Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SKLADBA PŘEDMĚT.
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
SKLADBA PŘÍVLASTEK 2. část.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Podmět (Po) - opakování
Větné členy.
PŘÍVLASTEK (Pk) Mgr. Michal Oblouk.
Přívlastek postupně rozvíjející
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
Přívlastek (Pk).
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
PŘÍVLASTEK Mgr. Michal Oblouk.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘÍVLASTEK, DOPLNĚK
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
DOPLNĚK Mgr. Michal oblouk.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_759_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
PŘÍVLASTEK A JEHO DRUHY 8. ročník.
Rozvíjející větné členy - opakování -
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Mgr. Michal Oblouk. rozvíjející větný člen blíže určuje různé okolnosti dějů závisí na SLOVESE, PŘÍDAVNÉM JMÉNĚ nebo PŘÍSLOVCI ptáme se na něj různými.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
Rozvíjející větné členy - opakování -
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ přívlastek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_14_SKLADBA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba pro 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_17_VV-přívlastková a doplňková Autor Fulínová.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Základní škola Jablonec nad Nisou – Mšeno, Mozartova 24, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_CJIIb-03 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr.
Přívlastek VY_32_INOVACE_03-27 Ročník: Vzdělávací oblast:
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Přívlastek Mgr. Renata Pospiechová
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 021
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Přívlastek Rozvíjí podstatné jméno Ptáme se: jaký, který, čí? Je vyjádřen: podst. jménem, příd. jménem, zájmenem, číslovkou, popř. infinitivem.
VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
VY_32_INOVACE_65_Přívlastek několikanásobný a postupně rozvíjející
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Skladba pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_09_Přívlastek Autor Fulínová Šárka

Šárka Fulínová 2. ZŠ Dobříš PŘÍVLASTEK Šárka Fulínová 2. ZŠ Dobříš

Každý větný člen může být: holý – zasadili strom rozvitý – zasadili malý strom několikanásobný – zasadili strom a keř (několikanásobné větné členy, pokud nejsou spojeny spojkami a,i,nebo,ani, oddělujeme čárkou)

PAMATUJ! Předložka není samostatným větným členem, patří ke jménu, zájmenu: kolem lesa, za městem, před domem.

PŘÍVLASTEK SHODNÝ NESHODNÝ

Závisí na: 1 (3) Ptáme se: jaký? který? čí? Bývá vyjádřen: 2, 3, 4 (PK shodný) 1, infinitivem (PK neshodný) Dělení: shodný neshodný Blíže určuje význam podstatného jména. Př. mladý člověk (shodný v rodě, životnosti, čísle a pádě) člověk z pralesa (neshodný)

PŘÍKLAD PK s Navštívili jsme Slapskou přehradu. (jakou přehradu? Slapskou) PK s PK n Sbíral jsem semena košaté lípy. (jaké lípy? – košaté Semena koho ? Čeho? – semena lípy

PROCVIČOVÁNÍ Četli jsme Žáčkovy verše. Pracoval v novém podniku. Dítě si hrálo s barevným míčem. Šli jsme plavat do městských lázní. Viděla jsem festivalový film. Jarní paprsky slunce zahřejí půdu. Chlubí se plnými kapsami kuliček. Brok je již starý pes. Prokazoval znamenité služby. Přehrál jsem již celou skladbu. Mám novou skladbu pro housle.

ŘEŠENÍ 1. Četl jsem Žáčkovy verše. Žáčkovy (PK s) verše 2. Pracoval v novém podniku. novém (PK s) podniku 3. Dítě si hrálo s barevným míčem. barevným (PK s) míčem 4. Šli jsme plavat do městských lázní. městských (PK s) lázní 5. Viděla jsem festivalový film. festivalový (PK s) film 6. Jarní paprsky slunce zahřejí půdu. jarní (PK s) paprsky, slunce (PK n)- paprsky koho? čeho? - slunce

7. Chlubí se plnými kapsami kuliček. plnými (PK s) kapsami kapsami – koho? čeho? – kuliček (PK n) 8. Brok je již starý pes. starý (PK s) pes 9. Prokazoval znamenité služby. znamenité (PK s) služby 10. Přehrál jsem již celou skladbu. celou (PK s) skladbu 11. Mám novou skladbu pro housle. novou (PK s) skladbu skladbu pro koho? co? – pro housle (PK n)

1. Každý tu pracuje radostně. URČETE ZÁKLADNÍ I ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY 1. Každý tu pracuje radostně. Statečnost je dobrá vlastnost. Krajina s osamělými vrchy oslňovala oči bílým jiskřivým sněhem. Větve stromů se blýskaly v slunečních paprscích. Připadáš mi trochu smutný. Cestovatel se vrátil z výpravy zdráv a spokojen. Na zamrzlém rybníčku se proháněli bruslaři s hokejkami. Sluneční paprsky ve vysokých horách mají léčivé účinky.

Květy byly vystřídány malými zelenými šípky. Na podzim keř svítil zralými rudými šípky. V naší zemi je mnoho léčivých pramenů. Lyžování na sněhových pláních je velmi drahý sport.

Několikanásobný větný člen může být každý větný člen: i ZÁKLADNÍ ROZVÍJEJÍCÍ