Složitější systémy hromadné obsluhy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fronta - a)Implementace s využitím statických struktur (pole) b)Implementace s využitím dynamických struktur (spojového seznamu) odebírá se ze začátku.
Advertisements

Jazyk DSI. Simulační objekty Aktivity Fronty Pooly Vyhybky – Jméno objektu: max 20 znaků, začíná písmenem, obsahuje jen písmena a číslice, odlišné od.
Sedm základních nástrojů řízení jakosti. Kontrolní tabulky Vývojové diagramy Histogramy Diagramy příčin a následků Paretovy diagramy Bodové diagramy Regulační.
Fotoaparáty 3. ročník Zbožíznalství Fotoaparát - zařízení sloužící k pořizování a a zaznamenání fotografií - v principu 1. světlotěsně uzavřená komora.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Daň z přidané hodnoty. DPH: plátce a poplatník DPH Obsažena v ceně zboží a služeb – není placena jako samostatná částka DPH Obsažena v ceně zboží a služeb.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
2 BEZMOTOROVÉ VOZÍKY 3 BEZMOTOROVÉ VOZÍKY PATŘÍ MEZI BEZKOLEJOVÉ MECHANIZAČNÍ PROSTŘEDKY POHYBUJÍ SE PO VODOROVNÉ PLOŠE TAŽENÍM NEBO TLAČENÍM PRACOVNÍKŮ.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
PRACOVNÍ PRÁVO III. Pracovní doba. Mzda.. Definice pracovní doby. Je to stanovená doba, v níž je zaměstnanec povinen vykonávat práci pro zaměstnavatele.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Co dnes uslyšíte? Užití fotogrammetrie Konstruktivní fotogrammetrie Vodorovný snímek Prvky vnitřní orientace vodorovného snímku Rekonstrukce snímku z dostupných.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_18_20_špatný spánek.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Nadpis prezentace Zdeněk Tišl
Grafická úprava prezentace
Výroba elektrické energie - obecná část
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Práce se sloupkovými diagramy
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
8. Zpracování technologických postupů tepelného zpracování
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní formy prodeje
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 1. Co je nejmenší?
Technologický postup Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
1. Čím se liší pohyby těchto těles?
Rovnoměrný pohyb Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Procesní management / Řízení procesů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Řemenové převody VY_32_INOVACE_31_ 619
Lineární funkce.
Systémy hromadné obsluhy
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Přídavná zařízení.
Skorkovský KPH Úvod PIS1(2) a RIOP Skorkovský KPH
Klimatologické indexy Zadání cvičení
Education překlad.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Porovnání výsledků manuálních a automatických měření meteorologických parametrů na OBK Karel Dejmal Observatoř Košetice.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Fronta (1) Dynamická datová struktura typu FIFO (First In First Out)
Kompozice, zlatý obdélník a zlatý řez
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Příklady použití, doporučená nastavení
Informatika pro ekonomy přednáška 8
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Zaměřené na orofacionální cvičení
Obsah a úvod do předmětu: Počítačová podpora řízení
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Složitější systémy hromadné obsluhy

Co se nehodí do škatulek Čekárna u zubaře s předem objednanými zákazníky. Dámské toalety ve škole (přestávky) Pokladny v Albertu Celý proces nakupování v Albertu Fronta na košíky Fronta u pultu Rozhodování o frontě Fronta u pokladen

Fotografický ateliér Fotograf fotografuje zákazníky, kteří přišli do čekárny (Markovovský proces, přibližně 1 zákazník za 15 min). Fotografování trvá 5-6 min + příprava zákazníka 2-7 min (rovnoměrné rozdělení). Není-li v čekárně zákazník a má-li fotograf alespoň 10 nevyvolaných snímků, odchází na 10 minut do temné Komory. Po výstupu z Komory, je-li čekárna prázdná, jde na 15 minut odpočívat. Pak se vrací k obsluze zákazníků.

Prvky systému Aktivity (activity) Fronty (queue) Zdroj a hřbitov entit (pool) Výhybky (switch)

Diagram systému pZak Atelier qZak

Diagram systému Atelier qFot Komora Sw Fot Spanek

Diagram systému pFilm Atelier qFilm Komora

Diagram systému pFilm pZak Atelier qZak qFilm qFot Komora Sw Fot Spanek

Formální úpravy pFilm pZak Atelier qZak zdrojZak qFilm qFot Komora Sw Fot Spanek qSpi

Formální popis entity Zakaznik attrib navic : real:5:2 {čas, který zákazník stráví v Ateliéru navíc} end; entity Fotograf; entity film;

Formální popis entity Zakaznik attrib navic : real:5:2 {čas, který zákazník stráví v Ateliéru navíc} end; entity Fotograf; entity film;

Formální popis entity Zakaznik attrib navic : real:5:2 {čas, který zákazník stráví v Ateliéru navíc} end; entity Fotograf; entity film;

Formální popis Queue qZak of Zakaznik fifo signal to Atelier; qUeue qFot of Fotograf fifo signal to komora, Atelier; quEue qFilm of Film fifo signal to Komora; queUe qSpi of fotograf fifo signal to Spanek;

Formální popis switch swFot for Fotograf case qZak.contEnts > 0 :: qFot, otherwise qSpi;

Formální popis activity ZdrojZak channels 1 load 1 Zakaznik from pool compute zakaznik^.navic:=Uniform (2, 7); { Doporučuje se definovat } :: after negExp (15) :: eject zakaznik to qZak; end;

Formální popis activity Atelier channels 1 load 1 zakaznik from qZak, 1 fotograf from qFot, 1 film from pool, after uniform (5.0, 6.0) + zakaznik^.navic :: eject zakaznik to pool fotograf to qFot film to qFilm; end ;

Formální popis activity Komora channels 1 load 10 film from qFilm, 1 fotograf from qFot, after 10 :: eject film to pool, fotograf to swFot; end ; activity Spanek channels 1 1 fotograf from qSpi, after 15 :: eject fotograf to qFot;

Inicializace queue qFot 1 menu write quit