PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODOBNOST MATEMATIKA 9. ROČNÍK ZŠ výklad a cvičení.
Advertisements

ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_06_Matematika pro 7.ročník_Opakování na čtvrtletní práci - 2.čtvrtletí Téma: Opakování na čtvrtletní.
URČENÍ ROVNICE LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_9_Určení rovnice lineární.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
VLASTNOSTI LÁTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Písemné sčítání a odčítání do milionu
Aritmetická posloupnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Měření objemu pevného tělesa
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Vzájemná poloha dvou přímek v rovině
Konstrukce trojúhelníku
AUTOR: Martina Dostálová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PODOBNOST TROJÚHELNÍKŮ
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Římské číslice Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
AUTOR: Martina Dostálová
Soustava souřadnic Oxy
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
MATEMATIKA Aritmetická posloupnost Příklady 2.
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06 Zopakujeme si rýsování
Oběhová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Jednotky hmotnosti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
AUTOR: Martina Dostálová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_5_Pravoúhlá soustava souřadnic Téma: Matematika 9. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2131

Autor Mgr. Hana Kuříková Vytvořeno dne 31.1.2012 Odpilotováno dne 6.2.2012 ve třídě 9.A 9.B Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace Vzdělávací obor Matematika Tematický okruh Matematika 9. ročník Téma Pravoúhlá soustava souřadnic Klíčová slova Bod, souřadnice, osy souřadnic

PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC

Jak určujeme polohu bodu v rovině? Narýsuj přímku x. Narýsuj přímku y kolmou k přímce x. Průsečík přímek označ bodem P. Na přímkách vyznač obrazy celých čísel. P – počátek pravoúhlé soustavy souřadnic x – osa souřadnic x y – osa souřadnic y Osy souřadnic dělí rovinu na čtyři části - KVADRANTY

P IV. Kvadrant [ +, - ]

Souřadnice bodu A A[ -3 , 2 ] souřadnice x souřadnice y

Body na osách souřadnic Bod A leží na ose y - jeho první souřadnice je rovna nule Bod B leží na ose x - jeho druhá souřadnice je rovna nule A [ 0, 2 ] B [ -3, 0 ]

Zobraz v pravoúhlé soustavě souřadnic body: D[-3,0], E[-1,4] A[2,-3] , B[0,6], C[-4,-1]

Zapiš souřadnice vyznačených bodů: D E F

PROCVIČUJ! Příklad 1 V pravoúhlé soustavě souřadnic znázorni trojúhelník ABC: A[-5,-6], B[0,4], C[6,0] trojúhelník KLM: K[-2,-6], L[-4,2], M[4,-5]. Průnik trojúhelníků vybarvi.

Příklad 2 V pravoúhlé soustavě souřadnic vyznač pětiúhelník MNOPR: M[3,3], N[1,5], O[-3,1], P[-1,-3], R[3,-2]

B L C M A K

Řešení 2 N M O R P

Anotace: Tato prezentace slouží k opakování pravoúhlé soustavy souřadnic. Žáci si zopakují znázornění bodu v rovině a zápis souřadnic bodu čtením z grafu. Upozorníme na souřadnice bodu ležících na osách x a y. V závěru prezentace jsou dva příklady, které jsou zadány jako samostatná práce. Kontrola proběhne na interaktivní tabuli. Použité zdroje: Karel Kindl: Matematika- Přehled učiva základníškoly, 3.vydání Praha 1980, Státní pedagogické nakladatelství, počet stran 408, SPN 5-43-11/3, 14-388-80 Odvárko Oldřich- Kadleček Jiří: Matematika pro 9. ročník ZŠ 2.díl , 1.vydání 2000, Prometheus, počet stran 91 ISBN 80-7196-208-2