Spojitý šum v praxi Jan Gehr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kapitola 1: Popisná statistika jednoho souboru2  Matematická statistika je věda, která se zabývá studiem dat vykazujících náhodná kolísání.  Je možno.
Advertisements

Experimentální metody v oboru – Aproximace 1/14 Aproximace Teze přednášek z předmětu „Technický experiment“ © Zdeněk Folta - verze
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: David Holubec NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_INF Vzdělávací oblast: informatika Ročník: 9. Číslo projektu:
Znáš všechny odpovědi?. 1. OTÁZKA Co nám zajišťuje pohyb celého těla?
Číslo projektu CZ.1.07/ / Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Matematické vzdělávání Předmět Matematika Tematický.
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí Výrazy ‒ vyjádření neznámé ze vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jednostranné limity Základy infinitezimálního počtu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického.
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ ROVIN [1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo.
Induktivní statistika
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast
Procvičování písmen N, D
Slovní úlohy o společné práci
Vázané oscilátory.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
8.1 Aritmetické vektory.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Následující hra je složena ze 4 otázek, které nám dovolí vás kvalifikovat jako "profesionála". Otázky nejsou příliš obtížné, proto se nesnažte podvádět.
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Nastavení jednotlivých položek programu S 2000
Filmová animace Náhodné změny Mgr. Jiří Mlnařík
Pohybová (kinetická) energie tělesa
Klasifikace singularit
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Funkce Funkce (píšeme f (x) ) je každé zobrazení množiny A do množiny R, kde A je libovolná podmnožina množiny R. Zobrazované množině A říkáme definiční.
Fyzika Účinek síly na těleso otáčené kolem pevné osy. Páka.
Vektorová grafika.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Anna Červinková 16. Jednoduché stroje
SÁRA ŠPAČKOVÁ MARKÉTA KOČÍBOVÁ MARCELA CHROMČÁKOVÁ LUKÁŠ BARTOŠ B3E1
Projekt: Cizí jazyky v kinantropologii - CZ.1.07/2.2.00/
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Těžiště a stabilita těles
Slovní úlohy o společné práci stejný čas
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Procenta v „autařské“ praxi
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Fyzika 7.ročník ZŠ K l i d a p o h y b t ě l e s a Creation IP&RK.
Slovní úlohy o pohybu Pohyby stejným směrem..
Rovnice s absolutními hodnotami
Vektorová grafika.
Modelování fyzikálních dějů pomocí metody Monte Carlo
3. přednáška Laplaceova transformace
Slovní úlohy o společné práci
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Kmity.
Soustava částic a tuhé těleso
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
Zoner Callisto Ostatní manipulace s obrázky I.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Následující hra je složena ze 4 otázek, které nám dovolí vás kvalifikovat jako "profesionála". Otázky nejsou příliš obtížné, proto se nesnažte podvádět.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Více náhodných veličin
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Průměr
Počítačové zobrazování fraktálních množin
Teorie chyb a vyrovnávací počet 2
Slovní úlohy o společné práci − 3
2. Centrální gravitační pole
Transkript prezentace:

Spojitý šum v praxi Jan Gehr

Úvod Za použití Unity si ukážeme následující příklady: Jednoduchý příklad z praxe (náhodný spojitý pohyb terče) Ukázka implementace generátoru terénu (podobně jako ve hře "They are billions") LS 2019

Jednoduchý příklad z praxe -Náhodně pohybující se terč LS 2019 01 / Pohyblivý terč

Jednoduchý příklad z praxe -Náhodně pohybující se terč LS 2019 01 / Pohyblivý terč

Jednoduchý příklad z praxe -Náhodně pohybující se terč LS 2019 01 / Pohyblivý terč

Lineární interpolace -Proložení dvou bodů přímkou -Obecný vzorec pro interpolaci mezi body A(x0,y0) a B(x1,y1) LS 2019 02 / Lineární interpolace

Lineární interpolace -Proložení dvou bodů přímkou -Obecný vzorec pro interpolaci mezi body A(x0,y0) a B(x1,y1) LS 2019 02 / Lineární interpolace

Lineární interpolace -Proložení dvou bodů přímkou -Obecný vzorec pro interpolaci mezi body A(x0,y0) a B(x1,y1) A=(0,0); B=(1,5) x = 0,25 y = 0 + 0,25 * (5-0) y = 1,25 LS 2019 02 / Lineární interpolace

Lineární interpolace -Proložení dvou bodů přímkou LS 2019

Spojitý šum (Lineárně interpolovaný) -Lineární interpolace mezi náhodně vybranými hodnotami v určitém intervalu ⟨-6,6⟩ LS 2019 02 / Lineární interpolace

Spojitý šum (Lineárně interpolovaný) -Lineární interpolace mezi náhodně vybranými hodnotami v určitém intervalu ⟨-6,6⟩ LS 2019 02 / Lineární interpolace

Spojitý šum (Lineárně interpolovaný) -Lineární interpolace mezi náhodně vybranými hodnotami v určitém intervalu ⟨-6,6⟩ LS 2019 02 / Lineární interpolace

Jednoduchý příklad z praxe -Náhodně pohybující se terč -Aby byl pohyb přirozenější / hezčí / hladký LS 2019 03 / Spojitý šum

