aneb Ferda cvičí mraveniště

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhel Převody jednotek velikosti úhlů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu.
Advertisements

VY_32_INOVACE_03-05 Ročník: 6.,7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Tvarosloví.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ ROVIN [1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo.
Základní škola Čelákovice
ÚHLY, ÚHLÍKY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Matematika a její aplikace - geometrie pro 1.stupeň.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Vzájemná poloha dvou přímek v rovině
Lineární funkce - příklady
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_11_ČJ SPISOVATELÉ A ILUSTRÁTOŘI_Ondřej Sekora Číslo projektu:
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
AutoCad 2012 Základy kreslení Přímka – úhlem, bodem
Grafické řešení lineárních rovnic
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Konstrukce trojúhelníku : strana, úhel, těžnice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Opakování na 4. písemnou práci
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Množiny bodů dané vlastnosti
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Polohové vlastnosti – určenost roviny
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhel, který s ní svírá úhlopříčka)
Známe-li délku úhlopříčky.
Analytická geometrie v rovině
Řešení polohových konstrukčních úloh
KUŽELOSEČKY 4. Parabola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Parametrické vyjádření roviny
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
Množiny bodů dané vlastnosti
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Třída: OBOJŽIVELNÍCI Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Úvod do geometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Lineární funkce a její vlastnosti 2
Dvourozměrné geometrické útvary
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň
GEOMETRIE VY_32_INOVACE_XVI-C-09.
Dvourozměrné geometrické útvary
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PLANIMETRIE Zobrazení v rovině
Výukový materiál pro 9.ročník
Rozvoj geometrických představ
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
Úhly v kružnici Středový a obvodový úhel (vztah mezi nimi)
VY_32_INOVACE_Sib_II_14 Geometrie první pololetí
Dvourozměrné geometrické útvary
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Dvourozměrné geometrické útvary
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Úhly NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_304_Úhly Téma: Geometrie Číslo.
Transkript prezentace:

aneb Ferda cvičí mraveniště Jak funguje geometrie aneb Ferda cvičí mraveniště

Ferda dává pokyny svým mravencům… … nakreslete, kde budou stát!

Úvodní cvičení pro mravence: Je daný bod => všichni mravenci stojí 2 cm od něj Jsou dané 2 body => všichni mravenci mají k oběma stejně daleko Je daná přímka => všichni mravenci jsou od ní 2 cm daleko Jsou dané 2 rovnoběžky => všichni mravenci mají k oběma stejně daleko

Další cvičení pro mravence: Je dán konvexní úhel => všichni mravenci mají stejně daleko k oběma jeho ramenům Jsou dané 2 různoběžky => všichni mravenci mají k oběma stejně daleko

Pozor, cvičí dvě mraveniště najednou! Modří mravenci stojí 2 cm od bodu M, červení 3 cm od bodu C. Brouk Pytlík samozřejmě zvládne všechno, chce tedy cvičit zároveň s červenými i modrými. Kde bude stát?

Cvičení pro Brouka Pytlíka: Je daný bod a přímka => modří mravenci stojí 2 cm od bodu, červení 2 cm od přímky. Kde stojí Pytlík? Jsou dány dvě různoběžky => modří mravenci stojí 2 cm od první, červení 3 cm od druhé. Kde stojí Pytlík?