Jan Míča vedoucí Oddělení koordinace digitální agendy, ÚV ČR Umělá inteligence v EU a ČR 27. května 2019.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Setkání k tvorbě Integrované strategie území MAS OS Aktivios na období Letiny
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Lidská společnost digitálního věku
Standardy kvality sociálních služeb. soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Název prezentace Podpora vědy a výzkumu v Moravskoslezském kraji 2010 Ing. Zuzana Bardoňová Datum:
Strategický rozvoj Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území Praha,
Evropský sociální fond 1 Jiří Švarc Evropská Komise Generální ředitelství pro zaměstnanost, sociální věci a rovné příležitosti Oddělení pro Českou republiku,
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
UDRŽITELNÝ ROZVOJ JAKO PRINCIP POLITICKÉHO ROZHODOVÁNÍ.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
RIS3 strategie a její vazba na OP PIK Ing. Marek Jetmar, Ph
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Čas, kdy si musím vybrat, co dál…
model fungování a praxe
Úřad práce České republiky
Josef Středula, předseda ČMKOS
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
KONCEPT NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Science centrum Lázně Chomutov???
Pracovní skupina PODNIKÁNÍ
Společné a koordinované politiky EU
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Inovace a regionální rozvoj
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Inovační potenciál České republiky
Organizační zabezpečení práva životního prostředí
Náměty pro činnost Národního fóra
Optimalizace materiálových toků ve vybrané společnosti
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Univerzitní město Olomouc
Praha bezpečně on-line Internetová (Kybernetická) bezpečnost
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
RIZIKO.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Základy sociální politiky - sociální reforma - sociální doktrína, Evropská sociální charta, Lisabonská strategie sociální statistika Mirka Wildmannová.
AKTUALIZACE REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka) TNH 2 (S-7)
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: odpovědné zadávání
RIZIKO.
Tisková konference ČMKOS
EKONOMICKÝ RŮST, VÝKYVY VÝKONU EKONOMIKY
Centralizované rozvojové projekty 2017
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
Výroční zpráva o stavu podnikání v Ústeckém kraji za rok 2017
Průmysl možnosti podpory
ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR, z.s.
Inovační strategie ČR a nástroje podpory MPO
Jaké jsou obzory digitální Evropy?
Úřad vlády České republiky Odbor Rady pro výzkum, vývoj a inovace
PhDr. Ondřej Kočandrle, oddělení infrastruktury VaV
Transkript prezentace:

Jan Míča vedoucí Oddělení koordinace digitální agendy, ÚV ČR Umělá inteligence v EU a ČR 27. května 2019

Úřad vlády České republiky Na co se zaměříme? 2018: rok 0 pro umělou inteligenci v EU Koordinovaný plán EU v oblasti AI Etická vodítka pro využívání AI Odborná studie „Výzkum rozvoje potenciálu umělé inteligence v ČR“ Národní strategie umělé inteligence v ČR (NAIS) Co nás čeká? Úřad vlády České republiky

2018: rok 0 pro umělou inteligenci v EU Úřad vlády České republiky

„Umělá inteligence pro Evropu“ Zvýšení technologických a průmyslových kapacit Socioekonomické aspekty Právní a etické dopady Úřad vlády České republiky

Koordinovaný plán EU v oblasti AI prosinec 2018 7 kapitol Úřad vlády České republiky

Budování důvěry v AI zaměřenou na člověka duben 2019 7 oblastí Úřad vlády České republiky

Úřad vlády České republiky Lidský faktor a dohled Technická spolehlivost a bezpečnost Ochrana soukromí a dat Transparentnost Diverzita, nediskriminace a spravedlnost Dobré sociální a environmentální podmínky Odpovědnost Úřad vlády České republiky

Technologický rozvoj AI v ČR Silné stránky Slabé stránky VaV infrastruktura podporující AI je na dobré úrovni. Výsledky VaV jsou v mezinárodním srovnání kvalitní. Účelová podpora VaV v AI dlouhodobě roste. Cca 40 AI startupů v ČR je srovnatelné se zeměmi EU. Silné AI aplikační obory v ČR: zpracovatelský průmysl; logistika a skladování; kybernetická bezpečnost; fintech; zpracování dat a informatika; profesní, vědecké a technické činnosti; zdravotnictví a sociální péče; zemědělství, lesnictví a rybářství; kulturní, rekreační činnosti a herní průmysl. Nízké zapojení do mezinárodního VaV a asociací. Programy účelové podpory VaV nejsou zacíleny na AI. Aplikační VaV a rizikové investice v ČR nejsou dostatečně zaměřeny na přelomové inovace. Slabé AI aplikační obory v ČR, silné v zahraničí: automotive; obchodování; AI hardware; média a zpravodajství; výuka; zemědělství; právní služby; cestování, sport; osobní asistenti; veřejná správa; administrativní činnosti; energetika; stavebnictví. K tomu u startupů: zdravotnictví; robotika; Internet věcí. Úřad vlády České republiky

