Závěry z nácviku metodiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mateřská škola Sluníčko Hradec Králové,Třebeš
Advertisements

 Mapování probíhalo od ledna do března 2013  Bylo zaměřeno na naplňování kritéria Pravidla ve třídách.
Ekologická výchova v Zoo Ostrava
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
výchova k nekuřáctví pro I. stupeň ZŠ
Cesta ke kvalitě v praxi
ZÁVISLOST NA NIKOTINU, ODVYKÁNÍ
Různé role zástupce ředitele školy
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Školní poradenské pracoviště
PSYCHICKÉ JEVY.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
Psychologie Mgr. Milan Šimek
Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.
Výstupy z Úvodního semináře
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Komunikační dovednosti
5. ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5.1. PRVOUKA
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
INTEGRACE DĚTÍ S VÝCHOVNÝMI PROBLÉMY
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Kurz pro lektory 19. a Mgr. Pavel Motyčka.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Sebeuvědomění a sebekontrola
Vypracoval: Jiří Novák 9.Třída
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Logopedická třída MOTÝLCI
ICT technologie a jejich využití v práci učitele 2. stupně a v dalším rozvoji jeho profesních kompetencí ZÁVĚREČNÁ PRÁCE leden 2013 Bc. Marcela Hladká.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Cílená zpětná vazba Metody pro reflexi v EV.
Autor: Mgr. Dana Forýtková
Diagnostika třídních kolektivů Práce s třídními kolektivy
Neverbální komunikace
Agrese a agresivita.
Pražské fórum primární prevence rizikového chování 2015 na téma agrese a agresivní chování PROGRAM ROZVOJE TŘÍDNÍHO KOLEKTIVU (PROTK)
ARTETERAPIE.
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
OBLASTNÍ CHARITA MOST NÍZKOPRAHOVÉ ZAŘÍZENÍ PRO DĚTI A MLÁDEŽ ZASTÁVKA DUCHCOV.
Poradna pro oběti násilí – Programy zaměřené na práci s dětmi jako svědky domácího násilí Mgr. Petr Oroszy Centrum nové naděje Frýdek-Místek
„Brána ke vzdělávání: školní čtenářské kluby“ Nakouknutí do světa Laddugandy O projektu Aktivity a vybrané plánované výstupy Milníky správného směru.
DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Druhý krok Preventivní program pro rozvoj sociálně-emocionálních kompetencí Bc. Kateřina.
Mateřská škola Vsetín Luh I. Kde nás najdete? Kde nás najdete?
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
SPOV – POR - červen 2011 Cíl SPOV  nastolit toto téma v přesvědčení, že právě venkov a zejména malé obce mohou sehrát velmi důležitou roli při obnově.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_08 Sada DUM Výchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Závislost na nikotinu, odvykání.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Teorie a metodika výchovy Lekce 4: Pedagogika volného času a zážitková pedagogika Mgr. Katřina Lojdová
Počet odevzdaných dotazníků: 40.  Kvalitní pedagogický sbor – 2x  Netřeba cokoli měnit  Skvělá úroveň výuky  Pohodové prostředí školy,
Peklo x ráj POZNÁVÁNÍ PRAVIDEL SPOLEČENSKÉHO SOUŽITÍ, POROZUMĚNÍ ZÁKLADNÍM PROJEVŮM NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE OBVYKLÝM V TOMTO PROSTŘEDÍ.
Péče o pacienty v problematických situacích
Příjemce podpory: TRIALOG
Domácí násilí a pomoc jeho obětem
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
6. Diagnostika sociálních vztahů ve skupině dětí
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
ZÁKLADY SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Temperament, charakter, motivace
Školská sociální práce
Centrum kolegiální podpory CKP
Vzorový projekt pro gymnázia
Pedagog.
Metodika podpory sociálního a emočního vývoje dětí předškolního věku
Transkript prezentace:

Závěry z nácviku metodiky

Které prvky a aktivity jste vyzkoušeli? Podpora pozitivního chování, chválení více než napomínání „Nevšímání si“ nevhodného chování Pravidla třídy a jejich připomínání Popisné komentování namísto předjímání a hodnocení dětí Emoční kompetence – vlastní pocity dětí, větší zaměření na pocity v každodenní práci v MŠ, empatie, hraní rolí, resp. pocitů. Maňásci

Co se Vám dařilo? Zjednodušit třídní pravidla Zavést opakování pravidel s dětmi Maňásek se stal pravidelným průvodcem dětí (v komunitním kruhu) Být více pozitivní, více chválit a oceňovat Hovořit s dětmi o pocitech a náladách

Jaké zaznamenáváte změny u dětí? Díky mluvení o náladách a pocitech jsou děti otevřenější a sdílnější Díky chválení a respektujícímu postoji jsou k sobě děti více vnímavé a slušnější Sledují, kdo má co na sobě Sledují, jak se kdo chová a tváří (pocity) Přátelsky spolu mluví (Jak se dneska máš?)

Jaké zaznamenáváte změny u dětí? Chválení, podpora pozitivního – zjevné výsledky: uzavřené děti se začaly více projevovat, najednou mají prostor před agresory, kterým byla předtím věnována (napomínáním) větší pozornost

Změna v chování (přátelská, otevřená hovoru a návrhům) Příklad Tvrdohlavá a vzteklá dívka, s projevy agrese vůči ostatním Dostala pozitivní pozornost (nekritizuji, nenapomínám ji, ale vyzdvihuji, co dělá dobře) Změna v chování (přátelská, otevřená hovoru a návrhům)

Co je obtížné? Co potřebuje více zažít? Popisné komentování činností dětí Přestat děti napomínat (zakořeněný zvyk) „Nevšímat si“ nežádoucího chování Vodit a mluvit maňáska přirozeně Více vytěžit z každodenních situací a pohotově reagovat, modelovat dětem pozitivní návyky

Co je obtížné? Co potřebuje více zažít? Uvést do praxe vlastní postoj, že nemusím nutně zvládnout s dětmi, co jsem naplánovala na tento den, ale nechat dějům volný průběh: pro děti je důležité svěřování se (prožitky a emoce), více komentovat přátelství a etické postoje apod. je třeba tomu věnovat čas, což nebyl dosud náš zvyk.