhat zlepšování prostředí, ve kterém se odehrává vzdělávací a výchovný proces. Měl by předávat své zkušenosti,
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Centrum školského managementu Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Zástupce ředitele - vrána s pozlacenýma nohama PhDr. Václav TROJAN, Ph.D.
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Fakulta zdravotnických studií
Zástupce ředitele aneb život mezi mlýnskými kameny
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Základní škola Nerudova Říčany okres Praha - východ Škola je plně organizovaná, tj ročník, spolu se speciálními třídami
Bp a Bk 2216 SPORTOVNÍ HRY I. základní výukový předmět pro studenty s tělovýchovným zaměřením se základními pohybovými předpoklady Studenti rozumí sportovní.
Metodologie výzkumu primární školy Nejběžnější metody.
Didaktika přírodopisu 1 1. seminář
Pedagogická diagnostika
OPTIMALIZACE OBNOVY STROJNÍCH SOUČÁSTÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Moravec. Dostupné z Metodického portálu.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Základy firemních financí Cvičení 1.. Základní informace Ing. Gabriela Oškrdalová Katedra financí, dveře č. 502 Konzultační hodiny: Út 12:50 – 14:20
Základy firemních financí Cvičení 1.. Základní informace Ing. Gabriela Oškrdalová Katedra financí, dveře č. 502 Konzultační hodiny: Čt 9.20 –
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Centrum Masarykovy univerzity pro nadané děti v JM kraji Šárka Portešová.
Evropské dotace čekají na každého z Vás PhDr. Vendulka Raymová.
2007 Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol ve dnech 17. – 19. října 2007  Hlavní úkoly ČŠI ve školním roce 2007/2008  Dotazy k ISO,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Základy pedagogické metodologie Kateřina Vlčková Katedra pedagogiky PdF MU PS 2015.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
 odborně posuzovat, rozhodovat, označovat, soudit  „proces soustavného poznávání a posuzování žáka, založený na zjišťování, zaznamenávání, posuzování.
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Pedagogické disciplíny
Struktura poradenského procesu
Evaluace v mateřských školách
Obecná didaktika ÚVOD.
TECHNICKÁ DIAGNOSTIKA
Zástupce ředitele aneb život mezi mlýnskými kameny
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
Liberecký inspektorát ČŠI
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
TECHNICKÁ ÚDRŽBA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Moravec. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
ŽIVOTNOST STROJNÍCH SOUČÁSTÍ
Management a řízení hotelu
Název školy Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Evaluace v mateřských školách
Hodnocení procesu vzdělávání prostřednictvím sledování výuky
Lze delegovat lídrovství? … aneb Máchův Máj v řídící práci
Kdo je víc? ŘŠ nebo ZŘŠ? Dagmar Chroboková Petr Lehký.
Bez ředitelů to nepůjde!
Transkript prezentace:

Hospitace v hodině zeměpisu PhDr. Filip Dostál

Co je to hospitace? Hospitor, ari [lat.] – býti hostem Pozorování Učitele Žáků Podmínek „Všeho“ Bezcílně Všeobecně – rovnoměrně většinu pedagogicky relevantních jevů Jen něčeho Získávání informací – ve školském prostředí téměř jediné nezprostředkované.

Fenomén hospitace Asymetrický vztah – hospitující „nad“ Kontrolní funkce a formativní funkci pro hospitovaného (souběžná kontrola často představuje psychologický blok) Symetrický vztah – hospitující „na roveň“ Formativní funkce pro hospitovaného i hospitujícího V obou typech vztahů Diagnostická funkce Funkce pro sumativní hodnocení Asymetrický vztah – hospitující „pod“ (např. student) Formativní funkce pro hospitujícího

Hospitační záznam ČŠI https://www.csicr.cz/cz/Hospitacni-zaznamy

Literatura RYS, Slavomír. Hospitace v pedagogické praxi: vysokoškolská příručka pro pedagogické fakulty. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1978. 147, [1] s. Pedagogická teorie a praxe. TROJANOVÁ, Irena. Hodnocení učitelů: náměty pro práci ředitelů škol a školských zařízení. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2017. 132 stran. Řízení školy.ISBN 978-80-7552-869-8. TROJAN, Václav. Pedagogický proces a jeho řízení. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2014. 90 s. Řízení školy. ISBN 978-80-7478-539-9. https://www.csicr.cz/cz/Hospitacni-zaznamy