Osobnost (pracovníka či podřízeného) a její vliv na řízení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Advertisements

MAM Milan Pučálka. Styl řídící práce Forma vztahu manažera k spolupracovníkům bývá označována jako styl řídící práce: Ten se liší v závislosti na: – Okamžité.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Management Motivace Personalistika. Motivace Výkon schopnosti a podmínky Lidský potenciál.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Osobnost, sociální skupiny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Co je to osobnost?. Osobnost člověka je uspořádaný systém psychických a fyziologických funkcí jedince, které jsou v neustálé interakci s prostředím.
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
PROFIL A OSOBNOST MANAŽERA Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
o Prohloubení dosavadních znalostí o Spolupráce s analyzovaným podnikem o Vhodné podmínky pro dané téma.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
2012. Změny v koncepci a způsobech projektování kurikula Obsah: 1. Systém kurikulárních dokumentů 2. Pojetí RVP PV (východiska, společný rámec, principy,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
Zkušenosti s implementací vybraných požadavků ISO 9001:2015
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Rozhodování 1.
Řízení kolektivu. Řízení kolektivu Aby podřízení pracovali dobře, musí být splněny tyto podmínky: schopnosti podřízených pracovní podmínky motivace.
Pracovní porada Pracovní list.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/11
Pracovní porada Pracovní list.
Základní informace o poskytovateli
Průvodce CR a skupiny návštěvníků
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Brno „Dítěti můžeme říci dvěma způsoby, co je slepý člověk. Můžeme mu říci, že slepý člověk je člověk, který nevidí. Nebo mu řekneme:“Zavři.
Vůdcovství - leadership
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Zpětná vazba – Johariho okno
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
VY_32_INOVACE_VVP_8A_7F Rozhodování - metody Název: Škola:
Manažer ve firmě. Manažer ve firmě Osobnost manažera Vrozené vlastnosti Získané dovednosti Temperament Inteligence Potřeba řídit činnost jiných lidí.
Osobní pohoda.
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Pedagogika školního sportu
Lidská společnost a je obnovovaná sexuální reprodukcí
Synergie manažerského týmu
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
Psychologie test.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Rodové stereotypy napříč generacemi
OSOBNOST.
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
ZÁKLADNÍ INFORMACE Název předmětu: MANAGEMENT 1 (BKH_MAN1)
Rysy osobnosti Temperament Charakter
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Emoční sebeobrana Pro učitele
Prezentace pro předmět 3MA381
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Transkript prezentace:

Osobnost (pracovníka či podřízeného) a její vliv na řízení

Osobnost manažera Ovlivňuje všechny manažerské činnosti, i další aspekty manažerské práce.

Pojetí osobnosti Freud - ego, id, superego, Allport - dynamická organizaci těch psychofyzických systémů individua, která determinuje jeho charakteristické chování a prožívání Eysenck - extraverze / Introverze + stabilita / labilita Rogers - holistický pohled self a organizmus

Big five model OCEAN: otevřenost (Openness), svědomitost (Conscientiousness), extraverze (Extraversion), vstřícnost (Agreeableness), neuroticismus (Neuroticism).

Myers-Briggs Type Indicator zaměření energie - extraverze / introverze, získávání informací skrze - intuici / vnímání, rozhodování na základě - myšlení /cítění, životní styl - flexibilní / strukturovaný.

Osobnostní typy MBTI - 16, Leary – 8.

Preferovaný styl komunikace citový, Intuitivní, myšlenkový, smyslový.

Základní styly řízení autokratický, demokratický, volný styl. transakční, transformační.

Lickertovy styly řízení exploativně autoritativní - vedoucí rozhodují sami, laskavě autoritativní - málo důvěřují spolupracovníkům, umožňují komunikaci, konzultativní - podřízeným důvěřují, využívají obousměrnou komunikaci, participativně skupinový - plně důvěřují podřízeným, komunikují všemi směry.

Lickertovy styly řízení

Pracovníci podle postojů a schopností neschopní ROZBUŠKY PILÍŘE PŘÍŽIVNÍCI SNAŽIVCI neochotní ochotní LOAJALITA

Rozdělení podle tendencí PODMAŇOVATELÉ OBJEVOVATELÉ SLAĎOVATELÉ ZPŘESŇOVATELÉ JISTOTY CESTY RIZIKA CÍLE

Inteligence Školní inteligence (intelekt, IQ), Emoční inteligence (EQ): znalost vlastních emocí, zvládání emocí, schopnost sám sebe motivovat, vnímavost k emocím jiných lidí, umění mezilidských vztahů.