Příležitosti Hrozby Příprava národní strategie pro oblast AI. Financování vývoje a nasazování přelomových inovací, podpora VaV, malých a středních podniků. Zaměření VaV na perspektivní technologické oblasti v AI. Rozvoj místních výzkumných kapacit a přitažení zahraničních výzkumníků do ČR. Sdílení dat z veřejné sféry a odstranění bariér pro sdílení dat mezi podniky pro vývoj a trénování AI systémů. AI technologie se silným očekávaným potenciálem: vysvětlitelná AI; certifikace AI systémů; velké a přesné simulace; spolupracující systémy stroj – AI – člověk. Zahraniční výzkum bude investovat více a rychleji do AI. Zaostávání v zapojení do mezinárodního výzkumu. Nedokážeme přitáhnout zahraniční špičky v oboru. Odliv mozků z výzkumu do firem. Rizikové investice se nevyrovnají zahraničním objemům, nedostatek přelomových technologií v ČR. Zavádění inovací budou kontrolovat zahraniční firmy. Nebude prováděno rychlé testování a pilotování nových technologií v praxi. Veřejný sektor nevytvoří podmínky pro sdílení dat a rychlé zavádění nových služeb veřejnosti.

Socio-ekonomické dopady rozvoje AI Silné stránky Slabé stránky kvalitní VaV v oblasti AI inovační podniky a podpora inovací ve firmách kvalifikovaní experti v AI a informatice fungující systém vzdělávání a celoživotního učení fungující systém rekvalifikace fungující systém sociálního zabezpečení a záchranná sociální síť strategie socioekonomických dopadů AI (Práce 4.0, Digitální Česko) struktura pracovní síly a způsob zapojení ČR do globálních hodnotových řetězců. regiony s vysokým stupněm ohrožení automatizací nedostatečný rozvoj dovedností pro 21 století a informatického myšlení nedostatečné vybavení pro rozvoj digitální gramotnosti a informatického myšlení. nedostatečná připravenost učitelů na změny ve výuce Úřad vlády České republiky

Úřad vlády České republiky Příležitosti Hrozby zvyšování produktivity a konkurenceschopnosti ekonomiky využití uvolněných lidských zdrojů pro kreativní pracovní činnosti s vyšší přidanou hodnotou lidské práce koncepční reforma a rozvoj systému vzdělávání, celoživotního učení a rekvalifikace nalezení nových sociálních modelů pro podporu přechodu ohrožených pracovníků na nové pozice AI jako asistenta učitele ve vzdělávání AI při rekvalifikaci (diagnostika a návrh nejlepšího řešení pro ohroženého pracovníka). firmy se budou řídit kritériem minimalizace nákladů bez podpory rekvalifikace zaostávání v ekonomickém růstu a konkurenceschopnosti zvýšení strukturální a frikční nezaměstnanosti prohlubování ekonomické nerovnosti ve společnosti nové bariéry v podnikání-např. nepřizpůsobení regulatorního rámce novému charakteru práce (outsourcing) a organizačním změnám ve firmách a hodnotových řetězcích (nové modely a způsoby spolupráce) Úřad vlády České republiky

Právní aspekty rozvoje AI Silné stránky Slabé stránky Dostatečná flexibilita stávajících právních předpisů, které mohou být prozatím analogicky aplikovány v oblasti AI. Právní nejistota vyvolaná dynamikou změn v právu a nepředvídatelnými výsledky při aplikaci stávajícího práva na nové problémy Příležitosti Hrozby Nastavení samoregulačních mechanismů průmyslu a stavovských organizací a formulace nejlepší praxe v daném odvětví v souladu s legislativou. Vývoj technických řešení zajišťujících efektivní fungování práva („regtech“). Podpora vzniku regulatorních sandboxů a datových trustů.   Legislativní bariéry omezí efektivní sdílení a zpracovávání dat při vývoji a využívání AI. Zaostávání za celosvětovým vývojem, v případě, že nebude prováděno průběžné sledování vývoje AI a následná reflexe v právních předpisech. Úřad vlády České republiky

Národní strategie umělé inteligence v ČR (NAIS) Úřad vlády České republiky

Úřad vlády České republiky Co nás čeká? volby do Evropského parlamentu a nová Evropská komise příprava na výzvu o umístění centra excelence v ČR V4 předsednictví předsednictví ČR v Radě EU Úřad vlády České republiky

Úřad vlády České republiky „Inteligence myšlenková není ničím bez inteligence srdce.“ — Romain Rolland Úřad vlády České republiky

Děkuji za pozornost! Prostor pro Vaše dotazy. mica.jan@vlada.cz Úřad vlády České republiky