Podzemní voda a prameny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_ZAPADNI_CECHY_LAZNE.
Advertisements

VÝZNAMNÉ NEKOVY. VODÍK značka H latinský název Hydrogenium 1 1 H (1p +, 1e - ) nejrozšířenější izotop tvoří dvouatomové molekuly H 2 Obr. 1: atom vodíku.
Středoevropské centrum pro vytváření a realizaci inovovaných technicko-ekonomických studijních programů Registrační číslo CZ.1.07/2.2.00/ Tento.
Krajinné sféry Země. Vnější vlivy nazýváme jako: EXOGENNÍ ENDOGENNÍ.
Šablona. Anotace: žák získá nové informace o procesech v krajině Autor:Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: porovná působení vnitřních.
Vypracoval Daniel Beneš, Hana Lollková a Becca Křístková.
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost Autor: Mgr. Lenka Radošová OBJEVUJEME VESMÍR VESMÍRNÁ TĚLESA SLUNEČNÍ SOUSTAVA CESTY DO VESMÍRU.
Země ve vesmíru Vesmír – galaxie – sluneční soustava - Země.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr VáchaZS – Mechanika plynů a kapalin.
HYDROSFÉRA VY_32_Inovace_11 TR-1 Mgr.Ivana Trčková ZŠ a MŠ Nedašov.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 09 TÉMA: Atmosférický tlak ČÍSLO.
Sféry Země ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar. Sféra = vrstva, „obal“ Země Atmosféra – plynný obal Biosféra – živá hmota na Zemi Hydrosféra – vodní vrstva.
Atmosféra 6. ročník. Motivující otázky Co je to atmosféra plynný obal Země Význam atmosféry umožňuje život na Zemi Vrstvy atmosféry Troposféra – Stratosféra.
Anotace Čtení s porozuměním, schopnost vyhledávat informace z vnějších zdrojů a doplnit tak učební látku Autor Dagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 7. Odpadní vody a čistírny odpadních vod Název sady: Základy ekologie.
Alkoholismus Lucie Doleželová. Alkohol musíme považovat za tvrdou, silně návykovou drogu, obzvláště v psychicky těžkých obdobích, kdy se stává berličkou.
Zdravý životní styl Vytvořila :Adéla Buchtelová 8.třída.
EU OPVK – III/2 – A2 – 8/35 – Rak Petr Předmět Zeměpis 7.ročník ZŠP. Vytvořeno 2011/
Ropa - vlastnosti Vypracovaly: Štěpánka Horká, Denisa Wöhlová a Daniel Schovánek.
ZATM Ě NÍ M Ě SÍCE.  Zatm ě ní M ě síce je astronomický jev, kdy m ě sí č ní kotou č je zastín ě n planetou Zemí. Nastává p ř i úpl ň ku, pokud se Slunce,
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
Protierozní ochrana 2. cvičení Téma: Analýza území - morfologie terénu, odtokové dráhy 143YPEO ZS 2016/ ; z,zk.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Uran Sedmá planeta Sluneční soustavy
VODA ŽIVOTADÁRNÁ KAPALINA.
Voda Základ života.
Krajina, krajinné složky, krajinotvorné procesy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_567_ Výroba sýrů a jogurtů 1 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
1. Fyzik Fyzikální veličina se zn. m ….. má tvar, velikost, barvu
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
atmosféra počasí VY_32_INOVACE_07-08 Ročník: VI. r. Vzdělávací oblast:
CHEMIE - Sloučeniny vodíku
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
3. OBECNÝ FYZICKÝ ZEMĚPIS
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zeměpis pro 1. ročník Přírodovědného lycea Ročník 1. říjen 2013
Autor: Stejskalová Hana
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
Biosféra sféra s vhodnými podmínkami pro život na Zemi
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Broušení Schéma broušení Je dokončovací způsob obrábění.
PŘÍRODNÍ KATASTROFY POVODNĚ– vznikají, pokud korytem řeky protéká více vody, než kolik je koryto schopno pojmout. POVODNĚ.
Země a život, vývoj života
Hydrosféra = vodní obal Země autor: Mgr. Jana Mikešová
HYDROSFÉRA vodní obal Země.
Výzkumníci a pomocníci: Brzula O., Čuříková A., Kopecká S., Kutra, D.,
V ULKANICKÁ ČINNOST.
Země ve vesmíru.
VY_32_INOVACE_ZE6-15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
HYDROSFÉRA pohyb vody na zemi
4. Pohyby Země Planeta Země se pohybuje obrovskou rychlostí, kterou lidé vůbec nevnímají.
VY_32_INOVACE_20_ Jednotky objemu
HYDROSFÉRA Mgr. Jana Nováková.
Venuše Sluneční soustava Název školy
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
KRAJINNÁ SFÉRA.
Designed in Czech Republic by David Šulc Made in Czech Republic
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzduch - opakování Vysvětli pojem atmosféra a popiš složení vzduchu.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_11_Z4 7. POČASÍ ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
PEDOSFÉRA = půda na Zemi
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Stavba Země geosféry.
Voda, vzduch Vodík, kyslík.
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
8. HYDROSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
12. Skleníkový jev, ozónová vrstva
Transkript prezentace:

Podzemní voda a prameny Hydrosféra = vnější obal Země - voda atmosféry, voda na zemském povrchu, voda obsaženou v organizmech voda podzemní Vědní obor = hydrologie hydrogeologie - je vědní obor, studium původu, výskytu a vlastností podzemní vody

Podzemní voda a prameny

Podzemní voda a prameny pramen = přirozený vývěr vody na zemský povrch vydatnost = množství vody vyvěrající za jednotku času (litry za minutu) prameniště =soustředěný výskyt pramenů Podle trvalosti prameny: permanentní - trvalé, občasné (intermitentní) periodické

Podzemní voda a prameny Prameny podle směru pohybu a výstupu na povrch: sestupné svahové vzestupné zlomové artéské

Podzemní voda a prameny voda podle tvrdosti měkká – málo ML přechodně tvrdá – způsobeno Ca(HCO3)2 – odstraní se varem tvrdá – Ca2+ a Mg2+, dobrá na pití