Jednoduchý příklad z praxe -Náhodně pohybující se terč -Aby byl pohyb přirozenější / hezčí / hladký - (Gradientový spojitý šum) LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum -Náhodně zvolené gradienty v intervalu ⟨-2,2⟩ LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum -Náhodné gradienty LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum -Náhodně zvolené gradienty v intervalu ⟨-2,2⟩ LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum | x 16,5 | | 16 17 -Náhodně zvolené gradienty v intervalu ⟨-2,2⟩ LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum | | | | 16 x 16,2 17 -Náhodně zvolené gradienty v intervalu ⟨-2,2⟩ LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum | | | | | 16 x 16,8 17 -Náhodně zvolené gradienty v intervalu ⟨-2,2⟩ LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum | | | | | 16 x 16,8 17 -Náhodně zvolené gradienty v intervalu ⟨-2,2⟩ LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum -Lineární interpolace mezi hodnotami přímek LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum | | | 16 17 t x 16,5 1-t LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum -Lineární interpolace mezi hodnotami přímek LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum -První derivace v bodech x=0 a x=1 je rovna 0 (Body podezřelé z extrému) LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum -Lineární interpolace mezi hodnotami přímek LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum -Interpolace polynomem LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum -Interpolace polynomem LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum -Lineární interpolace mezi hodnotami přímek LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum -Interpolace polynomem LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum -Skládání vln (výsledkem je detailnější křivka) LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum -Mobilní hra “Hill Climb Racing" LS 2019 03 / Spojitý šum

Gradientový spojitý šum -Spojitý gradientový šum -Lineární interpolace (náhodných hodnot) LS 2019 03 / Spojitý šum

Generátor terénu -Ukázka implementace generátoru terénu (podobně jako ve hře "They are billions") LS 2019 04 / Generátor terénu

Generátor terénu -Jednoduchý generátor terénu (mřížka 100x100) -Každé políčko mřížky může být jeden z následujících typů terénu: Hlína, Skála, Voda nebo Les LS 2019 04 / Generátor terénu

Perlinův šum -Ken Perlin při práci na filmu Tron (1982) -Motivace: Přirozeně vypadající textury -Implementován může být ve více dimenzích LS 2019 04 / Perlinův šum

Perlinův šum (Unity) -Definován ve dvou dimenzích -Stejný pro všechny hry v Unity LS 2019 04 / Perlinův šum

Mřížka mapy Zadani: Mřížka 100x100 LS 2019 05 / Mřížka

Perlinův šum (Unity) LS 2019 05 / Mřížka

Perlinův šum (Unity) LS 2019 05 / Mřížka

Perlinův šum (Unity) LS 2019 05 / Mřížka

Mřížka mapy LS 2019 05 / Mřížka

Mřížka mapy 100x100 LS 2019 05 / Mřížka

Perlinův šum (Unity) Mathf.PerlinNoise(x, y) -Definován ve dvou dimenzích -Stejný pro všechny hry v Unity Mathf.PerlinNoise(x, y) -Vrací hodnoty od 0 do 1 LS 2019 06 / Terén - Hory

Generátor terénu LS 2019 06 / Terén - Hory

Generátor terénu LS 2019 06 / Terén - Hory

Generátor terénu -Nic? LS 2019 06 / Terén - Hory

Generátor terénu -Vždy stejná hodnota LS 2019 06 / Terén - Hory

Generátor terénu -Vybrané hodnoty jsou příliš daleko od sebe LS 2019 06 / Terén - Hory

Generátor terénu -Vybrané hodnoty jsou příliš daleko od sebe LS 2019 06 / Terén - Hory

Generátor terénu LS 2019 06 / Terén - Hory

Generátor terénu -Vybrané hodnoty blíž u sebe LS 2019 06 / Terén - Hory

Generátor terénu LS 2019 06 / Terén - Parametry

Generátor terénu -Efekt přibližování a oddalování LS 2019 06 / Terén - Parametry

Generátor terénu LS 2019 06 / Terén - Parametry

Generátor terénu PRÁH -Vysoké hodnoty: méně terénu -Nízké hodnoty: více terénu LS 2019 06 / Terén - Parametry

Generátor terénu PRÁH -Rozumné hodnoty -Záleží na hře samotné LS 2019 06 / Terén - Parametry

Generátor terénu -Příliš podobné -V některých případech i identické LS 2019 06 / Terén - Parametry

Generátor terénu LS 2019 06 / Terén - Parametry

Generátor terénu Posouvání po ose x LS 2019 06 / Terén - Parametry

Perlinův šum (Unity) -Posouvání po ose y LS 2019 06 / Terén - Parametry

Generátor terénu -Posun po ose x a ose y LS 2019 06 / Terén - Parametry

Generátor terénu LS 2019 06 / Terén - Parametry

Generátor terénu -Prohození osy x a osy y LS 2019 06 / Terén - Parametry

Generátor terénu LS 2019 06 / Terén - Parametry

Generátor terénu -Definován ve dvou dimenzích -Stejný pro všechny hry v Unity LS 2019 06 / Terén - Parametry

Generátor terénu -Výsledek čtyř druhů terénu LS 2019 06 / Terén - Parametry

Generátor terénu -Výsledek čtyř druhů terénu LS 2019 06 / Terén - Parametry

Generátor terénu -Výsledek čtyř druhů terénu LS 2019 06 / Terén - Parametry

Reference -Simplex noise demystified Stefan Gustavson, Linköping University, Sweden, 2005-03-22 LS 2019 06 / Terén - Parametry

DĚKUJI ZA POZORNOST OTÁZKY? Bohemia Interactive Jan Gehr jan.gehr@bistudio.com facebook.com/BohemiaInteractive/ linkedin.com/company/bohemia-interactive/